Piszę ponieważ chciał bym usprawnić planowanie, organizację zleceń oraz przepływ informacji w firmie w której obecnie pracuję. Aktualnie jest bałagan i chaos, więc poszukuję jakiś dobrych metod, praktyk które niewielkim nakładem finansowym poprawią funkcjonowanie

Może jest ktoś kto pracuje w małej firmie i chciał by podzielić się dobrymi metodami i schematem jak wygląda droga od zlecenia do wydania gotowego produktu klientowi. Jak i czy układane są harmonogramy pracy maszyn i pracowników, czy występuje planowanie produkcji. Może występują u was jakieś tablice gdzie przypinane i rozdzielane są zlecenia dla każdego pracownika? Pracownicy biurowi tworzą plany w Excelu lub innym programie? Jakie dokumenty wewnętrzne są w obiegu między biurem a halą produkcyjną oprócz rysunków technicznych?
Chciał bym żeby dyskusja dotyczyła małych firm, gdzie są proste metody a nie drogie systemy ERP lub inne komputerowe rozwiązania.
Z góry dziękuję za wasze odpowiedzi i pozdrawiam!