witam mam zamiar zrobic chełm niemieckiego zołnierza w skali 1:35
ale mam problem z jedna rzeczą
wiadomo ze ten rodzaj chełmu ma dziwne wyciecie z daszkiem na przodzie i to jest to jak to zrobić
sam hełm odrysowałem w programie rihno wyglada nieźle ale to nie wszystko czy macie pomysł jak to zrobić ?
oto link do niego: http://archiwumallegro.pl/helm_niemieck ... 10992.html
modelowanie hełmu żołnierza
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3
- Rejestracja: 19 mar 2012, 17:41
- Lokalizacja: zbaszyn
modelowanie hełmu żołnierza
- Załączniki
-
- Heer-helmet.jpg (13.17 KiB) Przejrzano 5858 razy
-
- oto zdjecie
- Heer-helmet.jpg (13.17 KiB) Przejrzano 5858 razy
-
- Heer-helmet.jpg (13.17 KiB) Przejrzano 5858 razy
Tagi:
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3
- Rejestracja: 19 mar 2012, 17:41
- Lokalizacja: zbaszyn
hełm niemiecki
mimo to może mi ktoś zdradzić ja to wykonać
jak rozrysuje sam hełm to powstaje taki dzwon no i teraz to wycięncie wraz z daszkiem
próbuję przez rysowanie krzywej zaokraglonej później wyciagnij krzywa planarną przecinam
dzwon tą krzywą i później zaokrąglij obiekty chyba tak to się nazywa zaokrangla i powstaje daszek ale wszystko jest nie równe
jak rozrysuje sam hełm to powstaje taki dzwon no i teraz to wycięncie wraz z daszkiem
próbuję przez rysowanie krzywej zaokraglonej później wyciagnij krzywa planarną przecinam
dzwon tą krzywą i później zaokrąglij obiekty chyba tak to się nazywa zaokrangla i powstaje daszek ale wszystko jest nie równe
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1227
- Rejestracja: 21 sie 2008, 17:46
- Lokalizacja: Dania
Tu mają coś takiego. Nie znam tej strony.
http://www.sharecg.com/v/52635/browse/5 ... man-helmet
Jestem średnio początkujący w 3D, ale musiałem spróbować:-)
Powierzchnia nie jest idealna, ale troche papieru ściernego po wyfrezowaniu i bedzie dobrze.
Kształtem to bardziej hełm strażacki przypomina.
Narysowałem owal w Topview i prostą pionową linie i funkcją Array skopiowalem ją 20 razy po tej poziomel linii.
Potem Spleinem obrysowałem owal po punktach gdzie linie łączą się z owalem i skasowałem pierwszy owal. Zrobiłem offset nowego owalu 2 razy do środka.

Wciskasz F10 i się punkty kontrolne pokazują. F11 je wyłącza.

Zaznaczyłem te które chcę przesunąć do dołu i przesunąłem.

Przestawiłem owale na różne wysokości.

Zrobiłem płaską powierzchnie z prostej linii przez środek wszystkich konturów i funkcją Split podzieliłem je na pół.

Tu trzeba sie troche pobawić. Te dwa punkty przesunąlem troche do środka bo daszek dziwnie wyglądał.

Tu widać różnice pomiedzy lewą i prawą stroną.

Narysowałem krzywą z tyłu hełmu, pomiedzy górą i dołem i funkcją Sweep 2 Rail zrobiłem z niej powierzchnię.

Z górą hełmu to samo.

Potem Mirror i gotowe. Czubek Hełmu zamknąłem funkcją Patch.

Napewno można to zrobić w inny sposób.
http://www.sharecg.com/v/52635/browse/5 ... man-helmet
Jestem średnio początkujący w 3D, ale musiałem spróbować:-)
Powierzchnia nie jest idealna, ale troche papieru ściernego po wyfrezowaniu i bedzie dobrze.
Kształtem to bardziej hełm strażacki przypomina.
Narysowałem owal w Topview i prostą pionową linie i funkcją Array skopiowalem ją 20 razy po tej poziomel linii.
Potem Spleinem obrysowałem owal po punktach gdzie linie łączą się z owalem i skasowałem pierwszy owal. Zrobiłem offset nowego owalu 2 razy do środka.

Wciskasz F10 i się punkty kontrolne pokazują. F11 je wyłącza.

Zaznaczyłem te które chcę przesunąć do dołu i przesunąłem.

Przestawiłem owale na różne wysokości.

Zrobiłem płaską powierzchnie z prostej linii przez środek wszystkich konturów i funkcją Split podzieliłem je na pół.

Tu trzeba sie troche pobawić. Te dwa punkty przesunąlem troche do środka bo daszek dziwnie wyglądał.

Tu widać różnice pomiedzy lewą i prawą stroną.

Narysowałem krzywą z tyłu hełmu, pomiedzy górą i dołem i funkcją Sweep 2 Rail zrobiłem z niej powierzchnię.

Z górą hełmu to samo.

Potem Mirror i gotowe. Czubek Hełmu zamknąłem funkcją Patch.

Napewno można to zrobić w inny sposób.
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3
- Rejestracja: 19 mar 2012, 17:41
- Lokalizacja: zbaszyn