Obrabiarka do ślimaka

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
trawers
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3

Obrabiarka do ślimaka

Post napisał: trawers » 12 lis 2009, 22:13

Witam,

na wstępie chciałbym prosić o wyrozumiałość jeśli wybrałem zły dział i prosić o przeniesienie tematu jeśli zajdzie taka konieczność.

Jestem studentem wydziału mechanicznego, który ma za zadanie dobrać obrabiarkę do obróbki ślimaka. Jednak w moim przypadku chce postąpić nietypowo. Postanowiłem skorzystać z tokarko frezarki (najlepiej centrum) sterowanego numerycznie. Mój proces technologiczny zakłada zgrubną obróbkę wału toczeniem, a następnie wykorzystanie frezowania do nacięcia ślimaka. Zaplanowałem wykonać to frezem kulistym. Do tego celu potrzebuję maszynę 4 osiową, która umożliwi mi zamontowanie w uchwycie frezu (uchwyt narzędziowy pracuje w 3 osiach) oraz ślimaka w kłach (4 oś obrabiarki obraca ślimak). Opisana maszyna łączy w sobie cechy ploteru frezującego oraz tokarki.
Prosiłbym o nakierowanie na producenta i ewentualnie na rodzinę maszyn. Nie proszę o gotowe rozwiązanie chociaż i takim nie pogardzę ;).
Dane ślimaka, które mnie ograniczają:
średnica podziałowa: ~fi180mm
ślimak nacięty na długości: 350mm
wał ślimaka ma długość: 1800mm
głębokość jednego zwoju: ~35mm.
masa ślimaka gotowego/półproduktu: 140kg/420kg.
Jak widać jest to detal wielkogabarytowy, więc ograniczenia są potężne :(

Liczę na pomoc.
Pozdrawiam
Trawers

Tagi:

jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2

Post napisał: jasiu... » 13 lis 2009, 19:05

A co ten ślimak ma robić, oprócz tego, że ma wyglądać, jak ślimak?