Polimerowe łożyska ślizgowe Iglidur

Dyskusje na temat przesuwu liniowego stosowanego w maszynach

Autor tematu
Master070
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 2

Polimerowe łożyska ślizgowe Iglidur

Post napisał: Master070 » 15 sie 2013, 12:34

Witam wszystkich. Wiem, że dział może nie do końca jest prawidłowy, jednak nie wiedziałem gdzie umieścić temat, a bardzo zależy mi na odpowiedzi.
Brakuje mi ostatniego elementu do skończenia pewnej rzeczy. Posiadam pręty ciągnione fi22 w tolerancji H6. Znalazłem ciekawe łożyska o wymiarze fi22, jednak ze względu na tolerancję, nie wiem, czy będą pasowały, nie znam się na tym... przy pionowym ustawieniu prowadnic, założone łożyska powinny swobodnie opadać w dół. Pomożecie mi ? Nie chcę wydać kasy, żeby później wyrzucić łożyska do kosza, bo nie będą pasowały... tutaj link do łożysk: http://www.igus.pl/iPro/iPro_02_0001_00 ... ?c=PL&l=pl Musicie ustawić typ F (to z kołnierzem) i wybrać fi 22 z listy poniżej. Bardzo proszę o pomoc, sam nie poradzę sobie z tym.
A tak na marginesie, czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć na czym polega tolerancja łożysk i wałków, jak się tego nauczyć ?

Tagi:

turo5
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1

Post napisał: turo5 » 15 sie 2013, 14:33

cześć więc tak jak masz pręty (czyt. wałki) to tolerancje piszemy z małej a dla otworów z dużej. I tak piszesz ze masz pręty ø22 w tolerancji h6(a nie z dużej)tzn.
22.000-wymiar górny
21.987-wymiar dolny

teraz łożyska dobieram na ø22 ale dla otworu to będzie
Na wklejonym przez Ciebie linku można odczytać dla średnicy otworu:
d1-Tolerancja min. [mm]: +0,040
d1-Tolerancja maks. [mm]: +0,124
i tak musisz dobrać tolerancję aby mieściła się w tym zakresie np.

ø22 w tolerancji H10(dla otworów Duża litera) i zawęzić pole tolerancji zgodnie z powyższym zaleceniem czyli dla H10 zawężona to:
ø22.084- wym. górny
ø22.040- wym. dolny
i tolerancja tj 22 H10/h6-pasowanie luźne(ruchowe)