Przetaczanie bebnow
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 288
- Rejestracja: 01 gru 2011, 20:33
- Lokalizacja: oswiecim
Przetaczanie bebnow
Wie ktoś coś na temat przetaczania bebnow? jak to sie robi? czym to sie robi itd.? Bede wdzieczny za kazda informacje
OUS-1 TSA-16 Mn-80a
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 5597
- Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
- Lokalizacja: Gliwice
co do bębnów hamulcowych to według mądrej księgi "Sam naprawiam....." dla mojego auta różnica miedzy dobrym a złym wynosiła 1mm ( nie pamiętam czy na średnicy czy na promieniu) tak czy inaczej mało -zanim zaczniesz przetaczać zmierz czy w ogóle masz z czego zebrać
[ Dodano: 2012-02-11, 23:39 ]
[ Dodano: 2012-02-11, 23:40 ]
jeśli chodzi o samochodowe są maszyny
ale zrobisz to i na tokarce wytaczakiem
[ Dodano: 2012-02-11, 23:39 ]
[ Dodano: 2012-02-11, 23:40 ]
jeśli chodzi o samochodowe są maszyny
ale zrobisz to i na tokarce wytaczakiem

sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk)
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos

Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 7724
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam.
z toczeniem bębnów jest zdrada - trzeba naprawdę uważać .
czasami z " oszczędności " ludzie chcą toczyć już tak cieniutkie że strach .
podobne jest z tarczami .
nie wiem - ale chyba są jakieś zalecenia producentów co do max . możliwości zbierania .
jak są za cienkie to podczas hamowania zaczynają się odkształcać - temperatura .
pozdrawiam .
z toczeniem bębnów jest zdrada - trzeba naprawdę uważać .
czasami z " oszczędności " ludzie chcą toczyć już tak cieniutkie że strach .
podobne jest z tarczami .
nie wiem - ale chyba są jakieś zalecenia producentów co do max . możliwości zbierania .
jak są za cienkie to podczas hamowania zaczynają się odkształcać - temperatura .
pozdrawiam .
Mane Tekel Fares
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 430
- Rejestracja: 13 lip 2011, 21:57
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 5597
- Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
- Lokalizacja: Gliwice
właśnie o tym pisałem że ile ma maksymalna średnica należy odczytać z ksiąg dedykowanych danemu modelowi i to chyba dotyczy się tarcz (są różnie modele także wentylowane)więc na logikę mogą mieć i różne dopuszczalne zużycie -jeśli chodzi o hamulce nigdy nie ryzykuje z byle czym bo to kwestia życia i śmierci
[ Dodano: 2012-02-12, 00:22 ]
wykonać przyrząd z zatoczonym czopem pod bęben to dobre rozwiązanie
[ Dodano: 2012-02-12, 00:22 ]
wykonać przyrząd z zatoczonym czopem pod bęben to dobre rozwiązanie
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk)
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos

Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 430
- Rejestracja: 13 lip 2011, 21:57
- Lokalizacja: Wrocław
no dobra,bęben należy tak długo ustawiać aż wewnętrzna zużyta powierzchnia w najrówniejszym miejscu pokaże na czujniku zero bicia i wtedy zaczynamy toczenie,dodatkowo każdy cwany mechanior na wejściu bębna robi obniżenie żeby bez problemu wprowadzić szczęki(zwłaszcza nowe trudno wprowadzić bez tej fazki)
[ Dodano: 2012-02-12, 00:31 ]
to obniżenie ma też duże znaczenie przy późniejszym ściąganiu bębna,zawsze rant bębna w miejscu gdzie nie pracuje szczęka ma grubą warstwę korozji,taki wał....jeżeli zrobimy fazę na wejsciu to narastająca korozja nie wystaje wyżej i nie ma kłopotów ze zdjęciem bębna...polecam wielokrotnie sprawdzone..
poz.
[ Dodano: 2012-02-12, 00:39 ]
a z ustawieniem bębna to nie miałem na myśli za dużego pocienkowania,chodziło mi,że złe ustawienie i stoczenie bębna powoduje potężne "pompownie" pedału hamulca,przy wiekszej szybkości nieszczęście gotowe,jajo na bębnie przenosi siły na pompę hamulca,pompa na pedał...dlatego uwaga przy toczeniu bębnów
[ Dodano: 2012-02-12, 00:31 ]
to obniżenie ma też duże znaczenie przy późniejszym ściąganiu bębna,zawsze rant bębna w miejscu gdzie nie pracuje szczęka ma grubą warstwę korozji,taki wał....jeżeli zrobimy fazę na wejsciu to narastająca korozja nie wystaje wyżej i nie ma kłopotów ze zdjęciem bębna...polecam wielokrotnie sprawdzone..
poz.
[ Dodano: 2012-02-12, 00:39 ]
a z ustawieniem bębna to nie miałem na myśli za dużego pocienkowania,chodziło mi,że złe ustawienie i stoczenie bębna powoduje potężne "pompownie" pedału hamulca,przy wiekszej szybkości nieszczęście gotowe,jajo na bębnie przenosi siły na pompę hamulca,pompa na pedał...dlatego uwaga przy toczeniu bębnów

-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 788
- Rejestracja: 17 gru 2011, 18:13
- Lokalizacja: MALBORK
tak bym nie uśredniał kolego , zazwyczaj , hmm prawie zawsze wymiar minimalny/maksymalny jest wybity na tarczy/bębnie i rozpiętość to od 20mm [ tarcze wentylowane ] do 3mm [ motocykle crosowe ] , a toczenie bębnów/tarcz nie ma w obecnych czasach raczej ekonomicznych przesłanek , zawalone są całe złomowce autami i jeśli ktoś chce oszczędzać to może się tam udać , sam mam 2 komplety audi/opel z zapasem grubości które służą jako podkładki do wypychania na prasie ; , tak jak mówił poprzednik , ustawienie 10 razy dłużej niż samo toczenie , jeśli pedał hamulca nie pulsuje a jest rant na bębnie przy wymianie okładzin wystarczy go pilnikiem zjechać i spokój .lukadyop pisze:Dla tarcz jest to 7 a dla bębnów to zależy od regulacji.
perfekcyjna B. S. , OUS 1 - Oświęcim 1066/72r; Pozdrawiam