Modernizacja frezarki konwencjonalnej na CNC

Linie produkcyjne, automaty, roboty nie tylko CNC. Przeróbki, modernizacje oraz konstrukcje własne.

Autor tematu
v45
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1

Modernizacja frezarki konwencjonalnej na CNC

Post napisał: v45 » 19 lut 2010, 06:46

Witam.
Jestem w posiadaniu starej ferezarki konwencjonalnej. W związku z tym że jest bardzo zniszczona(wszedzie sa luzy) musze ja wyremontowac. Przy tej okazji chcialem ją przerobic na CNC. Z wyksztalcenia jestem mechanikiem wiec z remontem mechaniki nie bede mial problemu. Natomiast silniki i sterowanie to juz troche trudniej. Obserwowalem wiele postów na forum o budowie frezarek CNC ale nikt nie przerabial konwencjonalnej na CNC. Interesuje mnie obrobka metali. Proszę o info : czy ktoś się juz tym zajmował lub jakie mogą wyniknąc z tego problemy.

Tagi:

skoczek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)

Post napisał: skoczek » 22 lut 2010, 15:25

Witam serdecznie.
Taka przeróbka jest możliwa. Trzeba jednak zainwestować trochę pieniążków w to. Ja co nieco tam przerabiam, ale nie ma się czym chwalić (poza tym nie mam aparatu :mrgreen: ). Sporo Bridgeportów ludzie przerabiają za granicami naszego kraju. Inne frezarki też się przerabia. Jak już się planuje robić coś konkretnego to wypada zmienić śluby na kulowe. Zawrotnych prędkości maszyna niestety nie osiągnie. To co jest fajne w tej całej zabawie to że maszyna dzięki masie i prowadnicom na jaskółczym ogonie a co za tym idzie dużej powierzchni przylegania stołu jest sztywna. Warunkiem jest jednak aby jaskółczy ogon był w znośnym stanie. Sporo znajdzie Kolega informacji na jutubku wpisując kombinacje fraz "cnc retrofit mill" itp...
Tu ma Kolega fajny przykład:
Pozdrawiam, skoczek

zetmarcin
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)

Post napisał: zetmarcin » 08 sie 2010, 23:31

Witam