Maskownica reflektorów, jak się zabrać

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce tworzyw sztucznych ręcznej jak i za pomocą CNC

oprawcafotografii
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 6354
Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:11
Lokalizacja: Kraków / Jaworzno / Kopanka

#11

Post napisał: oprawcafotografii » 17 cze 2014, 08:19

A poza tym to wiocha :)

q



Tagi:


Autor tematu
knrdlvn
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 9
Posty: 9
Rejestracja: 15 cze 2014, 18:57
Lokalizacja: Śląsk

#12

Post napisał: knrdlvn » 17 cze 2014, 20:21

kubus838 napisał/a:
dance1 napisał/a:
teraz rozumiem, wieś tuning, wsi nie obrażam.
Skąd ludzie mają jeszcze takie pomysły?
:???:


To ja odpowiem choć nie jestem autorem tego postu.

Ponieważ jest firma która produkuje tego rodzaju reflektory do prawie wszystkich aut. Jak pewnie przeczytałeś wszystkie wypowiedzi tego postu, to ten rodzaj reflektorów nazywa się "muskietery" od chyba nazwy tej firmy. Tego typu reflektory montowane były w citroenach i to za dość dużą kasę na zamówienie. Czy to jest wieś tuning - musisz sam sobie odpowiedzieć. Ale zapewne uzyskasz też odpowiedź w dziale sportowym mercedesa i subaru. A tak na marginesie to ciekaw jestem co oni by odpowiedzieli na Twoje stwierdzenie o "wieś tuningu".

robert


Podobne są też Morette.

Wybacz, ale montaż lampy nawet hella, która miała zapewne przeznaczenie motocyklowe lub coś w ten deseń sprawi, że ich homologacja również nie jest ważna, gdyż homologację uzyskuje się w odpowiednich warunkach jak np wysokość zamontowania tego źródła światła. Z tego właśnie względu takie samoróby nie mogą jeździć po drogach w innym pojeździe niż zostały do niego homologowane.
Absolutnie się nie zgodzę. Takie firmy jak wspomniana Hella, czy nasz rodzimy Wesem produkują między innymi reflektory do zastosowania uniwersalnego bez względu na markę pojazdu. Podobnie jak kupuje się światła dzienne, które nie są dedykowane do danego pojazdu. Oczywiście żeby spełnić wymagania homologacji takie reflektory muszą być zamontowane tak jak piszesz na określonej wysokości, odległości od krawędzi pojazdu itp. itd. Ale po spełnieniu tych wymagań reflektory mijania, drogowe "uniwersalne" są tak samo legalne jak stosowane nagminnie dodatkowe światła dzienne, dodatkowe drogowe, przeciwmgłowe, etcetera, etcetera. W tym przypadku nowe lampy będą montowane dokładnie w miejsce oryginalnych, więc nie widzę problemu.
Nie wiem skąd pomysł o przeznaczeniu "motocyklowym" tych lamp. Proponuje najpierw przejrzeć ofertę Helli i Wesemu.

A poza tym to wiocha :)

q
Obrazek

Istotnie wiocha powalająca... :roll:


qrba
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 9
Posty: 197
Rejestracja: 09 lut 2010, 15:11
Lokalizacja: krakow

#13

Post napisał: qrba » 18 cze 2014, 21:51

STELMI pisze:a wziąłeś pod uwagę, ze nie będziesz miał homologacji?
na co?
na obudowe?

[ Dodano: 2014-06-18, 21:52 ]
dance1 pisze:teraz rozumiem, wieś tuning, wsi nie obrażam.
Skąd ludzie mają jeszcze takie pomysły?
:???:
może dlatego że soczewki znacznie lepiej świeca ??

[ Dodano: 2014-06-18, 21:55 ]
oprawcafotografii pisze:A poza tym to wiocha :)

q

o i proszę - odezwał się stylista....





Nie przejmuj się co pisza - ignoranci.

W swoim wynalazku też mam ten model soczewek Helli -sa zaje..iste!
Wprawdzie poszedłem troche w inna strone - moja obudowa jest podobna do świateł w 159
ale jak juz cytowałes - to może przetłumacze - o gustach sie nie dyskutuje
Wg mnie wszelkie sposoby pomijania modelu i formy sa skazane na porażkę - jeśli chcesz żeby to miało ręce i nogi - to zrób po bożemu
no a potem może wegielek..
Zapraszam na facebook - hybrid custom car


kubus838
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 10
Posty: 2568
Rejestracja: 06 lip 2009, 14:52
Lokalizacja: Mszczonów

#14

Post napisał: kubus838 » 19 cze 2014, 13:58

knrdlvn pisze:

Podobne są też Morette.

Wybacz, ale montaż lampy nawet hella, która miała zapewne przeznaczenie motocyklowe lub coś w ten deseń sprawi, że ich homologacja również nie jest ważna, gdyż homologację uzyskuje się w odpowiednich warunkach jak np wysokość zamontowania tego źródła światła. Z tego właśnie względu takie samoróby nie mogą jeździć po drogach w innym pojeździe niż zostały do niego homologowane.


Najpierw wskaż mi taki przepis który mówi o homologacji obudywy/owiewki na reflektor. W prawie o ruchy drogowym lub kodeksie drogowym. Reflektory tak zgadza się muszą mieć homologacje i są nią oznaczane.
Można zamontować i motocyklowe reflektory w samochodzie byle miały homologacje na drogi z prawostronnym ruchem czyli linnia cienia przebiagała pod odpowiednim kątem. Wiem, że wiele osób wstawia do samochodu reflektory od motocyklii i nawet to nieźle wygląda. A wiem też, że Helli ma w swoje ofercie reflektory przeznaczone do danego typu samochodu jak i reflektory uniwersalne które można montować gdzie jak się chce.

robert


oprawcafotografii
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 6354
Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:11
Lokalizacja: Kraków / Jaworzno / Kopanka

#15

Post napisał: oprawcafotografii » 19 cze 2014, 17:26

knrdlvn pisze:...


Istotnie wiocha powalająca... :roll:
Ja tu widze oryginalne elementy firm Siatex i Spojlerex ;)
Wiocha spiewa i tanczy.

q


mc2kwacz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 2920
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:18
Lokalizacja: gdzieś

#16

Post napisał: mc2kwacz » 19 cze 2014, 22:41

Jeszcze tylko umc-umc-umc i nakrętki na wentyle z lampkami LED, które świecą podczas jazdy :)
Każdy element pojazdu, który wpływa na bezpieczeństwo ruchu albo zmienia parametry fabryczne pojazdu, musi mieć homologację. Że u nas montuje się różne badziewia, spojlery, rury, progi, pseudoświatła do jazdy dziennej, i policja na to nie reaguje, to jest specyfika naszego dziwnego kraju. Proponuje pojechać do Niemiec z rurami robionymi w jakieś domowej fabryce, i niech policja zatrzyma z jakiegokolwiek powodu... Płacz i lament.

[ Dodano: 2014-06-19, 22:48 ]
P.S.
Ten sam z tyłu?

:)


qrba
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 9
Posty: 197
Rejestracja: 09 lut 2010, 15:11
Lokalizacja: krakow

#17

Post napisał: qrba » 20 cze 2014, 10:11

mc2kwacz pisze:Jeszcze tylko umc-umc-umc i nakrętki na wentyle z lampkami LED, które świecą podczas jazdy :)
Każdy element pojazdu, który wpływa na bezpieczeństwo ruchu albo zmienia parametry fabryczne pojazdu, musi mieć homologację. Że u nas montuje się różne badziewia, spojlery, rury, progi, pseudoświatła do jazdy dziennej, i policja na to nie reaguje, to jest specyfika naszego dziwnego kraju. Proponuje pojechać do Niemiec z rurami robionymi w jakieś domowej fabryce, i niech policja zatrzyma z jakiegokolwiek powodu... Płacz i lament.

[ Dodano: 2014-06-19, 22:48 ]
P.S.
Ten sam z tyłu?

:)

oo następny specjalista...
Koleś pytał jak to zrobć - a nie "czy wam sie to podoba - czekam na wasze opinie"
na temat homologacji i dopuszczenia do ruchu polecam lekturę kodeksu drogoweg i ustawy o wyposażeniu środków transportu douszczonych na drogi publiczne
Zresztą proponiję się zaznajomić z przepisami obowiązującymi w UK albo jeszcze lepiej USA - na temat dopuszczenia do ruchu
W Polsce wbrew pozorom mamy bardzo restrycyjne przepisy..


STELMI
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 551
Rejestracja: 23 mar 2008, 11:30
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#18

Post napisał: STELMI » 20 cze 2014, 11:22

qrba pisze: Zresztą proponiję się zaznajomić z przepisami obowiązującymi w UK albo jeszcze lepiej USA - na temat dopuszczenia do ruchu
ja proponuję zaznajomić się z przepisami obowiązującymi w Papui Nowej Gwinei, Gwatemali i Mongolii, myślę że wniosą tyle samo do dyskusji co powyższy post.
Jeżeli chodzi o homologację to z racji produkcji jestem na bierząco z warunkami, które trzeba spełniać podczas składania wniosku o homologację.


qrba
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 9
Posty: 197
Rejestracja: 09 lut 2010, 15:11
Lokalizacja: krakow

#19

Post napisał: qrba » 20 cze 2014, 15:20

STELMI pisze: Jeżeli chodzi o homologację to z racji produkcji jestem na bierząco z warunkami, które trzeba spełniać podczas składania wniosku o homologację.
to wiele wyjaśnia ..
Wcześniej zajmowałś się krzywizną banana na zlecenie Unii?

No to oświeć maluczkich o wymaganiach homologacyjnych mocowania świateł przednich w samochodach osobowych.


Autor tematu
knrdlvn
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 9
Posty: 9
Rejestracja: 15 cze 2014, 18:57
Lokalizacja: Śląsk

#20

Post napisał: knrdlvn » 20 cze 2014, 16:13

Wg mnie wszelkie sposoby pomijania modelu i formy sa skazane na porażkę - jeśli chcesz żeby to miało ręce i nogi - to zrób po bożemu
no a potem może wegielek..
Chyba jednak zacznę od próby wymodelowania czegoś z PP, po prostu przy braku jakiegokolwiek doświadczenia z żywicami mam większe szanse że coś z tego wyjdzie. Chociaż nie chcę się zastrzegać.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka tworzyw sztucznych”