jednostronne łożyskowanie śruby pociągowej
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 321
- Rejestracja: 03 kwie 2005, 16:43
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
jednostronne łożyskowanie śruby pociągowej
jak w temacie, śuby sa krótkie do 300mm, fi 10..12mm, czy wystarczy łożyskowanie z jednej strony na dwóch łożyskach skośnych, które by odbierały siłę wzdłóżną i poprzeczną, a na silniku przez sprzegiełko byłby podparty drugi jej koniec, czy to ma szanse działać jak trzeba ?
Tagi:
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 863
- Rejestracja: 02 lip 2004, 23:38
- Lokalizacja: --
działać bedzie , lecz nie tak dobrze jak mogłoby , lepiej zrobic to tak :
silnik -> sprzęgło -> podwojne łożyskowanie -> śruba -> łożysko luźne
ośki silników z którymi sie spotkałem nie miały idealnych osiek , dlatego stosuje sie sprzęgła , podwojne lozysko trzyma nam srube w miejscu , a koncowe lozysko utrzymuje nam srube dajac jej tylko mozliwosc wzdłuznego delikatnego wusuwania się.
nie zamotałem troszke ?
silnik -> sprzęgło -> podwojne łożyskowanie -> śruba -> łożysko luźne
ośki silników z którymi sie spotkałem nie miały idealnych osiek , dlatego stosuje sie sprzęgła , podwojne lozysko trzyma nam srube w miejscu , a koncowe lozysko utrzymuje nam srube dajac jej tylko mozliwosc wzdłuznego delikatnego wusuwania się.
nie zamotałem troszke ?
PiteR
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 241
- Rejestracja: 15 cze 2004, 18:59
- Lokalizacja: KrakĂłw/Bia?ystok
Podparcie śruby
Ja w sswoich projektach całkowicie wyeliminowałem podparcie 1 końca śruby.
żawsze śruba opiera się tylko z jednej strony na łożysku podwujnym. Drugi koniec jest luźny.
Ma to pewne zalety:
Konstrukcja jest "nieco tańsza".
Wzrasta prędkość przesówu (mniejsze opory ruchu związane z przekaszaniem i nieosiowym ustawieniem śruby).
Dla mnie podstawowym celem było podniesienie prędkości obrotowej co akurat w tym rozwiązaniu się udało (średnio o około 20%).
W ten sposób podpierałem śrubę o długości 750mm i chodzi nieźle.
żawsze śruba opiera się tylko z jednej strony na łożysku podwujnym. Drugi koniec jest luźny.
Ma to pewne zalety:
Konstrukcja jest "nieco tańsza".
Wzrasta prędkość przesówu (mniejsze opory ruchu związane z przekaszaniem i nieosiowym ustawieniem śruby).
Dla mnie podstawowym celem było podniesienie prędkości obrotowej co akurat w tym rozwiązaniu się udało (średnio o około 20%).
W ten sposób podpierałem śrubę o długości 750mm i chodzi nieźle.
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 69
- Rejestracja: 26 sty 2005, 14:07
- Lokalizacja: Wroc?aw
Witam
Link do załącznik PDF 1,7mb strona 11 musisz obliczyć śrubę na wybaczanie i prędkość krytyczna przy której następuje niepożądane zjawisko wibrowania.
http://www.avia.com.pl/pdf/avia_przekladnie.pdf
Pozdrawiam
Link do załącznik PDF 1,7mb strona 11 musisz obliczyć śrubę na wybaczanie i prędkość krytyczna przy której następuje niepożądane zjawisko wibrowania.
http://www.avia.com.pl/pdf/avia_przekladnie.pdf
Pozdrawiam
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 321
- Rejestracja: 03 kwie 2005, 16:43
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
A może takieożysko http://medias.ina.de/medias/en!hp.ec.br ... t4?clrsb=1
cena nie jest tragiczn abo w okolicach 30zł
cena nie jest tragiczn abo w okolicach 30zł
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 314
- Rejestracja: 20 paź 2005, 17:45
- Lokalizacja: cz?uchĂłw
jezeli juz to trzeba zastosowac dwa takie lozyska by przenosic sily osiowe w dwoch kierunkach
i zmontowac do tego specjalna oprawe (odpowiednia napiac wstepnie te lozyska)
wlasnie takie rozwiazanie chyba bede mial w swojej konstrukcji
bo jak przegladalem cene zespolu lozysk serii ZKL to ceny powalaja
i zmontowac do tego specjalna oprawe (odpowiednia napiac wstepnie te lozyska)
wlasnie takie rozwiazanie chyba bede mial w swojej konstrukcji
bo jak przegladalem cene zespolu lozysk serii ZKL to ceny powalaja
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 314
- Rejestracja: 20 paź 2005, 17:45
- Lokalizacja: cz?uchĂłw
masz racje lozysko jest ok - zmylil mnie jeden obrazekhugh_h pisze:no ale takie łozystko to właśnie jest tylko jedno potrzebne, a napięcie wstepne to jak śruba jest długa to bym nie polecał, ja myśle ze druga strone podepre na zwykłeym suwliwie

tyle ze ja nie spotkale sie z takim rozwiazaniem
ja naprzyklad zastosuje dwa lozyska jednorzedowe skosne, a pomiedzy nimi pierscien dystansowy i dodatkowo w ten sposob wyeliminuje wszystkie luzy na lozysku
tyle ze lozyska na rys sa zle zalozone

