Modyfikacja przeciwwagi bramy przesuwnej
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 31
- Rejestracja: 13 kwie 2011, 17:44
- Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Modyfikacja przeciwwagi bramy przesuwnej
Witam,
proszę o poradę dotyczącą modyfikacji przeciwwagi bramy przesuwnej przedstawionej na rysunkach.
Obecnie, dolny profil tzw. omega 80x80x5 w sytuacji na rysunku B ulega ugięciu utrudniającemu całkowite zamknięcie bramy. Wymiar 773 na rys. B zwiększa się o ok. 15 mm.
Całkowita masa skrzydła według obliczeń to ok. 550 kg.
Myślę o wzmocnieniu jak na rys. C lub D. Przyszło mi do głowy również dospawanie do "omegi" rury kwadratowej 80x80x5 jak na rys. E.
Wózki mają rozstaw jaki mają, fundament był zrobiony przed ostatecznym projektem bramy.
Biorę również pod uwagę przesunięcie lewego wózka, ale to już grubsza robota. Musiałbym powiększyć fundament i ciągnąć mocowania przyszłego wózka do obecnego fundamentu.
Które z rozwiązań jest najlepsze jeśli chodzi o trwałość wózków, omegi i łatwość przesuwania skrzydła?
Klawo
proszę o poradę dotyczącą modyfikacji przeciwwagi bramy przesuwnej przedstawionej na rysunkach.
Obecnie, dolny profil tzw. omega 80x80x5 w sytuacji na rysunku B ulega ugięciu utrudniającemu całkowite zamknięcie bramy. Wymiar 773 na rys. B zwiększa się o ok. 15 mm.
Całkowita masa skrzydła według obliczeń to ok. 550 kg.
Myślę o wzmocnieniu jak na rys. C lub D. Przyszło mi do głowy również dospawanie do "omegi" rury kwadratowej 80x80x5 jak na rys. E.
Wózki mają rozstaw jaki mają, fundament był zrobiony przed ostatecznym projektem bramy.
Biorę również pod uwagę przesunięcie lewego wózka, ale to już grubsza robota. Musiałbym powiększyć fundament i ciągnąć mocowania przyszłego wózka do obecnego fundamentu.
Które z rozwiązań jest najlepsze jeśli chodzi o trwałość wózków, omegi i łatwość przesuwania skrzydła?
Klawo
- Załączniki
-
- Drawing.pdf
- (7.85 KiB) Pobrany 1222 razy
-
- Drawing.DXF
- (89.75 KiB) Pobrany 569 razy
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2688
- Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Dodam tylko że cały "ogon" bramy jest spitolony:
- po pierwsze NIGDY nie daje się tego minimalnego piona na końcu bo on powoduje ugięcie ogona
- po drugie jeśli zastrzał jest teraz tak jak na rysunku B to równie dobrze może go nie być
Co uratuje bramę:
1. kawałek blachy wystarczy 6mm grubości i wymiar rzędu 200x200 po dłuższych bokach w rogu ogona
2. jeden zastrzał jak kolega wyżej sugeruje lub dwa jeśli brama jest długa (lepiej dwa dać od razu)

Jaka jest długość całkowita bramy i długość ogona? Z jakich profili jest ogon?
- po pierwsze NIGDY nie daje się tego minimalnego piona na końcu bo on powoduje ugięcie ogona
- po drugie jeśli zastrzał jest teraz tak jak na rysunku B to równie dobrze może go nie być
Co uratuje bramę:
1. kawałek blachy wystarczy 6mm grubości i wymiar rzędu 200x200 po dłuższych bokach w rogu ogona
2. jeden zastrzał jak kolega wyżej sugeruje lub dwa jeśli brama jest długa (lepiej dwa dać od razu)

Jaka jest długość całkowita bramy i długość ogona? Z jakich profili jest ogon?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2920
- Rejestracja: 27 maja 2013, 22:18
- Lokalizacja: gdzieś
Kluczowe jest, gdzie są wózki przy zamkniętej bramie. Jeśli to ma wymiary dobrze dobrane pod wózki, to żadne wzmocnienie nie powinno być potrzebne (poza tą blachą ratującą). Jeden wózek powinien być pod pionem a drugi na końcu ogona, tam gdzie jest wspawana belka ukośna.
To pierwsze, po drugie nie wiadomo dlaczego ta brama się ugina. Możliwe, że to nawet nie wina ogona, ale samego skrzydła bramy która się po prostu gnie pod własnym ciężarem.
To pierwsze, po drugie nie wiadomo dlaczego ta brama się ugina. Możliwe, że to nawet nie wina ogona, ale samego skrzydła bramy która się po prostu gnie pod własnym ciężarem.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2688
- Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3766
- Rejestracja: 21 kwie 2011, 10:58
- Lokalizacja: ::
Widać to na rysunku. Na zamkniętej bramie wózki są w tych miejscach które opisałeś jako prawidłowe.mc2kwacz pisze:Kluczowe jest, gdzie są wózki przy zamkniętej bramie. Jeśli to ma wymiary dobrze dobrane pod wózki, to żadne wzmocnienie nie powinno być potrzebne (poza tą blachą ratującą). Jeden wózek powinien być pod pionem a drugi na końcu ogona, tam gdzie jest wspawana belka ukośna.
A ogon się ugina bo ma aż 2m prowadnicy bez podparcia w jej środkowych częściach.mc2kwacz pisze:To pierwsze, po drugie nie wiadomo dlaczego ta brama się ugina. Możliwe, że to nawet nie wina ogona, ale samego skrzydła bramy która się po prostu gnie pod własnym ciężarem.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 31
- Rejestracja: 13 kwie 2011, 17:44
- Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Całkowita długość "omegi" 9 m, ogona 2,7 m.
Wózki przy zamkniętej bramie pokazane są na rysunku A.
Profile "ogona" 45 x 45.
Samo skrzydło ma usztywnienia i nie sprawia problemu. Do testów spiąłem łańcuchem i śrubą rzymską omegę do miejsca spotkania zastrzałów (tak jak wymiar 773). Od razu było lepiej z prowadzeniem bramy.
Faktycznie, powyższe propozycje nie przyszły mi do głowy.
Radykalne, ale inaczej się nie da. Będę zbierał siły na poprawki. Zwłaszcza myślę nad tym fundamentem i odsunięciem lewego wózka, to by im trochę ulżyło.
Wózki przy zamkniętej bramie pokazane są na rysunku A.
Profile "ogona" 45 x 45.
Samo skrzydło ma usztywnienia i nie sprawia problemu. Do testów spiąłem łańcuchem i śrubą rzymską omegę do miejsca spotkania zastrzałów (tak jak wymiar 773). Od razu było lepiej z prowadzeniem bramy.
Faktycznie, powyższe propozycje nie przyszły mi do głowy.
Radykalne, ale inaczej się nie da. Będę zbierał siły na poprawki. Zwłaszcza myślę nad tym fundamentem i odsunięciem lewego wózka, to by im trochę ulżyło.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3766
- Rejestracja: 21 kwie 2011, 10:58
- Lokalizacja: ::
Dodatkowy profil zgodnie z rysunkiem C w zasadzie też jakieś wzmocnienie da, bo stworzy 2 dodatkowe trójkąty z pozostałymi profilami. Więc w zasadzie możesz i tak zrobić skoro już robiłeś próbę z łańcuchem w tym miejscu. Może właśnie nacią w tym miejscu będzie lepszy od profila, bo będzie można dobrać siłę naciągu.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2688
- Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Technicznie tak jak zaproponowałem mogą być i naciągi bo działa na rozciąganie nie ściskanie.
Ale blacha w rogu musi być
Z naciągami jest jeden plus:
- zamknij bramę unosząc skrzydło
- podstaw lewarek pod wiszący koniec bramy
- podnieś 20mm ponad dolny ślizg
- naciągnij naciągi
- wyjmij lewarek
- sprawdź jak się zamyka
powtórzyć zabiegi, aż do uzyskania płynnego wjazdu na dolny ślizg
jako naciąg wspawaj "oczka" i wstaw naciąg stalowy sztywny lub lina koniecznie ze śrubą rzymską do regulacji
Ale blacha w rogu musi być

Z naciągami jest jeden plus:
- zamknij bramę unosząc skrzydło
- podstaw lewarek pod wiszący koniec bramy
- podnieś 20mm ponad dolny ślizg
- naciągnij naciągi
- wyjmij lewarek
- sprawdź jak się zamyka
powtórzyć zabiegi, aż do uzyskania płynnego wjazdu na dolny ślizg

jako naciąg wspawaj "oczka" i wstaw naciąg stalowy sztywny lub lina koniecznie ze śrubą rzymską do regulacji
