Dzień dobry,
Chodzi o model samolotu, którego podwozie chciałbym wykonać z aluminium i włókien węglowych z uwagi na korozję i wagę.
Do klejenie włokien i balsy używam żywicy 4 godzinnej - to jest proste.
Podwozie natomiast jest narażone na siły przy lądowaniu bo model ma wagę około 5 kg
Czy może ktoś poradzić ale z własnego doświadczenia czym łączyć te materiały ?
Pozdrawiam
Klejenie włókna węglowego z aluminium - modelarstwo
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 8
- Rejestracja: 22 paź 2013, 10:23
- Lokalizacja: Latchorzew
Dziękuję. Używam 4 godzinnej ale mam wątpliwości.
Będzie raczej tak, że do dajmy na to zewnętrznej powierzchni rurki węglowej 12x2 mm (dz x g) będę doklejał doczołowo chyba (?) "uszy" aluminiowe wielkości 10x10mm.
Załączyłem pdf z rysunkami.
Ale w ostateczności jak to się wszystko nie uda to pójdę w lutowany mosiądz.
Będzie raczej tak, że do dajmy na to zewnętrznej powierzchni rurki węglowej 12x2 mm (dz x g) będę doklejał doczołowo chyba (?) "uszy" aluminiowe wielkości 10x10mm.
Załączyłem pdf z rysunkami.
Ale w ostateczności jak to się wszystko nie uda to pójdę w lutowany mosiądz.
- Załączniki
-
- podwozie gl 1.pdf
- szczegóły podwozia
- (58.79 KiB) Pobrany 429 razy
Pozdrawiam Jurek
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 197
- Rejestracja: 09 lut 2010, 15:11
- Lokalizacja: krakow
wybacz - ale kompletnie nie mam pojęcia jakie znaczenie ma czas 4 h???
wazniejszy jest rodzaj żywicy - a mam nadzieje że myslisz o epoxydzie
w twoim przypadku o łaczenia czołowego optymalnym rozwiazaniem bedzie klej epoxydowy - najlepiej wypełniony lub klej metaakrylanowy
wg mnie oczywiście
ważne - klej - a nie żywica - a to duża różnica
wazniejszy jest rodzaj żywicy - a mam nadzieje że myslisz o epoxydzie
w twoim przypadku o łaczenia czołowego optymalnym rozwiazaniem bedzie klej epoxydowy - najlepiej wypełniony lub klej metaakrylanowy
wg mnie oczywiście
ważne - klej - a nie żywica - a to duża różnica