Przyrzad do toczenia tarcz hamulcowych
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
Przyrzad do toczenia tarcz hamulcowych
Witam!Mam pytanie do szanownych użytkowników!W jaki sposób profesjonalnie przetaczać tarcze hamulcowe na tokarce uniwersalnej.Czy do tego typu pracy należy wykonać jakiś przyrząd i jak to wygląda.Jestem początkujący więc proszę o wyrozumiałość.
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
Nie trzeba przyrządu. Są w dwie zasady:
1. Zamocowanie bez bicia
2. Przetaczanie obu stron w jednym zamocowaniu.
A jaką masz tokarkę i z jakim uchwytem. Na uchwyt 200 założysz tarcze bez problemu, a 250 nie wszystkie tarcze da radę uchwycić za otwór bo jest za duży. Wtedy trzeba kombinować. Dobrze jest też tarczę podeprzeć koniem.
1. Zamocowanie bez bicia
2. Przetaczanie obu stron w jednym zamocowaniu.
A jaką masz tokarkę i z jakim uchwytem. Na uchwyt 200 założysz tarcze bez problemu, a 250 nie wszystkie tarcze da radę uchwycić za otwór bo jest za duży. Wtedy trzeba kombinować. Dobrze jest też tarczę podeprzeć koniem.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
Tocząc tarcze normalnie w uchwycie zazwyczaj miałem jakiś problem, bo ani to do niczego nie można wyrównać na czujnik (z powodu rdzy) i ogólnie efekt jakoś mnie do końca nie zadowalał.
Ostatnio wziąłem kawałek wałka, splanowałem go i zatoczyłem na średnicę otworu w tarczy, podparłem koniem poprzez "plaster" takiego samego wałka, z zatoczonym płytkim otworem, żeby wałek nie zapierał się o wałek. Efekt przetoczenia był o niebo lepszy od toczenia w uchwycie. Ale to tylko moje zdanie.
Ostatnio wziąłem kawałek wałka, splanowałem go i zatoczyłem na średnicę otworu w tarczy, podparłem koniem poprzez "plaster" takiego samego wałka, z zatoczonym płytkim otworem, żeby wałek nie zapierał się o wałek. Efekt przetoczenia był o niebo lepszy od toczenia w uchwycie. Ale to tylko moje zdanie.
-
- Lider FORUM (min. 2000)