
Zainteresował mnie sposób jej wykonania. Czy spotkał się ktoś z jakąś metodą pozwalającą na wykonanie takich kół zębatych?
Znane mi metody obróbki kół zębatych stożkowych nie pozwalają na takie wykonanie, przez chwilę myślałem nawet, że koła zostały odlane, jednak na odlew nie wyglądają, a przynajmniej tak się wydaje patrząc na zdjęcie (staranność wykonania). Zwrócę uwagę, na podstawie informacji z internetu, że przekładnia została wykonana w latach 20-stych XX wieku, zatem o obróbce sterowanej numerycznie możemy zapomnieć. Dodam jeszcze, że przekładnia jest teraz eksponatem w czeskim mieście Kralupy nad Wełtawą (namiar na nią: "Ozubené kolo z miřejovické elektrárny, Kralupy nad Vltavou, Czechy" - można wpisać w Google Maps) Czy ktoś posiada jakąkolwiek wiedzę na temat wykonania takich kół?