Od czasu do czasu na Allegro pojawia się facet z Białegostoku i sprzedaje kły obrotowe Bisona po ok. 70 zł, nowe, zakonserwowane. Ja dawno kupiłem od niego i jestem zadowolony.pitz pisze:za bizona czy za jakieś niewiadomo co?
pomóżcie w ustawieniu gitary
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 11918
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Może ten kalkulatorek pomoże w ustawieniu gitary
http://www.gizmology.net/changegears.htm
tu trochę o tokarce
http://www.mini-lathe.com/Mini_lathe/Re ... .htm#gears
http://www.mini-lathe.com/
http://www.gizmology.net/changegears.htm
tu trochę o tokarce
http://www.mini-lathe.com/Mini_lathe/Re ... .htm#gears
http://www.mini-lathe.com/
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 1473
- Rejestracja: 25 maja 2006, 14:39
- Lokalizacja: koło.wlkp
Gwinty
Napisałeś kiedyś coś takiego :
G 52
60 80
75 G
Możesz mi pokazać tabelę gwintów z Twojej tokarki ?. Jak masz fotkę gitary to też popatrzę. Pytam bo u mnie do gwintu 0,8 na środkowej ośce mam dwa koła w tabeli i mnie to zaciekawiło, czy to jest taka sama gitara jak w C6 czy inna. U mnie dla gwintu 0,8 jest odpowiednio :gelorad pisze:Zgadza się. Typowy M5 ma skok 0,8 czyli przełożenie 60/50 (A/D). Koło środkowe B jest bez znaczenia z ilu zębów się składa. Służy jedynie jako łącznik i sprawia że gwint jest prawy. Znaczenie ma wtedy, gdy na środkowej ośce są dwa koła B i C.
G 52
60 80
75 G
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 11
- Posty: 216
- Rejestracja: 23 wrz 2009, 13:32
- Lokalizacja: Lublin
Tu: https://www.cnc.info.pl/topics89/przyst ... htm#141277 jest plik LD550 posuwy.xls, w którym jest tabela. Zdjęcie innom razom
Z Twojej kombinacji wynikało by że masz inny skok śruby pociągowej, albo sam nie wiem jakieś to dziwne. Nic nie wychodzi. Nasze mają skok 1,5. Ponadto nie mam w komlecie koła 52 ani 75
Próbowałeś na wałku zrobić ryskę z tak ustawionym skokiem (tak z 10 obrotów)?
Z Twojej kombinacji wynikało by że masz inny skok śruby pociągowej, albo sam nie wiem jakieś to dziwne. Nic nie wychodzi. Nasze mają skok 1,5. Ponadto nie mam w komlecie koła 52 ani 75
Próbowałeś na wałku zrobić ryskę z tak ustawionym skokiem (tak z 10 obrotów)?
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 1473
- Rejestracja: 25 maja 2006, 14:39
- Lokalizacja: koło.wlkp
Nie koniecznie. W LD550 jest skrzynia przekładniowa a w C6 i pochodnych przełożenie paskiem. Stąd pewnie różnice. Tabela gwintów jest u mnie taka jak niżej. Na trzech kołach realizowane są tylko dwa skoki gwintu jak widać. Druga sprawa że nie gwintowałem jeszcze moją bo nie mam takiej potrzeby, ale warto porównać te maszynki pod tym względem.gelorad pisze:Z Twojej kombinacji wynikało by że masz inny skok śruby pociągowej, albo sam nie wiem jakieś to dziwne.

-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 11
- Posty: 216
- Rejestracja: 23 wrz 2009, 13:32
- Lokalizacja: Lublin
A to ci dopiero ciekawostka
!
Obliczyłem wszystkie Twoje (metryczne) przełożenia zadając skok śruby x1 i wychodzi na to, że trochę tabelki jest poprawnej a trochę z kosmosu
Jest jakiś trzeci czynnik strerujący?
Zakłądając że koła E i F są na wspólnej ośce, wzór
dla 4 zębatek jest taki (D/E*F/L)/skok
dla 3 zębatek jest taki (D/L)/skok
wynik obliczeń
nie zgadzają się skoki 0,8-1-1,25-1,5-2

Obliczyłem wszystkie Twoje (metryczne) przełożenia zadając skok śruby x1 i wychodzi na to, że trochę tabelki jest poprawnej a trochę z kosmosu

Zakłądając że koła E i F są na wspólnej ośce, wzór
dla 4 zębatek jest taki (D/E*F/L)/skok
dla 3 zębatek jest taki (D/L)/skok
wynik obliczeń
Kod: Zaznacz cały
wg tab D E F L skok wynik
0,4 80 80 30 75 1 0,4
0,5 80 60 30 80 1 0,5
0,6 80 50 30 80 1 0,6
0,7 80 60 42 80 1 0,7
0,8 52 80 60 75 1 0,52
1 66 60 80 1 0,825
1,25 52 80 75 60 1 0,8125
1,5 66 80 75 50 1 1,2375
1,75 80 80 70 40 1 1,75
2 70 80 40 1 1,75
2,5 80 80 75 30 1 2,5
3 80 25 75 80 1 3
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 11
- Posty: 216
- Rejestracja: 23 wrz 2009, 13:32
- Lokalizacja: Lublin
Fotka z mojej DTR
Jak widzisz to prawie to samo, też cztery lub trzy koła sterujące przełożeniem z wrzecinnika na śrubę pociągową. Dlatego pytałem czy jest jakiś trzeci czynnik (np odrębne sterowanie obrotami ośki wystającej z wrzeciennika)
Nie pozostaje Ci nic innego jak zweryfikować tą tabelkę w praniu...
Edit....
W Twojej DTR widzę jakby 5 kół a nie 4, czy to tylko niewraźne zdjęcie ????

Jak widzisz to prawie to samo, też cztery lub trzy koła sterujące przełożeniem z wrzecinnika na śrubę pociągową. Dlatego pytałem czy jest jakiś trzeci czynnik (np odrębne sterowanie obrotami ośki wystającej z wrzeciennika)
Nie pozostaje Ci nic innego jak zweryfikować tą tabelkę w praniu...
Edit....
W Twojej DTR widzę jakby 5 kół a nie 4, czy to tylko niewraźne zdjęcie ????