Parametry silnika krokowego
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2
- Rejestracja: 18 maja 2014, 22:54
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Parametry silnika krokowego
Witam, posiadam taki silniczek krokowy 23HS0425, potrzebuje info na temat mocy i wogole wykonac podtawowe obliczenia. Miałam pewna przerwe w nauce i w obecnej chwili duzo rzeczy nie pamietam. Czy mozecie pomoc?
Tagi:
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 616
- Rejestracja: 01 mar 2008, 20:46
- Lokalizacja: Lubsko
Podstawowe obliczenia:
Pole kwadratu to długość boku podniesiona do potęgi drugiej,
Prędkość to droga przez czas, chociaż na studiach dowiedziałem się że to nie prawda... pochodna drogi po czasie,
A moc pozorną to iloczyn wartości skutecznych napięcia i natężenia prądu.
Co koleżanka ma policzyć??
Silnik to silnik krokowy, hybrydowy (cokolwiek to modne ostatnio słowo w tym przypadku by nie znaczyło...). Jego "moc" podaje się jako moment, jakim dysponuje silnik w czasie postoju, a prąd określa zapotrzebowanie silnika na prąd, no inaczej nie umiem wytłumaczyć, no może jest to znamionowy prąd dla tego silnika.
Pole kwadratu to długość boku podniesiona do potęgi drugiej,
Prędkość to droga przez czas, chociaż na studiach dowiedziałem się że to nie prawda... pochodna drogi po czasie,
A moc pozorną to iloczyn wartości skutecznych napięcia i natężenia prądu.
Co koleżanka ma policzyć??
Silnik to silnik krokowy, hybrydowy (cokolwiek to modne ostatnio słowo w tym przypadku by nie znaczyło...). Jego "moc" podaje się jako moment, jakim dysponuje silnik w czasie postoju, a prąd określa zapotrzebowanie silnika na prąd, no inaczej nie umiem wytłumaczyć, no może jest to znamionowy prąd dla tego silnika.

-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2
- Rejestracja: 18 maja 2014, 22:54
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Tzn w sumie mam wykonane już urządzenie i pewien z wykładowców doczepił mi się do obliczeń (tzn ich braku) a wiec mam wykonać obliczenia do tego projektu odnośnie silników i przekładni. I w sumie sama nie wiem jakie konkretnie maja być to obliczenia, czy np. prędkość obrotowa, przekładnia, predkosc katowa, predkosc liniowa itp Długosc pasa 2200mm i szerokosc 16mm. Po za gtym nie wiem jak ywjsc aby obliczenia byly zgodne z moimi wyborami...
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2788
- Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
- Lokalizacja: Wrocław
W przypadku silników krokowych trudno określić ścisłą zależność między parametrami elektrycznymi a mechanicznymi ponieważ zależy to wszystko od konstrukcji silnika. Dlatego w danych katalogowych występują informacje o napięciu i prądzie (żeby właściwie dobrać sterownik i zasilacz) oraz moment obrotowy a tutaj też inercja silnika która umożliwia policzyć możliwe do osiągnięcia przyspieszenia. Zatem jeżeli chodzi o obliczenia mechaniki napędu, wychodzisz od tego momentu obrotowego (siła x ramię) osi silnika. Stąd możesz policzyć z jaką siłą będzie pasek napędowy popychał ruchome części. Uwzględnisz masę tego elementu, tarcie na łożyskach, dołożysz margines bezpieczeństwa i coś tam wyjdzie. Wyjdzie że silnik jest 10 razy za mocny albo za słaby...
Jeżeli chodzi o stronę elektryczną to sprawa jest bardziej skomplikowana ale też nie warto sobie tym głowy zawracać. Sterownik musi mieć wydajność prądową większą (zapas) niż potrzeby silnika a napięcie zasilające sterownik wielokrotnie wyższe niż to które odkłada się na uzwojeniu bo dzięki temu można nakłonić silnik do dynamiczniejszej pracy. Z kolei zasilacz do sterowników powinien z nawiązką pokryć zapotrzebowanie sterowników na prąd ale napięcie zasilacza nie może przekroczyć dopuszczalnego dla sterowników. Ot i cała filozofia. Jak się postarasz to z tych kilku informacji zredagujesz wielostronicowe opracowanie
Jeżeli chodzi o stronę elektryczną to sprawa jest bardziej skomplikowana ale też nie warto sobie tym głowy zawracać. Sterownik musi mieć wydajność prądową większą (zapas) niż potrzeby silnika a napięcie zasilające sterownik wielokrotnie wyższe niż to które odkłada się na uzwojeniu bo dzięki temu można nakłonić silnik do dynamiczniejszej pracy. Z kolei zasilacz do sterowników powinien z nawiązką pokryć zapotrzebowanie sterowników na prąd ale napięcie zasilacza nie może przekroczyć dopuszczalnego dla sterowników. Ot i cała filozofia. Jak się postarasz to z tych kilku informacji zredagujesz wielostronicowe opracowanie
