obniżenie napięcia z 24 do 12V jak?
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 1552
- Rejestracja: 01 wrz 2005, 00:23
- Lokalizacja: trójmiasto
obniżenie napięcia z 24 do 12V jak?
Witam
jest taki problem:
wentylator do wózka widłowego wziął i wyzionął ducha
kupiłem na szybko inny wentylator i zamontowałem ale nikomu nie przyszło do głowy że napięcie zasilania oryginalnego silnika to 24 V
teraz kupiłem na złomowisku następny ale tez na 12 V zamówiłem na allegro regulator napięcia /obrotów ale zanim dotrze minie ze 2-3 dni
niestety wózek musi pracować - jak na szybko (prowizorycznie) obniżyć napięcie co by następny silnik się nie zjarał ?
oryginalny wentylator kosztuje 650 złociszy netto więc trochę to przegięcie co nie ?
jest taki problem:
wentylator do wózka widłowego wziął i wyzionął ducha
kupiłem na szybko inny wentylator i zamontowałem ale nikomu nie przyszło do głowy że napięcie zasilania oryginalnego silnika to 24 V
teraz kupiłem na złomowisku następny ale tez na 12 V zamówiłem na allegro regulator napięcia /obrotów ale zanim dotrze minie ze 2-3 dni
niestety wózek musi pracować - jak na szybko (prowizorycznie) obniżyć napięcie co by następny silnik się nie zjarał ?
oryginalny wentylator kosztuje 650 złociszy netto więc trochę to przegięcie co nie ?
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1395
- Rejestracja: 02 lip 2010, 07:15
- Lokalizacja: Białystok
Podłącz dwa szeregowo.
I chłodzenie będzie lepsze
Jakiej mocy wentylator?
Podłącz o takiej mocy jak wentylator w szereg z nim żarówkę na 12V jak nie masz jeszcze jednego wentylatora.
I chłodzenie będzie lepsze

Jakiej mocy wentylator?
Podłącz o takiej mocy jak wentylator w szereg z nim żarówkę na 12V jak nie masz jeszcze jednego wentylatora.
Betonowo-aluminiowy ploterek
http://www.cnc.info.pl/topics60/nowy-pr ... t45271.htm
http://www.cnc.info.pl/topics60/nowy-pr ... t45271.htm
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 1552
- Rejestracja: 01 wrz 2005, 00:23
- Lokalizacja: trójmiasto
tak dla informacji
nie wiem jaki jest silnik bo nie ma żadnego opisu ale...
zakupiłem regulator podobny jak wkleił @pitsa 1 A - spalił się od razu
potem nadszedł czas na 3 amperowy - spalił się po 2 godzinach
tego już dla mnie było za wiele
skoro w sztaplarce są 2 akumulatory 12 V włożyłem przekaźnik 16 A sterowany napięciem 24 V i podłączyłem 12 V do silnika - działa
proste skuteczne i chyba niezawodne
nie wiem jaki jest silnik bo nie ma żadnego opisu ale...
zakupiłem regulator podobny jak wkleił @pitsa 1 A - spalił się od razu
potem nadszedł czas na 3 amperowy - spalił się po 2 godzinach
tego już dla mnie było za wiele
skoro w sztaplarce są 2 akumulatory 12 V włożyłem przekaźnik 16 A sterowany napięciem 24 V i podłączyłem 12 V do silnika - działa
proste skuteczne i chyba niezawodne

-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 4463
- Rejestracja: 13 wrz 2008, 22:40
- Lokalizacja: PL,OP
Człowiek uczy się na błędach. 
Trzeba było zmierzyć jakie prądy są potrzebne gdy wentylator pracował z żarówką.
Przy starcie prądy bywają kilkakrotnie większe niż po rozkręceniu się silnika.
Przykładowo taki silniczek RS555 w jednej z wersji uzwojenia, ma Stall Current: 15A gdy kręcąc na luzie bierze poniżej 0,5A. O tu na szybko opis z neta dla silnika RS-555ph:
http://www.alltronics.com/mas_assets/acrobat/28M120.pdf - stall current 11.8A, na luzie 0,38A, a sprzedawany jest jako silnik 2,5A. albo nawet podają tylko ten najniższy prąd "no load": http://www.allelectronics.com/make-a-st ... chi/1.html - taki silnik to zabójca typowych zasilaczy impulsowych.

Trzeba było zmierzyć jakie prądy są potrzebne gdy wentylator pracował z żarówką.
Przy starcie prądy bywają kilkakrotnie większe niż po rozkręceniu się silnika.
Przykładowo taki silniczek RS555 w jednej z wersji uzwojenia, ma Stall Current: 15A gdy kręcąc na luzie bierze poniżej 0,5A. O tu na szybko opis z neta dla silnika RS-555ph:
http://www.alltronics.com/mas_assets/acrobat/28M120.pdf - stall current 11.8A, na luzie 0,38A, a sprzedawany jest jako silnik 2,5A. albo nawet podają tylko ten najniższy prąd "no load": http://www.allelectronics.com/make-a-st ... chi/1.html - taki silnik to zabójca typowych zasilaczy impulsowych.
zachowanie spokoju oznacza zdolności do działania
ᐃ 🜂 ⃤ ꕔ △ 𐊅 ∆ ▵ ߡ
ᐃ 🜂 ⃤ ꕔ △ 𐊅 ∆ ▵ ߡ
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 291
- Rejestracja: 25 mar 2013, 19:15
- Lokalizacja: Opole
Re: obniżenie napięcia z 24 do 12V jak?
Pewnie temat już nieaktualny, ale skąd w wózku widłowym 24v? z akumulatorów... które są połączonymi celami 2.4v w szereg... czyli gdzieś "pomiędzy" na pewno jest połowa 24v = 12vnumerek pisze:Witam
wentylator do wózka widłowego wziął i wyzionął ducha
kupiłem na szybko inny wentylator i zamontowałem ale nikomu nie przyszło do głowy że napięcie zasilania oryginalnego silnika to 24 V
teraz kupiłem na złomowisku następny ale tez na 12 V zamówiłem na allegro regulator napięcia /obrotów ale zanim dotrze minie ze 2-3 dni
niestety wózek musi pracować - jak na szybko (prowizorycznie) obniżyć napięcie co by następny silnik się nie zjarał ?
oryginalny wentylator kosztuje 650 złociszy netto więc trochę to przegięcie co nie ?

Rozwiązanie partyzanckie, ale 100% skuteczne, stosowane w TIRach i innych maszynach, gdzie 24v a nagle 12v potrzebne awaryjnie ...