Problem z układem wspomagania w ciągniku rolniczym
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 34
- Posty: 50
- Rejestracja: 15 sie 2021, 13:22
Re: Problem z układem wspomagania w ciągniku rolniczym
No właśnie też mi się wydaje że na nagraniu jest dobrze i takie zachowanie jest jak najbardziej poprawne. Stąd mnie dziwi to syczenie.
Przewody mam nastpujące:
- zasilanie orbitrola oraz siłownik: DN10 3/8''
- zasilanie pompy: wąż fi16
- powrót z orbitrola do zbiorniczka: wąż fi12
Przewody mam nastpujące:
- zasilanie orbitrola oraz siłownik: DN10 3/8''
- zasilanie pompy: wąż fi16
- powrót z orbitrola do zbiorniczka: wąż fi12
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 3052
- Rejestracja: 21 sty 2020, 17:48
- Lokalizacja: Toruń miasto Tadeusza R
Re: Problem z układem wspomagania w ciągniku rolniczym
ciśnienie na wejście P jest takie jak podaje pompa jeśli jest większe niż 140 Atm to idzie nadmiar na przewód Tdariusz62 pisze:Ale to nie jest tak, że ciśnienia wchodzą takie, jakie podaje pompa
Dodane 2 minuty 18 sekundy:
czy w środku czy po zewnątrz bo na oko fi12 to jest 1/4' a ma myć 1/2" czyli coś koło fi 19 bo masz tam ciśnienie 20 atmdariusz62 pisze:zasilanie pompy: wąż fi16
- powrót z orbitrola do zbiorniczka: wąż fi12
Mam wyrypane na wszelkiej maści proroków ,mędrców i wszystkich którzy stawiają się ponad innymi ,i tak ich zjedzą robaki
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 34
- Posty: 50
- Rejestracja: 15 sie 2021, 13:22
Re: Problem z układem wspomagania w ciągniku rolniczym
No to u mnie 140 nie przekroczy bo pompa daje nominalnie 120bar. Czyli co, orbitrol miałby jakieś przeciek wewnętrzny. Teoretycznie wymienili mi go na drugi ale ale wymienili czy dalej ten sam, nie mam pojęcia. Jutro jeszcze zrobię pomiar na rozgrzanym silniku i oleju, tak po kilku godzinach pracy, zobaczę co pokaże. Jeżeli okaże się że jest identycznie jak na zimnym no to tylko orbitrol. Ale żeby Danfossa były takie buble? Zawsze myślałem że to jedna z lepszych firm.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 3052
- Rejestracja: 21 sty 2020, 17:48
- Lokalizacja: Toruń miasto Tadeusza R
Re: Problem z układem wspomagania w ciągniku rolniczym
orbitrol gdyby miał przeciek to by ci kierownice z rąk wyrywało
Mam wyrypane na wszelkiej maści proroków ,mędrców i wszystkich którzy stawiają się ponad innymi ,i tak ich zjedzą robaki
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 34
- Posty: 50
- Rejestracja: 15 sie 2021, 13:22
Re: Problem z układem wspomagania w ciągniku rolniczym
Słuchajcie, dziś wykonałem raz jeszcze pomiary, póki co na zimnym silniku. Oto wynik:
https://youtu.be/eKFNvJ3nY4Q
jak się kręci powoli to pompuje 20bar i kierownica chodzi leciutko. Marti mnie czemu na tym nowym orbitrolu co mi go dali, przy maksymalnym skręcie ciśnienie wywala do 150bar. Orbitrol źle ustawiony? Na tym poprzednim miałem 110bar przy maksymalnym skręcie.
https://youtu.be/eKFNvJ3nY4Q
jak się kręci powoli to pompuje 20bar i kierownica chodzi leciutko. Marti mnie czemu na tym nowym orbitrolu co mi go dali, przy maksymalnym skręcie ciśnienie wywala do 150bar. Orbitrol źle ustawiony? Na tym poprzednim miałem 110bar przy maksymalnym skręcie.
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 34
- Posty: 50
- Rejestracja: 15 sie 2021, 13:22
Re: Problem z układem wspomagania w ciągniku rolniczym
Z tym ciśnieniem 150bar to moja wina była. Za mocno wkręciłem zaworek przelewowy (bo się nim wczoraj bawiłem). Już to poprawiłem i ustawiłem 100bar. Wydaje mi się że to świat i ludzie. Natomiast popatrzcie: https://youtu.be/Y5k5-7xPJE4 Nagranie po 4h pracy (na nagraniu jeszcze pokazuje 150bar przy max skręcie, poprawiłem to dopiero po nagraniu). Pompa daje identyczne ciśnienie jak na zimno więc z pompą jest wszystko ok. Coś jest skopane z orbitrolem a oni mi go wcale nie wymienili tylko wkręcili trochę zaworek przelewowy bo był wkręcony głębiej niż wcześniej a wkręcali na 100% bo jak im dawałem to był zamalowany farbą a jak mi dali ten rzekomo nowy to farba z tej śruby od zaworka przelewowego była odpryśnięta. Bo żeby mi wymienili na nowy to musieli by mieć zgodę Danfossa. Wiem jak to się odbywa u mnie w firmie bo pracuję w hurtowni z częściami do maszyn rolniczych i budowlanych i jak klient przywozi np orbitrol na reklamację to odsyłamy do producenta i producent decyduje o tym czy wymieniamy czy naprawiamy a oni mi niby od tak sobie dali nowy. Nie chce mi się w to wierzyć.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 900
- Rejestracja: 16 wrz 2016, 17:37
- Lokalizacja: centrum obróbcze
Re: Problem z układem wspomagania w ciągniku rolniczym
skoro wszystko działa sprawnie to skąd wiesz że ten odgłos przelewającego się oleju nie jest czymś naturalnym w takim układzie?
też mam maszynę posiadającą podobny system skrętu i jeśli poruszyć kierownicą to słychać pracę orbitrola, to nie jest nic niepokojącego.
jeśli układ nie będzie prawidłowo działał, wtedy szukaj usterki.
teraz to może olej przeciskany przez sitko na powrocie wydaje jakieś dźwięki które cię wprawiają w stan niepokoju
też mam maszynę posiadającą podobny system skrętu i jeśli poruszyć kierownicą to słychać pracę orbitrola, to nie jest nic niepokojącego.
jeśli układ nie będzie prawidłowo działał, wtedy szukaj usterki.
teraz to może olej przeciskany przez sitko na powrocie wydaje jakieś dźwięki które cię wprawiają w stan niepokoju

Nie negocjuje na rozsądnych warunkach z ludźmi, którzy zamierzają mnie pozbawić prawa do rozsądku.
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 34
- Posty: 50
- Rejestracja: 15 sie 2021, 13:22
Re: Problem z układem wspomagania w ciągniku rolniczym
Bo miałem styczność już z kilkoma takimi układami i tam orbitrol nie wydawał żadnego dźwięku. To raz. Dwa, na kierownicy dość często pojawiają się jakieś mrowienia, drgania, bardzo mocno się grzeje (od orbitrola bo ten też aż parzy mimo iż olej nie jest jakiś bardzo mocno gorący i nie gotuje się) a to najprawdopodobniej świadczy o utrudnionym przepływie oleju przez orbitrol. Teraz sprawdziłem pompę dokładnie i ciśnienie na pompie jest super. Zimny czy rozgrzany, nie różni się niczym. Więc pompę mogę wykluczyć zatem najprawdopodobniej winny jest jednak orbitrol. Nie jest to komfortowa praca jak kierownica jest cała gorąca i co chwila właśnie ma jakieś drgania czy mrowienia.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 4388
- Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Problem z układem wspomagania w ciągniku rolniczym
Zmniejsz jeszcze ciśnienie. Najlepiej aż zacznie się ciężko kręcić, a potem podnieś z powrotem.
Olej się grzeje bo za dużo go pcha przez zawór przelewowy i inne zakamarki caly czas. Jak chcesz , żeby przestał to skombinuj mniejszą pompę, albo daj przekladnie 1:2 do napędu. Możesz też spróbować dać rzadszy olej, np od wspomagania D III albo jakiś do wrzecion smarowanych pod ciśnieniem jak velocite 5 lub 6 one są prawie jak woda, to wydajność pompki spadnie, zawory też przestaną grać, tylko, że te 5 litrów wyniesie pewnie ze 400plnów.
Olej się grzeje bo za dużo go pcha przez zawór przelewowy i inne zakamarki caly czas. Jak chcesz , żeby przestał to skombinuj mniejszą pompę, albo daj przekladnie 1:2 do napędu. Możesz też spróbować dać rzadszy olej, np od wspomagania D III albo jakiś do wrzecion smarowanych pod ciśnieniem jak velocite 5 lub 6 one są prawie jak woda, to wydajność pompki spadnie, zawory też przestaną grać, tylko, że te 5 litrów wyniesie pewnie ze 400plnów.
Można?
Morzna!!!
Morzna!!!