Pręt tłoczyskowy chromowany - obróbka

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
kajman3
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 2

Pręt tłoczyskowy chromowany - obróbka

Post napisał: kajman3 » 09 gru 2012, 15:31

Witam,

Zaprojektowałem typoszereg siłowników hydraulicznych i chciałbym teraz wykonać jeden siłownik z typoszeregu. Nie mam zbytniego doświadczenia praktycznego w zakresie obróbki skrawaniem, dlatego proszę o jakiekolwiek wskazówki i porady (za które już z góry dziękuję). Jestem na etapie wykonania tłoczyska. Kupiłem pręt ø40 chromowany. Poniżej zamieszczam specyfikę materiału pręta (materiał: stal Ck45 - producent twierdzi, że pręty nie są w stanie zahartowanym):

Obrazek

a tutaj rysunek tłoczyska:

Obrazek

Trochę martwi mnie ta twardość warstwy chromu. Chcę zastosować większą prędkość skrawania i niewielki posuw, żeby tej warstwy nie uszkodzić na średnicy, na której musi ona pozostać po obróbce. Jeśli macie jakieś wskazówki i rady dotyczące obróbki tego pręta będę za nie bardzo wdzięczny.
I tak asekuracyjnie...mógłby mi ktoś polecić zakład (woj. śląśkie - okolice Katowic, Gliwic), który w rozsądnej cenie jest w stanie przeprowadzić taką obróbkę?

Raz jeszcze z góry dziękuję.
Pozdrawiam

Tagi:

typhon
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1

Post napisał: typhon » 11 gru 2012, 09:46

Warstwa chromu jest mała i zdejmiesz za pierwszym przejściem, jeżeli zastosujesz tuleje z tworzywa w wrzecionie to możesz dać większe obroty z chłodzeniem.Musisz toczyć w miękkich szczękach aby nie uszkodzić warstwy chromu a tuleje w wrzecionie nie pozwolą na wygięcie końcówki tloczysta i tym samym uszkodzeniu.

Awatar użytkownika

rafalxfiles
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Kontakt:

Post napisał: rafalxfiles » 11 gru 2012, 10:24