Olej do rzekładni ślimakowej jaki?
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 332
- Rejestracja: 01 maja 2006, 18:29
- Lokalizacja: wawa
Olej do rzekładni ślimakowej jaki?
Jaki łatwo dostępny olej spisze się w przekładni ślimakowej ?
Tagi:
Re: Olej do rzekładni ślimakowej jaki?
W zależności od typu przekładni, warunków pracy:ahabich pisze:Jaki łatwo dostępny olej spisze się w przekładni ślimakowej ?
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 8703,d.d24
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 8703,d.d24
Udzieliłem pomocy do wcześniej zadanego pytania (szklaną kulę mam w serwsieahabich pisze:Nie jestem na tyle leniwy aby nie sprawdzić czego potrzebuję.
Potrzebuję oleju syntetycznego o lepkości 320, tylko potrzebuję go 100 ml a a nie 20 litrów i w tym problem![]()
Myślałem nad jakimś zamiennikiem, może olej do przekładni ATF320 motoryzacyjny?

-
- Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 75
- Rejestracja: 30 wrz 2013, 11:59
- Lokalizacja: Swarzędz
Mam do czynienia z olejami przemysłowymi smarnymi i wiem, że pojęcie "olej syntetyczny" nie jest precyzyjne. Rozróżnia się różne bazy "syntetyczne".ahabich pisze:Ktoś wie, jaki powszechnie dostępny olej dobrze zastąpi olej syntetyczny o lepkości 320?
W przypadku przekładni przemysłowych (oprócz olejów mineralnych) są oleje syntetyczne węglowodorowe (PAO) i syntetyczne poliglikolowe (PG). Sądzę, że polecany "olej syntetyczny o lepkości 320" to olej poliglkolowy - ta baza jest właściwsza do przekładni ślimakowych.
Jeśli myślisz o kupieniu oleju przekładniowego motoryzacyjnego to nie uświadczysz tam bazy poliglikolowej
Obawiam się, że pozostanie Tobie odkupienie od kogoś lub kupno 20L (miałbyś wtedy olej do odsprzedaży).
[ Dodano: 2015-03-24, 13:12 ]
"Drobna" poprawka: jeśli zastosujesz tu ATF 320 to zrobisz GRUBY błąd: ten olej ma lepkość na poziomie ISO VG 32, a Ty potrzebujesz ISO VG 320 - to różnica aż sześciu klas lepkości przemysłowych!!ahabich pisze:Potrzebuję oleju syntetycznego o lepkości 320, tylko potrzebuję go 100 ml a a nie 20 litrów i w tym problem![]()
Myślałem nad jakimś zamiennikiem, może olej do przekładni ATF320 motoryzacyjny?
Nie mam wątpliwości: na ATF 320 wytrzesz zęby w krótkim czasie.
-
- Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 75
- Rejestracja: 30 wrz 2013, 11:59
- Lokalizacja: Swarzędz
Spróbuj - przynajmniej masz tą samą lepkość w temperaturze 40°C.
Jednak poglikol jest zdecydowanie lepszy do przekładni ślimakowych bo może być do temperatur o 50-60°C wyższych, ma ileś razy dłuższą żywotność, ze swej natury zdecydowanie lepiej smaruje zęby i daje niższe tarcie czyli tym samym obniża zużycie energii.
Jednak poglikol jest zdecydowanie lepszy do przekładni ślimakowych bo może być do temperatur o 50-60°C wyższych, ma ileś razy dłuższą żywotność, ze swej natury zdecydowanie lepiej smaruje zęby i daje niższe tarcie czyli tym samym obniża zużycie energii.