Nie posiadam dtr więc jeśli ktoś ma to proszę o info.
Do tokarki został dorobiony wałek-łoże ( już jakiż czas temu). Planuję go odrdzewić.
Planowana sprzedaż w niedalekiej przyszłości.




Oryginalny silnik miał 180W i stąd tyle przełożeń. Firmowe obroty wrzeciona 100-1130obr/min. Ponieważ ma łożyska toczne spokojnie można sobie pozwolić na obroty rzędu 2000/min. Ja zastosuję (jeszcze nie mam kół pasowych na silnik) 370W/1400 obr/min (jak w TSA16 lub OUS1) z falownikiem, bez kół pośrednich, z przełożeniami 1:4; 1:2 i 1:1.juster pisze:Mam podobną tokarkę, ale nie kompletną.Moja to chyba Zuch1 na podwójnych wałkach, Nie mam koła pasowego na wałku uchwytu oraz silnika z kołem. Czy może by mi ktoś doradził, jak uprościć do dwóch kół pasowych, jakie przełożenie i moc silnika,obroty. Byłbym zadowolony gdybym mógł coś toczyć w metalu do średnicy 50mm.
Podstawowym pytaniem jest, czy jest sens regeneracji tej tokarki.