przerobka silnika na pradnice
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 14
- Posty: 1121
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
- Lokalizacja: planeta ziemia
przerobka silnika na pradnice
pytanie z elektryki. jak szanowni panowie widza przerobke silnika pradu przemiennego na prodnice z magnesami stalymi? mam na mysli zostawic stojan, a wirnik wyposarzyc(zrobic nowy wirnik) w rzedy magnesow z biegunami na przemian.
np. przerabiajac silnik od popularnej pralki frania czy przy 1400 obr/min uzyskam 220V ac zakladajac ze ilosc rzedow magnesow jest taka sama jak byla ilosc klatek na wirniku?
lub inne sugestie budowy niskoobrotowego (ok. 1000obr/min) generatora 220V AC (lub mniej atrakcynego DC) max. do 1.5kW
np. przerabiajac silnik od popularnej pralki frania czy przy 1400 obr/min uzyskam 220V ac zakladajac ze ilosc rzedow magnesow jest taka sama jak byla ilosc klatek na wirniku?
lub inne sugestie budowy niskoobrotowego (ok. 1000obr/min) generatora 220V AC (lub mniej atrakcynego DC) max. do 1.5kW
POZDRAWIAM
Tagi:
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 221
- Rejestracja: 22 lip 2004, 12:19
- Lokalizacja: stad i stamtad
http://www.elektrownie.tanio.net/generatory.html
kiedys widzialem jakies oblicznia wlasnie dla silnika od frani. przy dobrych wiatrach osiagniesz jakies 100-200W.
do elektrowni wiatrowej to jest idealne rozwiazanie.
http://www.komel.katowice.pl/generatory.html
kiedys widzialem jakies oblicznia wlasnie dla silnika od frani. przy dobrych wiatrach osiagniesz jakies 100-200W.
do elektrowni wiatrowej to jest idealne rozwiazanie.
http://www.komel.katowice.pl/generatory.html
Czy teoria zgadza sie z praktyka? W teorii tak, w praktyce nie.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 7724
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam !! pomyślałem że prościej zastosować alternator - bez przewijania - ładuje on akumulator , z którego zasilamy normalnego UPSa . załatwia to problem częstotliwości , napięcia , kształtu napięcia ( sinusoida ) . a jak potrzebujesz zasilać coś z 13.8V to nie włączasz UPS . pozdrawiam !!
Mane Tekel Fares
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 14
- Posty: 1121
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
- Lokalizacja: planeta ziemia
pradnica ma ostatecznie byc do wiatraka.
nie chce stosowac akumulatorow, i inwertora. za duzo klamotow i przesylanie 12v na wieksza odleglosc ok. 100m. to troche nie zabardzo. pradnica poprosu zalatwila by sprawe najlepiej. alternator niestety potrzebuje spore obroty, poza tym ludzie ktorzy przewijaja silniki twierdza ze za malo miejsca na uzwojenia, jesli juz sie uda upchac to moze dostawac przebicie.
za posty dziekuje i prosze o wiecej informacji na temat przerobki czegos na pradnice 220ACV
nie chce stosowac akumulatorow, i inwertora. za duzo klamotow i przesylanie 12v na wieksza odleglosc ok. 100m. to troche nie zabardzo. pradnica poprosu zalatwila by sprawe najlepiej. alternator niestety potrzebuje spore obroty, poza tym ludzie ktorzy przewijaja silniki twierdza ze za malo miejsca na uzwojenia, jesli juz sie uda upchac to moze dostawac przebicie.
za posty dziekuje i prosze o wiecej informacji na temat przerobki czegos na pradnice 220ACV
POZDRAWIAM
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1589
- Rejestracja: 09 gru 2005, 11:52
- Lokalizacja: Lublin
a nie może być alternator i przetwornica na 220? schemat spokojnie znajdziesz przynajmniej do pewnych mocy. Wstawianie magnesów czy zrobienie nowego wirnika w silniku indukcyjnym to dużo pracy. Ewentualnie trzeba poszukać silnika który może pracować jako prądnica np indukcyjny pierścieniowy, silniki komutatorowe itp
sprawność wg kobiety: stosunek wielkości wyjętej do wielkości włożonej
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 7724
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam !! alternator może dać znamionowe napięcie/prąd od 500 - 750 obr. przewijałem dawniej alternatory samochodowe , a i teraz czasem coś się zdarzy od motocykla . co do przebić to zależy jak przewiniesz i zaimpregnujesz . ciekawe ile zwojów się zmieści na rdzeniu - muszę sprawdzić . napięcie regulujesz wzbudzeniem . poza tym alternatory są trójfazowe a ty potrzebował byś jedną fazę co powinno uprościć nawijanie . pozdrawiam
!!
!!
Mane Tekel Fares
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 14
- Posty: 1121
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 02:59
- Lokalizacja: planeta ziemia
przetwornica czy inwertor jak kolwiek nazywac wydaje sie zalatwiac sprawe, ale strata energii nawet do 20% !!! w projekcie gdzie max mozna sie spodziewac 1kw 20% to duzo.
FANTA-dzieki za linki, facet realnie podchodzi do rzeczy i napewno to co pisze to prawda. w drugim linku sa pradnice synchroniczne z magnesami stalymi, i wygladaja jakby na przerobke z silkikow 3-fazowych.
widzialem tez gdzies projekt gdzie ktos proponowal przelaczanie automatyczne z gwiazy w trojkat i odwrotnie, co mialo poprawic wydajnosc.
napewno mozna kobinowac na rozne sposoby, mi chodzi o cos prostego i bezawaryjnego. waga tez ma znaczenie.
prosze o wiecej informacji na temat pradnic do wiatrakow jak i ich przerobek.
FANTA-dzieki za linki, facet realnie podchodzi do rzeczy i napewno to co pisze to prawda. w drugim linku sa pradnice synchroniczne z magnesami stalymi, i wygladaja jakby na przerobke z silkikow 3-fazowych.
widzialem tez gdzies projekt gdzie ktos proponowal przelaczanie automatyczne z gwiazy w trojkat i odwrotnie, co mialo poprawic wydajnosc.
napewno mozna kobinowac na rozne sposoby, mi chodzi o cos prostego i bezawaryjnego. waga tez ma znaczenie.
prosze o wiecej informacji na temat pradnic do wiatrakow jak i ich przerobek.
POZDRAWIAM