Projekt - przekładnia 2-stopniowa.
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
Projekt - przekładnia 2-stopniowa.
Witam. Jestem Kamil, uczę się w technikum mechatronicznym, 2 klasa. Sprawa przedstawia się tak, że mam do wykonania projekt. Ma być to przekładnia 2-stopniowa (jedno koło zębate, na drugim wałku zębate i pasowe, na trzecim wałku - tylko pasowe), przełożenie 2,8 Problem jest taki, że kompletnie nie wiem jak się do tego zabrać, począwszy od teorii, chociaż to jeszcze jakoś ujdzie (obliczenie przełożeń, modułów, zębów kół) do praktyki, czyli porysowania tych wszystkich elementów (widok + przekrój)... Może ktoś może pomóc, choć merytorycznie? Z góry dzięki ;>
Tagi:
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
Re: Projekt - przekładnia 2-stopniowa.
To nauczycieli nie ma w tej szkole?Ziom3K pisze: uczę się w technikum mechatronicznym... Może ktoś może pomóc, choć merytorycznie
Chleb im odbierasz!
-
Moduł kół dobierasz wg odległości osi, lub przy dużych obciążeniach wg wytrzymałości zęba.
Musisz zdecydować jakie przełożenie wystąpi w przekładni zębatej i jakie w przekładni pasowej. Iloczyn przelożeń ma ci dać 2,8, Przykładowo pasowa 2:1 (pierwsze koło pasowe ma 2 razy większą średnicę niż druga) i zębata 1,4:1 ( tu na przykład koła 28 zębów i 20 zębów).
Średnice Kół pasowych dobierzesz wg rozmiaru pasa (mocy przenoszonej).
Moduł zęba dobierasz wg obciążenia i mając moduł wyliczasz średnice podziałowe kół zębatych a połowa sumy średnic podziałowych to jest odległość wałków.
Na stronie sklepu masz wymiary i rysunki kół zębatych o typowych modułach i typowe elementy konstrukcyjne koła pasowe, pasy klinowe , łożyska itp
http://www.ebmia.pl/kola-zebate-kola-ze ... 78_79.html
Tą sumę podmieniłem na iloczyn zgodnie z sugestią. Było użyte niewłaściwe słowo. Samo założenie obliczania jest prawidłowe.