Piko i silniki hybrydowe
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 52
- Rejestracja: 25 maja 2020, 07:14
Piko i silniki hybrydowe
Witajcie, piszę nowy post gdyż nie mogę znaleźć informacji..
Mam frezarkę z piko i chciał bym wywalić silniki krokowe, a myślę o montażu silników hybrydowych. Czy ktoś mógł by mi polecić jakieś rozwiązanie i sposób podłączenia? Silniki krokowe mam 1.89Nm
Z góry dziękuję za pomoc
Mam frezarkę z piko i chciał bym wywalić silniki krokowe, a myślę o montażu silników hybrydowych. Czy ktoś mógł by mi polecić jakieś rozwiązanie i sposób podłączenia? Silniki krokowe mam 1.89Nm
Z góry dziękuję za pomoc
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 800
- Rejestracja: 01 lip 2013, 00:27
- Lokalizacja: Krk
Re: Piko i silniki hybrydowe
A jaka różnice zrobi sterownikowi rodzaj napędu? Jeśli ma step/dir to bez różnicy czy będą to krokowce, hybrydy czy serwa. Chyba, ze chodzi Ci o informacje zwrotna z enkoderow do piko…
Poza tym tzw hybrydy to tez silniki krokowe..
Poza tym tzw hybrydy to tez silniki krokowe..
„Trudne czasy tworzą silnych ludzi, silni ludzie tworzą dobre czasy, dobre czasy tworzą słabych ludzi, a słabi ludzie tworzą trudne czasy”…
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 5597
- Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Piko i silniki hybrydowe
Dokładnie pętla jest miedzy silnikiem a sterownikiem wiec piko nie wie o tym że to hybrydy czy zwykłe krokowe. jedyne co to możesz sygnał ALM wyciągnąć na Piko wtedy gdy ster sypnie błędem to możesz np. wywołać sygnałem ALM zatrzymanie awaryjne (uwaga może być konieczny kable do połączenie z PC bo często ten sygnał jest NO więc w pętle E-Stop go nie włączysz ...hmmm chociaż może w Piko da się dopisać dodatkowy sygnał STOP pod inne wejście i używać NO ale to mnij bezpieczne)
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk)
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos

Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 52
- Rejestracja: 25 maja 2020, 07:14
Re: Piko i silniki hybrydowe
Ok, już mówię w czym problem. Silniki krokowe lubią mi się zgubić...hybrydy podobno się nie gubią?. Stąd mój pomysł na wymianę.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 2224
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 10:47
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Piko i silniki hybrydowe
Nie to, że się nie gubią, tylko wiedzą o tym i próbują nadgonić. A jeśli różnica przekracza ustaloną wartość, to wywalają alarm.
Jak porusza się jedna oś, to faktycznie efekt jest taki, jakby się nie gubiły. Ale przy synchronicznym ruchu, mogą powstać zafalowania.
Jak porusza się jedna oś, to faktycznie efekt jest taki, jakby się nie gubiły. Ale przy synchronicznym ruchu, mogą powstać zafalowania.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 463
- Rejestracja: 30 kwie 2018, 20:24
- Lokalizacja: Polska
Re: Piko i silniki hybrydowe
Nie gubią się, a falowania idzie mocno ograniczyć dostrajająć pętlę PIDową jeżęli driver udostępnia taką opcję
Generalnie u mnie na hybrydach tylko przy ofsecie zewnętrznym przy względnie małych srednicach krzaczy, do reszty nie da się doczepić.
A tak jak pisałeś, alarm idzie podłączyć do sterownika i w momencie gdy sterownik silnika krokowego nie umie skompensować błędnego położenia, wywala błąd którym można zatrzymać dalszą obróbkę. Na silnikach 8.5nm nie miałem ani razu takiego przypadku.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 2224
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 10:47
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Piko i silniki hybrydowe
Gdyby informacja z enkodera wracała do programu sterującego, to w razie zgubienia kroku, mógłby zwolnić również drugi silnik.
Ale w tym przypadku spróbował bym po prostu zamontować mocniejsze krokowce. Warto też poznać przyczynę gubienia kroków. Czy gubi z powodu za małego momentu, czy np. za dużej prędkości. W drugim przypadku pomaga zwiększenie napięcia i zmniejszenie mikrokroku.
Ale w tym przypadku spróbował bym po prostu zamontować mocniejsze krokowce. Warto też poznać przyczynę gubienia kroków. Czy gubi z powodu za małego momentu, czy np. za dużej prędkości. W drugim przypadku pomaga zwiększenie napięcia i zmniejszenie mikrokroku.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 800
- Rejestracja: 01 lip 2013, 00:27
- Lokalizacja: Krk
Re: Piko i silniki hybrydowe
Primo…
Secundo..
„Trudne czasy tworzą silnych ludzi, silni ludzie tworzą dobre czasy, dobre czasy tworzą słabych ludzi, a słabi ludzie tworzą trudne czasy”…
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2436
- Rejestracja: 29 lis 2015, 00:38
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Piko i silniki hybrydowe
Koledzy mają rację - rozwiązujesz nie ten problem co trzeba. Jeśli mechanika jest tip top, a silniki gubią kroki po masz zbyt agresywną obróbkę, to znaczy, że potrzebujesz mocniejsze silniki. Ale jeśli z mechaniką jest coś nie w porządku, to lepiej rozwiązać ten problem poprzez poprawienie mechaniki, niż siłowo. A jak siłowo, to znów - mocniejsze silniki.
Nie rozumiem szczerze zalet silników hybrydowych. To wciąż krokowiec a jedyny oczywisty dla mnie zysk to właśnie wywalenie błędu, gdy coś pójdzie nie tak. Fajny bajer, żeby przy kraksie zatrzymać maszynę, ale ogólnie rzecz biorąc chyba lepiej starać się tak obsługiwać maszynę i dobierać parametry obróbki, żeby nic nie mogło pójść nie tak
Nie rozumiem szczerze zalet silników hybrydowych. To wciąż krokowiec a jedyny oczywisty dla mnie zysk to właśnie wywalenie błędu, gdy coś pójdzie nie tak. Fajny bajer, żeby przy kraksie zatrzymać maszynę, ale ogólnie rzecz biorąc chyba lepiej starać się tak obsługiwać maszynę i dobierać parametry obróbki, żeby nic nie mogło pójść nie tak

-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 2224
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 10:47
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Piko i silniki hybrydowe
Zwłaszcza, że enkoder na silniku nie wykryje wszystkich problemów. Może np. od wibracji poluzował się robaczek w sprzęgle i ślizga się ono na śrubie? Silnik nie gubi kroków, ale oś nie porusza się tak jak powinna.