Przetaczanie bebnow

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.
Awatar użytkownika

Autor tematu
oswiecimskie
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 288
Rejestracja: 01 gru 2011, 20:33
Lokalizacja: oswiecim

Przetaczanie bebnow

#1

Post napisał: oswiecimskie » 11 lut 2012, 23:15

Wie ktoś coś na temat przetaczania bebnow? jak to sie robi? czym to sie robi itd.? Bede wdzieczny za kazda informacje


OUS-1 TSA-16 Mn-80a

Tagi:


lukadyop
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1377
Rejestracja: 30 cze 2008, 21:10
Lokalizacja: szczecin

#2

Post napisał: lukadyop » 11 lut 2012, 23:19

Taką obróbkę wykonuje się na tokarce, nożami tokarskimi.
A tak na poważnie jakie bębny hamulcowe ?cz coś innego


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 7724
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#3

Post napisał: pukury » 11 lut 2012, 23:27

witam.
może powstaje sieć telefonii bębnowej ?
będzie zapotrzebowanie na bębny porozumiewawcze - i bazowe i osobiste ?
kto wie - jakimi ścieżkami podąża umysł człowieka XXI wieku :shock:
pozdrawiam .
Mane Tekel Fares

Awatar użytkownika

adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 5597
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

#4

Post napisał: adam Fx » 11 lut 2012, 23:38

co do bębnów hamulcowych to według mądrej księgi "Sam naprawiam....." dla mojego auta różnica miedzy dobrym a złym wynosiła 1mm ( nie pamiętam czy na średnicy czy na promieniu) tak czy inaczej mało -zanim zaczniesz przetaczać zmierz czy w ogóle masz z czego zebrać

[ Dodano: 2012-02-11, 23:39 ]


[ Dodano: 2012-02-11, 23:40 ]
jeśli chodzi o samochodowe są maszyny
ale zrobisz to i na tokarce wytaczakiem :mrgreen:
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 7724
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#5

Post napisał: pukury » 12 lut 2012, 00:01

witam.
z toczeniem bębnów jest zdrada - trzeba naprawdę uważać .
czasami z " oszczędności " ludzie chcą toczyć już tak cieniutkie że strach .
podobne jest z tarczami .
nie wiem - ale chyba są jakieś zalecenia producentów co do max . możliwości zbierania .
jak są za cienkie to podczas hamowania zaczynają się odkształcać - temperatura .
pozdrawiam .
Mane Tekel Fares


lukadyop
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1377
Rejestracja: 30 cze 2008, 21:10
Lokalizacja: szczecin

#6

Post napisał: lukadyop » 12 lut 2012, 00:06

Dla tarcz jest to 7 a dla bębnów to zależy od regulacji.


mariuszbroda
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 430
Rejestracja: 13 lip 2011, 21:57
Lokalizacja: Wrocław

#7

Post napisał: mariuszbroda » 12 lut 2012, 00:16

Najważniejsze jest żeby prawidłowo zamocować w uchwycie tokarskim bęben,nie jest to wbrew pozorom proste....
dla kogo jest proste, ten się zdziwi w czasie hamowania i pozostanie mu kupić nowe bębny :smile:

Awatar użytkownika

adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 5597
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

#8

Post napisał: adam Fx » 12 lut 2012, 00:21

właśnie o tym pisałem że ile ma maksymalna średnica należy odczytać z ksiąg dedykowanych danemu modelowi i to chyba dotyczy się tarcz (są różnie modele także wentylowane)więc na logikę mogą mieć i różne dopuszczalne zużycie -jeśli chodzi o hamulce nigdy nie ryzykuje z byle czym bo to kwestia życia i śmierci

[ Dodano: 2012-02-12, 00:22 ]
wykonać przyrząd z zatoczonym czopem pod bęben to dobre rozwiązanie
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos


mariuszbroda
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 430
Rejestracja: 13 lip 2011, 21:57
Lokalizacja: Wrocław

#9

Post napisał: mariuszbroda » 12 lut 2012, 00:23

no dobra,bęben należy tak długo ustawiać aż wewnętrzna zużyta powierzchnia w najrówniejszym miejscu pokaże na czujniku zero bicia i wtedy zaczynamy toczenie,dodatkowo każdy cwany mechanior na wejściu bębna robi obniżenie żeby bez problemu wprowadzić szczęki(zwłaszcza nowe trudno wprowadzić bez tej fazki)

[ Dodano: 2012-02-12, 00:31 ]
to obniżenie ma też duże znaczenie przy późniejszym ściąganiu bębna,zawsze rant bębna w miejscu gdzie nie pracuje szczęka ma grubą warstwę korozji,taki wał....jeżeli zrobimy fazę na wejsciu to narastająca korozja nie wystaje wyżej i nie ma kłopotów ze zdjęciem bębna...polecam wielokrotnie sprawdzone..
poz.

[ Dodano: 2012-02-12, 00:39 ]
a z ustawieniem bębna to nie miałem na myśli za dużego pocienkowania,chodziło mi,że złe ustawienie i stoczenie bębna powoduje potężne "pompownie" pedału hamulca,przy wiekszej szybkości nieszczęście gotowe,jajo na bębnie przenosi siły na pompę hamulca,pompa na pedał...dlatego uwaga przy toczeniu bębnów :neutral:

Awatar użytkownika

panzmiasta
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 788
Rejestracja: 17 gru 2011, 18:13
Lokalizacja: MALBORK

#10

Post napisał: panzmiasta » 12 lut 2012, 00:40

lukadyop pisze:Dla tarcz jest to 7 a dla bębnów to zależy od regulacji.
tak bym nie uśredniał kolego , zazwyczaj , hmm prawie zawsze wymiar minimalny/maksymalny jest wybity na tarczy/bębnie i rozpiętość to od 20mm [ tarcze wentylowane ] do 3mm [ motocykle crosowe ] , a toczenie bębnów/tarcz nie ma w obecnych czasach raczej ekonomicznych przesłanek , zawalone są całe złomowce autami i jeśli ktoś chce oszczędzać to może się tam udać , sam mam 2 komplety audi/opel z zapasem grubości które służą jako podkładki do wypychania na prasie ; , tak jak mówił poprzednik , ustawienie 10 razy dłużej niż samo toczenie , jeśli pedał hamulca nie pulsuje a jest rant na bębnie przy wymianie okładzin wystarczy go pilnikiem zjechać i spokój .
perfekcyjna B. S. , OUS 1 - Oświęcim 1066/72r; Pozdrawiam

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”