Napawanie żeliwa

Spawalnictwo i obróbka cieplna

Autor tematu
amr_powered
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 54
Rejestracja: 03 lis 2008, 01:39
Lokalizacja: Bieruń/Tychy

Napawanie żeliwa

#1

Post napisał: amr_powered » 28 gru 2011, 15:34

Wiec tak: Wykonuje wałki rozrzadu sportowe,przerabiając je ze starego wałka. Dotychczas napawałem je jakims drutem którego niestety składu nieznam, po napawaniu i pózniejszym oszlifowaniu nigdy niebyło problemów,ale drut już sie kończy a z poprzednim włascicielem niemam już kontaktu.

Wałki wykonane sa z zeliwa sferoidalnego,dokładnego składu tez niestety nieznam,ale o to moge sie postarać.

konkurencja szlifuje takie wałki z surowych odlewów,a potem je nawegla i hartuje,badz ostatnio tez zauwazyłem ze sporo jest azotowanych.(niestety nikt już tych odlewów nie produkuje,a konkurencja posiada je ze starych zapasów)

I teraz moje pytanie: czy lepiej bedzie napawac je takim samym materiałem (zeliwo) i oddać je do obróbki cieplnej,czy pozostac przy starej metodzie??

Jako ciekawostke dodam link do maszyny która szlifuje wałki :wink:



Tagi:


Dudi1203
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1350
Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
Lokalizacja: Pabianice

#2

Post napisał: Dudi1203 » 28 gru 2011, 16:49

Hym mam kolege speca od form wtryskowych który skads kombinował podobne druty. Mierzylismy twardośc to wyszlo 65-68HRC bez obróbki cieplnej. Z tym ze pamietam, że cena drutów byla dosć kosmiczna. Oni tego używają do napawania uszkodzonych form.
Jak cos moge sie dokladniej dowiedziec skad to.
Swoją drogą, ile kosztuje u Ciebie taka usługa? mam na mysli konkretnie 2 wałki od civica B18C4 VTi. Jak nie chcesz odpowiadac na forum to mozesz na PW


Autor tematu
amr_powered
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 54
Rejestracja: 03 lis 2008, 01:39
Lokalizacja: Bieruń/Tychy

#3

Post napisał: amr_powered » 28 gru 2011, 18:04

Dudi1203 pisze:.
Swoją drogą, ile kosztuje u Ciebie taka usługa? mam na mysli konkretnie 2 wałki od civica B18C4 VTi. Jak nie chcesz odpowiadac na forum to mozesz na PW
trudno stwierdzić,przedewszystkim musi być kopiał,bo to jest kopiarka,po drugie w hondzinie krzywki chyba sa b. blisko siebie jak pamietam,a kamień ma 20mm, generalnie zawsze jest to ok 50zł od krzywki.

ale z tym twardym drutem pojawił mi sie ostatnio problem. 2 wałki sie zatarły z szklanką,i ewidentnie widać starta szklanke(zrobiła sie wklesła)

Dlatego pytam czy nie lepiej bedzie napawać tym samym materiałem a potem dac do obróbki cieplnej.
Dziwna jest ta sprawa,bo wszyskie były robione tak samo,a tylko 2 sie starły i to w dodatku te same modele o bardzo długim czasie,a zrobiłem ich grubo ponad 100szt


mariuszbroda
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 430
Rejestracja: 13 lip 2011, 21:57
Lokalizacja: Wrocław

#4

Post napisał: mariuszbroda » 29 gru 2011, 01:19

może to być problem smarowania,nie spawania-to zużycie,zatarcie...


Autor tematu
amr_powered
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 54
Rejestracja: 03 lis 2008, 01:39
Lokalizacja: Bieruń/Tychy

#5

Post napisał: amr_powered » 29 gru 2011, 09:55

też tak podejżewam,bo jak pomierzyłem oba wałki to róznice do orginału były po 0,03-0,05mm,a same slady zatarć ewidentnie na samych szczytach, każda krzywka jest robiona w lekkim stozku dla poprawy smarowania..

ale wracajac do tematu, która technologia bedzie lepsza? zostać przy starej czy próbować z napawaniem tak jak napisałem wczesniej + obróbka cieplna. ?


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7615
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#6

Post napisał: IMPULS3 » 29 gru 2011, 22:04

Jak mogę coś wtrącić to tak: Jak mam coś napawać na twardo to używam elektrod o symbolu jak dobrze pamiętam EN 450/EN 600 i mają twardość coś okolo 60HRC z tym że ja spawam stal a nie żeliwo.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Spawalnictwo i obróbka cieplna”