Offset drutu w elektrodrążarce drutowej
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 1
Offset drutu w elektrodrążarce drutowej
Witam,
Jestem początkującym operatorem elektrodrążarki drutowej CNC i prosiłbym o pomoc w kwestii offsetu drutu. Np. w przypadku wycinania kwadratowego stempla i matrycy jeśli zależy mi aby wymiar z rysunku był na stemplu a więc wyciętym elemencie z płyty - offset drutu ustawiam ze znakiem minus. Jeśli zależy mi aby wymiar z rysunku był na matrycy, a więc "kwadratowym otworze" w płycie, offset ustawiam ze znakiem plus.
Ale co w przypadku jeśli rozdzielam materiał na dwie osobne części - np. prostokątną płytę, dzielę na dwie części. Jak wtedy ustawiam offset jeśli zależy mi na dokładnym wymiarze na jednej z odcinanych płyt. Jest to dla mnie bardzo ważne bo na takiej zasadzie wycinam matrycę do gięcia blachy stalowej 1,5mm i zależy mi na dokładnym wymiarze w obszarze późniejszego gięcia.
Jestem świadomy, że pytam o podstawowe kwestie ale wciąż jestem laikiem w temacie. Z góry dziękuję za pomoc.
Jestem początkującym operatorem elektrodrążarki drutowej CNC i prosiłbym o pomoc w kwestii offsetu drutu. Np. w przypadku wycinania kwadratowego stempla i matrycy jeśli zależy mi aby wymiar z rysunku był na stemplu a więc wyciętym elemencie z płyty - offset drutu ustawiam ze znakiem minus. Jeśli zależy mi aby wymiar z rysunku był na matrycy, a więc "kwadratowym otworze" w płycie, offset ustawiam ze znakiem plus.
Ale co w przypadku jeśli rozdzielam materiał na dwie osobne części - np. prostokątną płytę, dzielę na dwie części. Jak wtedy ustawiam offset jeśli zależy mi na dokładnym wymiarze na jednej z odcinanych płyt. Jest to dla mnie bardzo ważne bo na takiej zasadzie wycinam matrycę do gięcia blachy stalowej 1,5mm i zależy mi na dokładnym wymiarze w obszarze późniejszego gięcia.
Jestem świadomy, że pytam o podstawowe kwestie ale wciąż jestem laikiem w temacie. Z góry dziękuję za pomoc.
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)