Noty katalogowe silników krokowych
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 lut 2012, 18:27
- Lokalizacja: Tryńcza
Noty katalogowe silników krokowych
Witam Wszystkich!
Posiadam silniki o następujących oznaczeniach;
" motore passo PM48-2516-140A6 passi/giro 48 Amps/f 1,4 n°fasi = 4 - 3,6 ohms/f "
made in italy
drugi
" SIEMENS 1BC3430-6FM 733.40006/13
E 702.80046 "
Obydwa unipolarne po sześć wyprowadzeń.
Może któryś z szanownych użytkowników forum spotkał się z takimi silnikami - szukam not katalogowych. Gabarytowo wyglądają na dosyć solidne i niestety leciwe wiekiem, chciałbym ich użyć w swojej konstrukcji niestety nie wiem czy ich parametry są wystarczające a informacji na ich temat nie znalazłem w google.
Z góry dziękuję za pomoc.
Posiadam silniki o następujących oznaczeniach;
" motore passo PM48-2516-140A6 passi/giro 48 Amps/f 1,4 n°fasi = 4 - 3,6 ohms/f "
made in italy
drugi
" SIEMENS 1BC3430-6FM 733.40006/13
E 702.80046 "
Obydwa unipolarne po sześć wyprowadzeń.
Może któryś z szanownych użytkowników forum spotkał się z takimi silnikami - szukam not katalogowych. Gabarytowo wyglądają na dosyć solidne i niestety leciwe wiekiem, chciałbym ich użyć w swojej konstrukcji niestety nie wiem czy ich parametry są wystarczające a informacji na ich temat nie znalazłem w google.
Z góry dziękuję za pomoc.
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1418
- Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
- Lokalizacja: okolice
Tia..., witamy ponownie.
Mam wrażenie że gdzieś już tego posta czytałem, może się zdublował, albo mam deja vu
Włoszczyzna..., to prawdopodobnie bipolarny ośmioprzewodowy, czterocewkowy, napięcie 24VDC, rezystancja uzwojenia 3,8Ω, różne źródła
, czyli prąd dla cewki ponad 6A, 0,035 Nm/A, 7,5°/krok..., czy jakoś tak.
A poniemiecki jest, dwu cewkowy, czteroprzewodowy i pochodzi prawdopodobnie z czasów pieriestrojki.
Mam wrażenie że gdzieś już tego posta czytałem, może się zdublował, albo mam deja vu

Włoszczyzna..., to prawdopodobnie bipolarny ośmioprzewodowy, czterocewkowy, napięcie 24VDC, rezystancja uzwojenia 3,8Ω, różne źródła

A poniemiecki jest, dwu cewkowy, czteroprzewodowy i pochodzi prawdopodobnie z czasów pieriestrojki.
Pozdrawiam Sławek
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 lut 2012, 18:27
- Lokalizacja: Tryńcza
Dziękuję za odpowiedz.
To prawda że zamieściłem dwa podobne posty by zwiększyć szanse na uzyskanie odpowiedzi (chyba w odpowiednich działach forum). Co do odpowiedzi; dwa razy pisałem że silniki mają po sześć wyprowadzeń więc nie wiem skąd się wzięło osiem?
Co do włoszczyzny to trochę rozpracowałem - kroków 48 cztery fazy, 1,4 A prąd znamionowy, 3,6 oma rezystancja uzwojenia- według tabliczki z danymi na silniku. Z obliczeń wychodzi jakieś 5V. W rzeczywistości opór wynosi 4,6 pomiędzy początkiem/końcem a środkiem uzwojenia, całe uzwojenie ma opór 8,4 oma. Gdyby sterować jak silnik bipolarny można by podać 12V na uzwojenie przy prądzie 1,4 A. Z tego co wyczytałem napięcie można zwiększyć byle z prądem nie przesadzić no i jako bipolarny będzie miał większy moment - jeśli się mylę proszę o skorygowanie moich przemyśleń.
Z po pieriestrojkowym Siemensem poległem. Nie znalazłem nic w google a z numerków na naklejce nic nie wynika. Ten też ma sześć wyprowadzeń i na podstawie percepcji i ręcznego sterowania wychodzi 48 kroków a opór uzwojenia 9,7/18,8 oma (pomiędzy początek/koniec a środek i całego). Większy opór mniejszy prąd a wyższe napięcie - tak wnioskuję.
Nie jestem Expertem więc proszę o wszelkie sugestie i korekcje moich przemyśleń.
To prawda że zamieściłem dwa podobne posty by zwiększyć szanse na uzyskanie odpowiedzi (chyba w odpowiednich działach forum). Co do odpowiedzi; dwa razy pisałem że silniki mają po sześć wyprowadzeń więc nie wiem skąd się wzięło osiem?
Co do włoszczyzny to trochę rozpracowałem - kroków 48 cztery fazy, 1,4 A prąd znamionowy, 3,6 oma rezystancja uzwojenia- według tabliczki z danymi na silniku. Z obliczeń wychodzi jakieś 5V. W rzeczywistości opór wynosi 4,6 pomiędzy początkiem/końcem a środkiem uzwojenia, całe uzwojenie ma opór 8,4 oma. Gdyby sterować jak silnik bipolarny można by podać 12V na uzwojenie przy prądzie 1,4 A. Z tego co wyczytałem napięcie można zwiększyć byle z prądem nie przesadzić no i jako bipolarny będzie miał większy moment - jeśli się mylę proszę o skorygowanie moich przemyśleń.
Z po pieriestrojkowym Siemensem poległem. Nie znalazłem nic w google a z numerków na naklejce nic nie wynika. Ten też ma sześć wyprowadzeń i na podstawie percepcji i ręcznego sterowania wychodzi 48 kroków a opór uzwojenia 9,7/18,8 oma (pomiędzy początek/koniec a środek i całego). Większy opór mniejszy prąd a wyższe napięcie - tak wnioskuję.
Nie jestem Expertem więc proszę o wszelkie sugestie i korekcje moich przemyśleń.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1418
- Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
- Lokalizacja: okolice
No tak sześć przewodów.

krismos2, zapomniałem napisać w pierwszym poście, abyś zaniósł je przy najbliższej okazji do punktu skupu...
Być ekspertem, celebrytą, i politykiem to nie grzech.

Max. 25*U nom.krismos2 pisze: Z tego co wyczytałem napięcie można zwiększyć
dudis69 pisze:7,5°/krok
Bo..., 360°/7,5°= 48 nie stopni, albo jakoś tak.krismos2 pisze:kroków 48

krismos2, zapomniałem napisać w pierwszym poście, abyś zaniósł je przy najbliższej okazji do punktu skupu...
Być ekspertem, celebrytą, i politykiem to nie grzech.

Pozdrawiam Sławek
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1418
- Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
- Lokalizacja: okolice
No nie do końca..., są bardziej archiwalne a jak wiadomo silniki też mają swoje resursy,krismos2 pisze:Z tym skupem to znaczy że te silniki są do d...
Dlatego nie będziesz w stanie określić ich stanu faktycznego.
Tym bardziej nie znając dokładnie ich parametrów "google", a co za tym idzie, ich możliwości, nie będziesz mógł zestawić silników z odpowiednim sterowaniem, żeby uzyskać 100% wydatku w napędzie.
Chyba że kupisz, lub wykonasz większą część popularnych sterowników, i na zasadzie "spalę nie spalę" podłączając kolejno każdy z nich będziesz obserwował jak pracuje silnik.
Nie zapominając o autotransformatorze

Czytając długo, bardzo długo... to forum, dojdziesz do prostego wniosku że najbardziej popularne i praktyczne są silniki dwustu krokowe, 1,8°/krok, czy jakoś tak

Absolutnie koledze nic nie odradzam, ja bym sobie głowy nimi po prostu nie zawracał, przy bardzo dużym dostępie do popularnych, sprawdzonych i tanich krokowców.
Pozdrawiam Sławek
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 lut 2012, 18:27
- Lokalizacja: Tryńcza
Witam ponownie!
Pewno racja, że jak coś robić to z konkretnych sprawdzonych materiałów. Można zaoszczędzić wtedy czasu, niepotrzebnych strat i rozczarowań. Co do silników - fortuny nie zbiję zanosząc je do punktu skupu a do testów i zabawy jak znalazł. Zawsze wolałem praktycznie zdobywać wiedzę i doświadczenie niż z teorii (najciężej z kobietami bo tu ani praktyka ani teoria na nic
). Wracając do tematu; Kolego "dudis69" dzięki za zainteresowanie i sugestie! Zawsze świadomość, że nie jest się pozostawionym samemu sobie, podnosi na duchu nowych użytkowników forum takich jak ja i popycha do dalszego działania.
To ja zabieram się za czytanie i szukanie dalszych informacji a Tobie jeszcze raz Dziękuję!
Pewno racja, że jak coś robić to z konkretnych sprawdzonych materiałów. Można zaoszczędzić wtedy czasu, niepotrzebnych strat i rozczarowań. Co do silników - fortuny nie zbiję zanosząc je do punktu skupu a do testów i zabawy jak znalazł. Zawsze wolałem praktycznie zdobywać wiedzę i doświadczenie niż z teorii (najciężej z kobietami bo tu ani praktyka ani teoria na nic

To ja zabieram się za czytanie i szukanie dalszych informacji a Tobie jeszcze raz Dziękuję!
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2083
- Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
- Lokalizacja: Warszawa / Lublin
To ja dorzucę swoje 3 grosze:
1. Jeżeli nie spodziewasz się dużych prędkości obrotowych (>300rpm) to możesz spokojnie użyć małych silniczków, rzędu 0.5-0.8 Nm
2. Silniki 0.5-0.8Nm kupisz używane <40zł/szt. Jest taka firma starekcnc czy coś takiego, która sprzedaje używane, sprawne silniki. Ja od nich kupiłem 3 silniki Minebea 0.7Nm i są spoko.
1. Jeżeli nie spodziewasz się dużych prędkości obrotowych (>300rpm) to możesz spokojnie użyć małych silniczków, rzędu 0.5-0.8 Nm
2. Silniki 0.5-0.8Nm kupisz używane <40zł/szt. Jest taka firma starekcnc czy coś takiego, która sprzedaje używane, sprawne silniki. Ja od nich kupiłem 3 silniki Minebea 0.7Nm i są spoko.
-
- Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 73
- Rejestracja: 25 sty 2012, 23:49
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Mam probelm
Kupiłem dwa silniki 2A 2NM SH05602020 i od tego dokupiłem jeszcze jeden z tej samej aukcji. Pierwsze dwa elegancko chodzą 600mm/min i troszkę więcej poza maszyną rezystancja 2ohm. 3 silnik dostałem już bez etykiety , inne kolory wyprowadzeń i do tego rezystancja 4,1ohm i obroty przycinają się nawet na 330 i więcej. Silnik jest słabszy (organoleptycznie - trzymanie za wałek) mimo mniejszych prędkości obrotowych..
Parametry fizycznie taki sam różnica osi dwa pierwsze zakupione mają zgrubienie przy łożysku ten nie, Wyprowadzenia : czarny- zielony, czerw- niebieski, Można go jakoś zidentyfikować. Jakie parametry ustawiacie w okienku przyspieszenia i dł sygnałów (1-5us)
[ Dodano: 2012-02-23, 11:28 ]
Silnik ma 4,1ohm czyli pewnie napięcie ok 8V , z prawa ohma I = U/R i może w związku z tym ze mam sterowniki na TA8435 i U 29V to za małe napięcie prąd wolno narasta w cewkach ?
Dwa pierwsze silniki maja 2A, 4V 2 ohm i kręcą się ładnie ( na razie poza maszyna)
Kupiłem dwa silniki 2A 2NM SH05602020 i od tego dokupiłem jeszcze jeden z tej samej aukcji. Pierwsze dwa elegancko chodzą 600mm/min i troszkę więcej poza maszyną rezystancja 2ohm. 3 silnik dostałem już bez etykiety , inne kolory wyprowadzeń i do tego rezystancja 4,1ohm i obroty przycinają się nawet na 330 i więcej. Silnik jest słabszy (organoleptycznie - trzymanie za wałek) mimo mniejszych prędkości obrotowych..
Parametry fizycznie taki sam różnica osi dwa pierwsze zakupione mają zgrubienie przy łożysku ten nie, Wyprowadzenia : czarny- zielony, czerw- niebieski, Można go jakoś zidentyfikować. Jakie parametry ustawiacie w okienku przyspieszenia i dł sygnałów (1-5us)
[ Dodano: 2012-02-23, 11:28 ]
Silnik ma 4,1ohm czyli pewnie napięcie ok 8V , z prawa ohma I = U/R i może w związku z tym ze mam sterowniki na TA8435 i U 29V to za małe napięcie prąd wolno narasta w cewkach ?
Dwa pierwsze silniki maja 2A, 4V 2 ohm i kręcą się ładnie ( na razie poza maszyna)