ksbraxis pisze:Witam Wszystkich
Mam do was pytanie o cenę małej frezarki cnc. Podaje najważniejsze cechy które bym chciał osiągnąć.
Materiał obrabialny: aluminium, MDF, drzewo, możliwe laminaty węglowo-szklane ale tu bardziej wiercenie niż frezowanie
Pole robocze: 200x200 [mm], większość rzeczy będę wykonywał na powierzchni 50x50 [mm]
Dokładność: Wystarczy 0.1 mm, wątpię że większa mi jest potrzebna
Elementy które planuje wykonywać będą małe, jak podawałem 50x50, wysokość ich będzie pewnie max 30mm, ale tutaj może i powinien być zapas, i tak bardziej to zależy od freza.
Kim jestem i jakie mam możliwości?
Jestem studentem Automatyki i Robotyki. Mam dostęp do frezarek na uczelni, ale tutaj bardziej aluminium i małe elementy np łączniki itp. Jeśli chodzi o narzędzia więc nie będzie problemu. Jeśli chodzi o wiedzę merytoryczną a pro po samej konstrukcji to znam kilku doktorów którzy z chęcią udzielą mi porad. Nie mam doświadczenia z frezarkami więc ta frezarka by miała mnie też nauczyć wielu umiejętności.
Najważniejsze kwestie, czy warto budować własną frezarkę przez studenta w celach nauki i jakie były by koszty z tym związane?
Pozdrawiam,
Kacper
A ja bym nie budował tylko kupił. To o czym piszesz kupisz za kilka tysięcy zł. Poskładane i gotowe do pracy. Sam skończyłem mechatronikę, mieliśmy nawet 2 projekty takiej maszyny, ale co innego zrobić śmieszny projekt na studia, a co innego zaprojektować i zbudować maszynę, nawet niewielką.
1 - chcesz wykonywać na tym detale czy budować maszynę dla własnej satysfakcji?
2 - budowa będzie wymagać zakupu pewnych przyrządów i narzędzi, które wykorzystasz tylko jeden jedyny raz do budowy tej maszyny, część komponentów może się okazać w trakcie źle zaprojektowana/wykonana - dodatkowe koszty
3 - końcowy efekt może być taki, że finansowo wyjdzie podobnie, czasowo znacznie dłużej, a osiągane rezultaty nie będą zadowalające