Naprawa trzpienia - wżery VS szczelność

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

InzSpawalnik
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1687
Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
Lokalizacja: Galaktyka

#11

Post napisał: InzSpawalnik » 20 paź 2014, 11:23

Tak juz to widze jak taki epoksyd sie sprawi skoro grubosc jego warstwy bedzie prawdopodobnie ponizej. 1mm bo to regeneracja wytartej czesci do tego wystepuja naciski i srodowisko pracy gdzie jest plyn - powodzenia.



Tagi:


bst
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 114
Rejestracja: 17 sty 2011, 15:11
Lokalizacja: Warszawa

#12

Post napisał: bst » 20 paź 2014, 11:31

Przetoczy zeby bylo rowno i dobrobic uszczelniacz. Sa firmy ktore dorabiaja uszczelniacze na wymiar, dajesz im stary mowisz o ile ma byc ciasniejszy i robia. Ja tak dorabialem do przekladni kierowniczej, koszt uszczelniacza to pare dych.


GumiRobot
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 689
Rejestracja: 21 mar 2005, 18:51
Lokalizacja: Trójmiasto

#13

Post napisał: GumiRobot » 20 paź 2014, 11:34

Jeżeli problemem mają być naciski i płyny to należy usunąć też elementy gumowe bo są za miękkie a nawet miększe od epoksydu i mniej odporne na płyny. :mrgreen:


pabloid
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1030
Rejestracja: 19 paź 2010, 18:53
Lokalizacja: ~ Kraków

#14

Post napisał: pabloid » 20 paź 2014, 12:33

A ja bym to lutował lutem srebrnym ls 45 (niska temperatura topnienia, żwilża praktycznie wszystkie stopy na bazie miedzi, stal zwykłą, stale nierdzewne i kwasoodporne) Wcześniej upewniłbym się tylko czy to nie jest stalowe hartowane o potem poniklowane (z jakiegoś powodu są wżery, co sugerowałoby stal, zresztą na zdjęciu wygląda jak poniklowana stal- sprawdź magnesem czy stal, a potem pilnikiem czy nie hartowane. ). Jesli nie jest hartowane, (przy lutowaniu się odpuści) to rowek zalutować, przetoczyć na nowo i zapomnieć. Można nawet odciąć całą głowice z rowkiem i wykorzystać sam gwint skoro nietypowy- do niego dolutowac nową głowicę (np ze stali kwasoodpornej) obrobić na wymiar chwytając w tokarce za ten gwint (przez tuleję z mosiądzu, aluminium- by nie zniszczyć) potem wytoczyć rowek.


InzSpawalnik
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1687
Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
Lokalizacja: Galaktyka

#15

Post napisał: InzSpawalnik » 20 paź 2014, 13:07

Gumirobot: nie chodzi o wlasnosci samego materialu a o wlasnosci zlacza na granicy epoksyd-metal . Nie widze tego w tych warunkach przy takiej malej grubosci warstwy epoksydu

Awatar użytkownika

Autor tematu
adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 5597
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

#16

Post napisał: adam Fx » 23 paź 2014, 17:24

Niby naprawione ;)
kilka fotek ....
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak widać wżery straszne - wina konstrukcji bo uszczelniacz o którym była mowa wcześniej (przepraszam za zamieszanie bo pisałem że jest simering i O-ringu brak ale to dlatego że jak zaglądałem to od tyłu zacisku a do O-ringu trzeba dostać się od str. tłoczka)to tam niewiele uszczelnia bardziej dział jak ssawka i wciska wodę do środka :/

Trzpień pracuje obrotowo o max. 90° i osiowo (chowa się przy zaciąganiu ręcznego)
W miejscu czarnego o-ringu jest całkiem zdrowa powierzchnia ale w momencie zaciągnięcia uszczelnienie natrafia na wżer co powoduje że zacisk jest mokry a to skutkuje pretensjami na przeglądzie (płynu praktycznie nie ubywa no ale zrobić trzeba było)

Naprawa :
-Znalazłem ciaśniejszy O-ring (stary był faktycznie luźny i nawet jak by na zdrowej oście puszczał bym się nie dziwił).
-W miejscu gdzie w korpusie jest tulejka dodałem jeszcze jeden cieniutki (by nie osłabić trzpienia) O-ring .

Skutki naprawy nieznane gdyż jest strasznie mokro na dworze ale teraz powinno być OK.
Dzięki wszystkim za pomoc;)
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”