"postarzanie" (?) aluminium
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1243
- Rejestracja: 10 kwie 2005, 14:18
- Lokalizacja: STALOWA WOLA W-WA
- Kontakt:
"postarzanie" (?) aluminium
w jaki sposob mozna przyspieszyc powstawanie warstwy tlenkow na powierzchni aluminium? chodzi mi o mozliwie szybkie uzyskanie jednorodnej szarej, matowej i takiej powiedzmy "zasyfionej" powierzchni aluminium.
cos mi sie kojarzy, ze w jakimis programie motoryzacyjnym pokazywano zestaw audio do samochodu, w ktorym aluminiowe elemnty byly wlasnie jakos tak postarzone, chyba poprzez zastosowanie wapna gaszonego, czy innego cholerstwa.
cos mi sie kojarzy, ze w jakimis programie motoryzacyjnym pokazywano zestaw audio do samochodu, w ktorym aluminiowe elemnty byly wlasnie jakos tak postarzone, chyba poprzez zastosowanie wapna gaszonego, czy innego cholerstwa.
-mamo, czy jestem Twoją małą księżniczką?
-nie, nie jesteś synu
-nie, nie jesteś synu
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1743
- Rejestracja: 28 gru 2004, 23:56
- Lokalizacja: Rybnik
Swego czasu jesli jakies male elementy aluminiowe byly potrzebne na juz to smarowaliśmy antox-em na kilkanaście minut i potem plukalismy w wodzie . Efekt byl w miare dobry jak na taka metodę , male detale wygladaly nieźle w porównaniu do profesjonalnego anodowania ale na wielkich robiły się zacieki . Antox to preparat do czyszczenia spawów na nierdzewce .
Moj chomik
http://chomikuj.pl/skotisobek
http://chomikuj.pl/skotisobek
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 56
- Rejestracja: 12 mar 2006, 15:54
- Lokalizacja: Grudziadz
Witaj
spróbój wytrawić elementy w 50% roztworze NaOH
W czasie trawienia AL rozpuszcza się i trzeba uważać żeby nie podtrawić zbyt mocno elementów.
potem mocne płukanie.
powstaje satynowa powierzchnia którą najlepiej zabezpieczyć lakierem
Ale najlepsze to oczywiście anodowanie o którym pisze tiera, możliwe do wykonania w domu, trzeba zwrócić uwagę na temperaturę roztworu - nie przekraczać 20 st.C
katoda z blachy ołowianej
B. ważne jest połączenie elektryczne z anodowanym detalem - musi to być drut aluminiowy zanitowany lub przykręcony mocno ze względu na to że powstająca warstwa tlenku jest nieprzewodząca i przerywa dopływ prądu.
gęstości prądu , czas , wpływ gatunku aluminium - internet
pozdrawiam AZ
spróbój wytrawić elementy w 50% roztworze NaOH
W czasie trawienia AL rozpuszcza się i trzeba uważać żeby nie podtrawić zbyt mocno elementów.
potem mocne płukanie.
powstaje satynowa powierzchnia którą najlepiej zabezpieczyć lakierem
Ale najlepsze to oczywiście anodowanie o którym pisze tiera, możliwe do wykonania w domu, trzeba zwrócić uwagę na temperaturę roztworu - nie przekraczać 20 st.C
katoda z blachy ołowianej
B. ważne jest połączenie elektryczne z anodowanym detalem - musi to być drut aluminiowy zanitowany lub przykręcony mocno ze względu na to że powstająca warstwa tlenku jest nieprzewodząca i przerywa dopływ prądu.
gęstości prądu , czas , wpływ gatunku aluminium - internet
pozdrawiam AZ
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1589
- Rejestracja: 09 gru 2005, 11:52
- Lokalizacja: Lublin
koledzy zdecydowanie czytajcie Sękowskiego zanim coś napiszecie.
...
...
...
Przepraszam to wyżej to był żart i mam nadzieję, że kolega Numerek sie uśmieje.
A już poważniej.
Po co koledze "zasyfiona" powłoka?
Chyba widziałem gdzieś sztucznie postarzony - rdzawy - samochód (Syrena lub Warszawa) ale kolega robi rowery...
Ma to być do demonstracji pt: Co będzie jak klient nie weźmie poanodowanej ramy rowerowej? ...bo chyba nie do walki z konkurencja?
...
...
...
Przepraszam to wyżej to był żart i mam nadzieję, że kolega Numerek sie uśmieje.
A już poważniej.
Po co koledze "zasyfiona" powłoka?
Chyba widziałem gdzieś sztucznie postarzony - rdzawy - samochód (Syrena lub Warszawa) ale kolega robi rowery...

Ma to być do demonstracji pt: Co będzie jak klient nie weźmie poanodowanej ramy rowerowej? ...bo chyba nie do walki z konkurencja?
sprawność wg kobiety: stosunek wielkości wyjętej do wielkości włożonej
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1243
- Rejestracja: 10 kwie 2005, 14:18
- Lokalizacja: STALOWA WOLA W-WA
- Kontakt:
podkreslam jeszcze raz, chodzi mi o uzyskanie efektu starego aluminium, a nie o eleganckie matowe anodowanie (ktore zreszta zlecalem wiele razy). nie jest to zadna czesc rowerowa, tylko pewne mozna powiedziec "ozodbne elementy" do wykorzystania w niecnych zamiarach ; )
to co jest plaskie zamierzam wczesniej potraktowac szlifierka oscylacyjna, a pozniej najchetneij wysmarowal bym to jakims "magicznym postarzaczem aluminium" kupionym, lub smaodzielnie wykonanym z ogolnie dostepnych preparatow. prawdziwy problem zacznie sie z taka spora przestrzenna kratka (cos jak star kratki w drzwiach od kibla/lazienki, tylko ze 3 razy szersze) bo tego nie chce mi sie recznie matowic. tu by sie naprawde przydal jakis preperat ktorym mozna to spryskac/posmarowac/posypac.
to co jest plaskie zamierzam wczesniej potraktowac szlifierka oscylacyjna, a pozniej najchetneij wysmarowal bym to jakims "magicznym postarzaczem aluminium" kupionym, lub smaodzielnie wykonanym z ogolnie dostepnych preparatow. prawdziwy problem zacznie sie z taka spora przestrzenna kratka (cos jak star kratki w drzwiach od kibla/lazienki, tylko ze 3 razy szersze) bo tego nie chce mi sie recznie matowic. tu by sie naprawde przydal jakis preperat ktorym mozna to spryskac/posmarowac/posypac.
-mamo, czy jestem Twoją małą księżniczką?
-nie, nie jesteś synu
-nie, nie jesteś synu