Półoś

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

Autor tematu
kasztan00126
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 5
Posty: 26
Rejestracja: 31 sty 2015, 20:40
Lokalizacja: Traby

Półoś

#1

Post napisał: kasztan00126 » 25 lip 2016, 11:27

Witam mam takie pytanie odnośnie powodu ukręcenia się półosi. Nigdy nie widziałem takiego przełomu. Jedynie co mi przychodzi do głowy to wada materiałowa ale jest to bardzo ogólna i wygodna odpowiedź
Załączniki
V__ACB6(1).jpg
V__ACB6(1).jpg (23.76 KiB) Przejrzano 1966 razy




zdzicho
Posty w temacie: 1

#2

Post napisał: zdzicho » 25 lip 2016, 20:23

To nie wada materiału, wygląda to na zużycie zmęczeniowe.


Autor tematu
kasztan00126
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 5
Posty: 26
Rejestracja: 31 sty 2015, 20:40
Lokalizacja: Traby

#3

Post napisał: kasztan00126 » 26 lip 2016, 07:05

Bo w takich warunkach pracowała. Ale nie tak wygląda przełom ukreconej osi. Moim zdaniem przyczyna leży w strukturze materiału


lukasz.radomski
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 456
Rejestracja: 06 maja 2010, 15:32
Lokalizacja: Częstochowa

#4

Post napisał: lukasz.radomski » 26 lip 2016, 08:56

ja tak dwa razy załatwiłem półosie w moście żuka
Obrazek


Autor tematu
kasztan00126
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 5
Posty: 26
Rejestracja: 31 sty 2015, 20:40
Lokalizacja: Traby

.

#5

Post napisał: kasztan00126 » 29 lip 2016, 09:08

Wpadłem na taki pomysł a może to kruchość odpuszczania


Areo84
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 994
Rejestracja: 26 gru 2009, 09:33
Lokalizacja: ...

Re: Półoś

#6

Post napisał: Areo84 » 29 lip 2016, 19:34

Zgaduj Zgadula :smile:

To może i ja pobawię się w zgadywanki i dorzucę taki wariant:


To być może była zupełnie dobra półoś, bez żadnych wad materiałowych. Być może była to tzw. półoś obciążona, czyli przenosząca obciążenia zginające i skręcające. Do tego być może Pan Zenek który jeździł tym wehikułem miał ciężą nogę i zdarzało mu się przeładowywać i w dodatku nieraz strzelić ze sprzęgła że aż cały dyfer i półosie jęczały. Być może po iluś tam tys km. na skutek zmęczenia materiału , i chwilowego przeciążenia ta półośka miała dosyć i pieprznęła.
Zgadłem? Nie wiem-nie będę się upierał że tak musiało być :smile:
kasztan00126 pisze:Ale nie tak wygląda przełom ukreconej osi. Moim zdaniem przyczyna leży w strukturze materiału
kasztan00126 pisze:Wpadłem na taki pomysł a może to kruchość odpuszczania
A skąd te przypuszczenia jeśli można wiedzieć ? Na podstawie tylko samego wyglądu przełomu bardzo ciężko jednoznacznie wskazać przyczynę uszkodzenia. Tu w zasadzie tylko badania laboratoryjne mogłyby potwierdzić wady materiałowe spowodowane złą obróbką cieplną.


Autor tematu
kasztan00126
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 5
Posty: 26
Rejestracja: 31 sty 2015, 20:40
Lokalizacja: Traby

.

#7

Post napisał: kasztan00126 » 01 sie 2016, 14:32

a moze jakiś post który coś wnosi ???


melonmelon
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 601
Rejestracja: 16 wrz 2010, 11:58
Lokalizacja: świete miasto

Chwila

#8

Post napisał: melonmelon » 01 sie 2016, 15:41

Pytasz o powód złomu na podstawie zdjęcia:
"223 px × 297 px (przeskalowany do 179 px × 239 px)"
Ty sobie żarty robisz?
Pomijając insze rzeczy.

pozdro


Autor tematu
kasztan00126
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 5
Posty: 26
Rejestracja: 31 sty 2015, 20:40
Lokalizacja: Traby

.

#9

Post napisał: kasztan00126 » 02 sie 2016, 07:01

A czy jak macie urwaną śrubę to też bez badań labolatoryjnych nie jesteście w stanie stwierdzić dlaczego tak się stało.

Jakieś pomysły oprócz nabijania sobie postów jak koledzy wyżej

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”