Witam.
Zastanawiam się nad budową wydajnego oraz mobilnego kompresora spalinowego na bazie sprężarki WAN AW lub Airpol A70. Posiadam silnik spalinowy odpowiedniej mocy ~17 kW. Czy ktoś się orientuje na jakiej zasadzie odbywa się załączenie oraz rozłączenie silnika spalinowego w takiej sprężarce po nabiciu butli do pełna?
Kompresor spalinowy - budowa
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 52
- Rejestracja: 19 sie 2010, 13:58
- Lokalizacja: Poznań
-
- Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 70
- Rejestracja: 26 maja 2013, 16:51
- Lokalizacja: Łódź
Re: Kompresor spalinowy - budowa
A czy to nie jest przypadkiem tak ze silnik spalinowy jest w tym przypadku pompa a silnill elektryczny i tak musi napedzic tą pompę? Poza tym trzeba przerobić rozrząd.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 264
- Rejestracja: 25 sty 2009, 21:11
- Lokalizacja: Kraków
Re: Kompresor spalinowy - budowa
Pewnie na żadnej. Otwiera się zawór na linii sprężonego powietrza pomiędzy sprężarką a zaworem zwrotnym i pompujemy w atmosferę. Nie wiem jak to jest w nowych sprzętach, ale starsze ciężarówki, traktory itp - dokładnie tak to było rozwiązane.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 135
- Rejestracja: 31 gru 2018, 13:20
- Lokalizacja: Podkarpackie
Re: Kompresor spalinowy - budowa
Nie o to chodzi autorowi zapewne... Mam taką małą sprężarkę budowlaną, kaesser z silnikiem honda gx360, ale tam jest inaczej niż kolega chce, bo silnik po złapaniu obrotów załącza sprężarkę poprzez sprzęgiełko odśrodkowe w kole pasowym silnika, a po napełnieniu butli zawór wybija, ale silnik ze sprężarką dalej pracuje, do momentu określonego spadku ciśnienia i później znowu załącza dobijanie do butli. A jak kolega chce full automat, to będzie musiał sobie pokombinować z czujnikami, pozatym silnik to diesel czy benzyniak? Zależy jakie masz gaszenie silnika, elektryczne, mechaniczne czy membranowe na podciśnienie. Poza tym trzeba wymyślić sensowny cykl rozruchowy. Chyba że silnik nie ma gasnąć, tylko rozpinać od sprężarki i spaść na wolne obroty. Z resztą niech się fachowcy wypowiedzą, to tylko moje spekulacje 

-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 52
- Rejestracja: 19 sie 2010, 13:58
- Lokalizacja: Poznań
Re: Kompresor spalinowy - budowa
Chodziło mi o takie rozwiązanie. Wiadomo, silnik i pompa byłyby odpowiednio większe, napęd przez koła pasowe.


Silnik benzynowy, czterosuwowy, dwucylindrowy, zapłon elektryczny.MiziAir pisze: ↑26 lut 2019, 21:41Nie o to chodzi autorowi zapewne... Mam taką małą sprężarkę budowlaną, kaesser z silnikiem honda gx360, ale tam jest inaczej niż kolega chce, bo silnik po złapaniu obrotów załącza sprężarkę poprzez sprzęgiełko odśrodkowe w kole pasowym silnika, a po napełnieniu butli zawór wybija, ale silnik ze sprężarką dalej pracuje, do momentu określonego spadku ciśnienia i później znowu załącza dobijanie do butli. A jak kolega chce full automat, to będzie musiał sobie pokombinować z czujnikami, pozatym silnik to diesel czy benzyniak? Zależy jakie masz gaszenie silnika, elektryczne, mechaniczne czy membranowe na podciśnienie. Poza tym trzeba wymyślić sensowny cykl rozruchowy. Chyba że silnik nie ma gasnąć, tylko rozpinać od sprężarki i spaść na wolne obroty. Z resztą niech się fachowcy wypowiedzą, to tylko moje spekulacje![]()