
Obrobka detali wielkogabarytowych
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 310
- Rejestracja: 04 gru 2010, 17:20
- Lokalizacja: szczecin/essen
- Kontakt:
Obrobka detali wielkogabarytowych
Pracuje na manualnej wytaczarce i z ciekawosci mam pytanie jak u kolegow wyglada ustawienie detalu chocby takiego jak na zdjeciu
[img]

Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1418
- Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
- Lokalizacja: okolice
Witam.
Kiedyś miałem styczność z wytaczarkami w FPA. I z tego co pamiętam ustawialiśmy odlewy korpusów maszyn do obróbki na stołach za pomocą suwnicy
A tak na poważnie..., dla uproszczenia procedury na stole były zamontowane dystanse, podług których ustawialiśmy detal. A drobne korekty jak coś nie wyszło, wprowadzaliśmy za pomocą kilku kolegów
Kiedyś miałem styczność z wytaczarkami w FPA. I z tego co pamiętam ustawialiśmy odlewy korpusów maszyn do obróbki na stołach za pomocą suwnicy

A tak na poważnie..., dla uproszczenia procedury na stole były zamontowane dystanse, podług których ustawialiśmy detal. A drobne korekty jak coś nie wyszło, wprowadzaliśmy za pomocą kilku kolegów

Pozdrawiam Sławek
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 310
- Rejestracja: 04 gru 2010, 17:20
- Lokalizacja: szczecin/essen
- Kontakt:
masz racje suwnica to podstawa , dystanse ok ale tylko w serii tu jednostkowa produkcja podstaw sa lewarki hydrauliczne bo 20 czy 30 ton to nie skrecisz czy przesuniesz miesniami kolegow
a detal to trzeba niekiedy do 1 mm ustawic a przy obrobce zwiazanej z remontem czy naprawa to i do 0.02 mm ale robota spoko załozysz ustawisz i tydzien obrobki 


-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1418
- Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
- Lokalizacja: okolice
Co by się nie robiło, małe czy duże. Pozycjonowanie elementu do obróbki to podstawa.
Ja osobiście zarzuciłem temat ponad dwadzieścia lat temu
Tak to sobie wyobrażałem..., z tymi siłownikami hydraulicznymi, przy takich masach.
Nasze korpusy były mniejsze od 3 do 5 ton, ale jak już ustawiłeś, to parę dni z głowy, tylko wymiana narzędzi

Ja osobiście zarzuciłem temat ponad dwadzieścia lat temu

Tak to sobie wyobrażałem..., z tymi siłownikami hydraulicznymi, przy takich masach.
Nasze korpusy były mniejsze od 3 do 5 ton, ale jak już ustawiłeś, to parę dni z głowy, tylko wymiana narzędzi



Pozdrawiam Sławek
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2379
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
- Lokalizacja: Poznań
Dawno temu pomagałem ustawiać duże detale, ale nie aż tak duże. Były to masy rzędu 10 t.szuler666 pisze:podstaw sa lewarki hydrauliczne
Stół był pokryty smarem, detal wstępnie ustawiała suwnica, potem mocowało się bloki z wspawanymi nakrętkami trapezowymi i śrubami popychało się detal. Nie pamiętam rozmiaru, ale śruby były średnicy większej, niż moje ramię. Dawało to dobrą kontrolę nad przemieszczeniem. Powierzchnie bazowe były ustawiane na czujnik zegarowy, a więc z dokładnością lepszą od 0,1 mm. Po ostatecznym umocowaniu ponawiało się pomiar i często konieczne były drobne poprawki. Była to robota jednostkowa, nie stosowaliśmy szablonów, dystansów itp.
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1418
- Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
- Lokalizacja: okolice
szuler..., oj daj spokuj...
clipper... i ja napisaliśmy ...a long time ago!, i wiadomo że przez ćwierć wieku technika poszła daleko do przodu.
Sam widzisz..., teraz masz do dyspozycji nawet lewarek klinowy
. Życ nie umierać, poprostu czysta poezja 
My mieliśmy pomysłowość, kolegów do pomocy, czujniki zegarowe, i duuuuuże klucze
Może powinni się wypowiedzieć Koledzy aktualnie zmagający się z pozycjonowaniem dużych detali...

clipper... i ja napisaliśmy ...a long time ago!, i wiadomo że przez ćwierć wieku technika poszła daleko do przodu.
Sam widzisz..., teraz masz do dyspozycji nawet lewarek klinowy


My mieliśmy pomysłowość, kolegów do pomocy, czujniki zegarowe, i duuuuuże klucze

Może powinni się wypowiedzieć Koledzy aktualnie zmagający się z pozycjonowaniem dużych detali...
Pozdrawiam Sławek
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2379
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
- Lokalizacja: Poznań
po to, aby się łatwiej przesuwało. Smar był pod detalem, a przesunięcia były niewielkie, rzędu kilkunastu cm. Parę lat temu w Poznaniu w ten sposób ( z tym, że użyto siłowników hydraulicznych) przesunięto cały wiadukt kolejowy nad autostradę A2. I też smarowali.szuler666 pisze: po co chyba poto aby orła wywinac na płycie
Słusznie, ja tylko dałem zajawkę historyczną. A pewnie i skleroza robi swojedudis69 pisze:Może powinni się wypowiedzieć Koledzy aktualnie zmagający się z pozycjonowaniem dużych detali...

Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ