Witam dzięki za odpowiedzi.
Wiec opowiem dokładniej
W pracy robimy taką "maszynkę" której zadaniem będzie wytaczanie otworów podczas parowania wałów (wałów okrętowych). Jeśli ktoś słyszał o czymś takim to wie o co mi chodzi. "Maszynka " ta jest adaptacją przystawki szlifierskiej.
na suporcie zainstalowaliśmy wrzeciono osadzone w korpusie no i obok korpusu silnik.
Silnik ma moc 5,5kW i obroty 2900, sterowany jest falownikiem. wrzeciono jest wykonane jako zespół (gotowe na zamówieni

). Zastosowaliśmy przekładnie na pasek zębaty (pasek o podziałce 8M szerokość 50mm) przełożenie 0,53.
No i teraz najważniejsze. Jak włączamy silnik wszystko zaczyna drgać. A raczej nie powinno. Chodzi przecież o dokadne wytaczanie otworów.
Dlatego też pytam czy pasek zębaty moze powodować drgania. Gdy kręci się kołem przyciskając pasek wyczuwalne jest jak zęby paska wchodzą lub może wychodzą z zazębienia. Dlatego też przypuszczamy, że jest on przyczyną nadmiernych drgań i wprawia konstrukcję w rezonans.
Prosiłbym o dokładniejsze informację o tych rozwiązaniach w frezarkach.
Może ma ktoś dokładniejsze dane co do zastosowanego paska iitp.
Pozdrowionka