Konserwacja Narzędzi Pneumatycznych ( Jakie Oleje ? )
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 4
- Posty: 4
- Rejestracja: 13 maja 2014, 19:27
- Lokalizacja: Łódzkie
Konserwacja Narzędzi Pneumatycznych ( Jakie Oleje ? )
Witam ,jakie stosujecie oleje do konserwacji szlifierek,kluczy i innych narzędzi dołączanych pod pneumatykę,mam wybór ,że zastosuję olej ATF do skrzyń automatycznych,lub 5w30 do silnika Diesla ,nie wiem który będzie lepszy w przypadku smarowania turbinki klucza pneumatycznego ,proszę ,doradźcie.
Można stosować tego typu olejki ??
Olejek
Można stosować tego typu olejki ??
Olejek
Lakiernictwo - 46690703
Tagi:
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 4
- Posty: 4
- Rejestracja: 13 maja 2014, 19:27
- Lokalizacja: Łódzkie
Powiedźcie mi coś o 5w30 , liczę na naprawdę konkretną odpowiedź osoby która ma narzędzie pneumatyczne,smarownicy na dzień dzisiejszy nie będę kupował ,jedynie będę lał bezpośrednio do króćca.
Nikt nie jest miłośnikiem odpowiedzi typu
anie nie chce silnik palić ... -to go wymień. Liczę na rzetelną odpowiedź.
Nikt nie jest miłośnikiem odpowiedzi typu

Lakiernictwo - 46690703
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 577
- Rejestracja: 01 gru 2004, 14:44
- Lokalizacja: śląsk
Powiedz mi co to za narzędzie skoro z jednej strony trzęsiesz się nad doborem oleju a z drugiej jesteś skłonny lać bezpośrednio do węża ?
Podałem Ci dedykowany olej do narzędzi na 100% będzie odpowiedni, używamy go w firmie do olejarek zarówno do narzędzi pneumatycznych jak i siłowników pneumatycznych.
Gęstość powinna być większa inaczej wydmucha Ci go z narzędzia i tyle po nim.
Możesz zastosować też któryś z olejów :
ARAL Vitam GF 32
BP Energol HLP 32
Esso Nuto H 32
Mobil DTE 24
Shell Tellus Oil DO 32
Na koniec taką ciekawostkę opowiem, na jednym z wydziałów pracownicy używali wiertarki pneumatycznej (bosch) tak może z 1h na dniówkę po dwóch latach ktoś zorientował się że olejarka jest zakręcona i nie podaje oleju. Wiertarka pracowała bez problemu na sucho, pracowała by może do dziś tylko komuś wypadła z rąk i pękła plastikowa obudowa, naprawa była nieopłacalna i kupiliśmy nową, ta już ma odpowiednie smarowanie
jedyna różnica to większy syf na wylocie.
Aby przybić ostatni gwózdek powiem że wiertarka była zasilana azotem absolutnie suchym i wolnym od jakiegokolwiek oleju.
Podałem Ci dedykowany olej do narzędzi na 100% będzie odpowiedni, używamy go w firmie do olejarek zarówno do narzędzi pneumatycznych jak i siłowników pneumatycznych.
Gęstość powinna być większa inaczej wydmucha Ci go z narzędzia i tyle po nim.
Możesz zastosować też któryś z olejów :
ARAL Vitam GF 32
BP Energol HLP 32
Esso Nuto H 32
Mobil DTE 24
Shell Tellus Oil DO 32
Na koniec taką ciekawostkę opowiem, na jednym z wydziałów pracownicy używali wiertarki pneumatycznej (bosch) tak może z 1h na dniówkę po dwóch latach ktoś zorientował się że olejarka jest zakręcona i nie podaje oleju. Wiertarka pracowała bez problemu na sucho, pracowała by może do dziś tylko komuś wypadła z rąk i pękła plastikowa obudowa, naprawa była nieopłacalna i kupiliśmy nową, ta już ma odpowiednie smarowanie

Aby przybić ostatni gwózdek powiem że wiertarka była zasilana azotem absolutnie suchym i wolnym od jakiegokolwiek oleju.
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 4
- Posty: 4
- Rejestracja: 13 maja 2014, 19:27
- Lokalizacja: Łódzkie
Jako tako narzędzia za 1000 zł nie są z najwyższej półki , zdaję sobie sprawę z tego , ale chyba każdy chce maksymalnie wydłużyć czas pracy urządzenia ,
Dziękuję serdecznie za dotychczasowe odpowiedzi i jeszcze bardziej za te konkretne.
Precyzując będzie to klucz pneumatyczny,a ma sporą siłę ,bo ponad 1300Nm i nie chciałbym go ,,zamulić'',liczę na bez oporową pracę oleju w urządzeniu.
Przepraszam za przedłużanie.
Dziękuję serdecznie za dotychczasowe odpowiedzi i jeszcze bardziej za te konkretne.
Precyzując będzie to klucz pneumatyczny,a ma sporą siłę ,bo ponad 1300Nm i nie chciałbym go ,,zamulić'',liczę na bez oporową pracę oleju w urządzeniu.
Przepraszam za przedłużanie.
Lakiernictwo - 46690703
-
- Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 75
- Rejestracja: 30 wrz 2013, 11:59
- Lokalizacja: Swarzędz
Mylisz gęstość z lepkością!!Niewiadow pisze:Ten olej jest gęstszy o 2% od oleju silnikowego 5w40,co wpływa na gorsze smarowanie spowodowane brakiem temperatury,dzieki której lepiej by się ,,rozszedł''
Powyższy olej ma lepkość (!czyli "płynność") zdecydowanie niższą niż olej silnikowy SAE 5W-40, a że jest "gęstszy o 2%" to może mieć tylko znaczenie MAGAZYNOWE: czy w beczce np. 200L będzie więcej czy mniej kilogramów oleju. GĘSTOŚĆ, z praktycznego punktu widzenia, nie ma NIC wspólnego z LEPKOŚCIĄ!
Tak patrząc to woda ma zdecydowanie wyższą gęstość od obu tych olejów!

Woda ma gęstość 1.000 g/cm3 (1000 kg/m3), a typowe oleje smarne na poziomie 0.850-0.900 g/cm3.
Prawda?