Połączenie wał - śruba pociągowa - redukcja średnicy

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

Autor tematu
troopers
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 7
Rejestracja: 22 maja 2008, 11:05
Lokalizacja: pom

Połączenie wał - śruba pociągowa - redukcja średnicy

#1

Post napisał: troopers » 13 sty 2012, 15:37

Witam, bardzo proszę w jaki sposób załatwić połączenie silnika ze śruba pociągową ?... generalnie sprawa wygląda tak że śruba zamontowana wraz z tulejką jednak otwór w tulejce jest max 5mm , czyli maksymalnie 5mm wał silnika wejdzie - natomiast posiadam silniki FL57STH56-1006A i tam wał jest grubszy ... w jaki sposób zredukować to by w całość połączyć ???



Tagi:


gras107
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 297
Rejestracja: 09 wrz 2011, 14:37
Lokalizacja: Zagorzyce

#2

Post napisał: gras107 » 13 sty 2012, 15:42

Coś na wzór wałka z otworem. Jedna strona wchodzi o otworu fi5mm, potem szerszy z otworem o średnicy wału silnika. :smile:


Autor tematu
troopers
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 7
Rejestracja: 22 maja 2008, 11:05
Lokalizacja: pom

#3

Post napisał: troopers » 13 sty 2012, 19:25

No dokładnie coś podobnego :)

Awatar użytkownika

dudis69
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1418
Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
Lokalizacja: okolice

#4

Post napisał: dudis69 » 13 sty 2012, 19:25

troopers, i kolego gras107, generalnie połączenie śruba - silnik wykonuje się przy pomocy sprzęgła, ze względu na nieosiowość współpracujących elementów.
Nigdy w sztywnym połączeniu, bo zniszczysz łożyska w silniku.
A jaką średnicę zewnętrzną ma ta tulejka z otworem ø5?
Ostatnio zmieniony 13 sty 2012, 19:39 przez dudis69, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam Sławek



Autor tematu
troopers
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 7
Rejestracja: 22 maja 2008, 11:05
Lokalizacja: pom

#5

Post napisał: troopers » 13 sty 2012, 19:29

@ dudis69, generalnie odpowiem jak zjadę, bo aktualnie jestem poza domem :) dzięki za odp.

Awatar użytkownika

dudis69
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1418
Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
Lokalizacja: okolice

#6

Post napisał: dudis69 » 13 sty 2012, 19:34

Jest dużo gotowych rozwiązań np:
http://allegro.pl/sprzeglo-klowe-cnc-be ... 20543.html
I proszę nie pisz do mnie @. Tylko kliknij lewym przyciskiem myszki nazwę autora postu, wtedy wstawiasz go aut do odpowiedzi :wink:
Pozdrawiam Sławek



gras107
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 297
Rejestracja: 09 wrz 2011, 14:37
Lokalizacja: Zagorzyce

#7

Post napisał: gras107 » 13 sty 2012, 20:53

Z tego co się uczyłem to zwykłą tuleje nazywamy sprzęgłem. Pod warunek że łączy wał bierny z czynnym A tutaj jest takie coś. :twisted:
Może dopowiem że chodzi o sprzęgło nierozłączne elastyczne.


Podałem to bo będzie to najłatwiejsze rozwiązanie, lecz mało korzystne.

Awatar użytkownika

dudis69
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1418
Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
Lokalizacja: okolice

#8

Post napisał: dudis69 » 13 sty 2012, 22:16

Oj, widzę że prędziutko kolega swoje posty zmienia :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
gras107 pisze: A tutaj jest takie coś.

Tego nie wiemy,troopers enigmatycznie opisał sprawę, najlepiej jakby jakieś zdjęcie wrzucił
Pozdrawiam Sławek



gras107
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 297
Rejestracja: 09 wrz 2011, 14:37
Lokalizacja: Zagorzyce

#9

Post napisał: gras107 » 14 sty 2012, 09:46

Zmieniłem post bo przyszło mi do głowy coś mądrzejszego niż w poprzedniej wersji. :mrgreen:

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”