Przenośnik taśmowy jak zbudować

Dyskusje na temat elementów przeniesienia napędu oraz przekładni


Autor tematu
vviner
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 3
Posty: 10
Rejestracja: 27 wrz 2012, 10:41
Lokalizacja: Wrocław

Przenośnik taśmowy jak zbudować

#1

Post napisał: vviner » 27 wrz 2012, 10:47

Witam forumowiczów Kolegów,
Mam w planach budowę przenośnika taśmowego o szerokości 1100mm na 1200mm, napęd będzie z jednego wałka, posów po płycie drugi wałek bez napędu, i moje pytanie czy wystarczy jeśli tylko wałek bez napędu będzie miał regulację naciągu a napędzający będzie na sztywno, z tego co się orientowałem wałek powinien mieć kształt tak jakby baryłki ale nie do końca wiem ile trzeba stoczyć po bokach i ogólnie do końca kształt, czy ma być na środku moletowany ? wielka prośba jeśli ktoś z Kolegów ma wiedzę to prośba o pomoc.



Tagi:


yacht
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 374
Rejestracja: 18 kwie 2012, 07:50

#2

Post napisał: yacht » 27 wrz 2012, 11:07



Autor tematu
vviner
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 3
Posty: 10
Rejestracja: 27 wrz 2012, 10:41
Lokalizacja: Wrocław

#3

Post napisał: vviner » 27 wrz 2012, 11:40

Dziękuje Koledze za linki, natomiast oczywiście jest kopalnia wiedzy ale ja bardziej potrzebuje opinii od osoby która miała styczność z budową prostego przenośnika taśmowego i odpowiedz na moje pytania, żeby to wszystko ogarnąć to studia :razz:
Potrzebuje tylko kształt wałków i pytanie odnośnie napinania, może ktoś miał styczność.
Jeszcze raz dziękuje.


yacht
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 374
Rejestracja: 18 kwie 2012, 07:50

#4

Post napisał: yacht » 27 wrz 2012, 11:51

Przy tych wymiarach przenośnika wystarczy jeśli tylko wałek bez napędu będzie miał regulację naciągu a napędzający będzie na sztywno.
Jeszcze zależy to od średnicy bębnów i ciężaru transportowanego; w przypadku poślizgu, na bęben napędowy nanieść kalafonię.
Troszeczkę poczytać na temat jednak warto (nawet bez studiów)aby mieć jako takie rozeznanie :razz:


Autor tematu
vviner
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 3
Posty: 10
Rejestracja: 27 wrz 2012, 10:41
Lokalizacja: Wrocław

#5

Post napisał: vviner » 27 wrz 2012, 12:17

Przenośnik będzie transportował lekkie plastikowe płyty może ważą max. 300g jedna, wałki planuje dać fi 75mm, i stoczę taką baryłkę to chyba pomoże żeby się nie zsuwała taśma.


yacht
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 374
Rejestracja: 18 kwie 2012, 07:50

#6

Post napisał: yacht » 27 wrz 2012, 12:30

Przy tych wymiarach przenośnika i bębnów, profilowanie bębna niewiele pomoże. Lepiej zastosować pionowe rolki prowadzące taśmę (jeśli będzie to konieczne).
Aby taśma się nie zsuwała przy tak krótkim taśmociągu, wystarczy warunek równoległości osi bębnów( napędowego i napinającego).
Małe średnice bębnów przyspieszą zużycie taśmy(ugięcie bębnów, promień przegięcia, mały kąt opasania-a więc poślizg bębna).
Jednak warto poczytać, wszystkiego na forum nie da się opisać :grin:


kopalnia
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 3
Rejestracja: 02 lis 2012, 19:11
Lokalizacja: www

#7

Post napisał: kopalnia » 02 lis 2012, 19:28

Witam,

kolegów z forum.

Mam pytanie odnośnie zainstalowania taśmy gumowej przenośnikowej na moim przenośniku. Czy orientuje się ktoś lie kosztuje wymiana taśmy o szerokości 80cm dł ok 30mb?? Chciałbym, aby była połączona poprzez wulkanizację.

Zależy mi na czasie, ponieważ moja taśma może już pęknąć niedługo i chciałbym się zabezpieczyć.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przeniesienie napędu, Przekładnie Pasowe, Przekładnie Zębate, Listwy zębate”