Jaki smar do łożysk np.LM 20 UU
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 3433
- Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Polecam smar Arcanol MULTITOP.ALZ pisze:Smar do łożysk wysokoobrotowych nie jest chyba dobrym pomysłem. Pomijając cenę takich smarów nie nadają się do łożysk które mają podwyższone naciski w stanie spoczynku i małej prędkości. Raczej polecane do łożysk liniowych są smary które są przystosowane do małych prędkości z dużymi naciskami.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1589
- Rejestracja: 09 gru 2005, 11:52
- Lokalizacja: Lublin
Piracik pisze:Kluber Isoflex NBU-15
nie wiem czy jest sens stosować smar droższy niż łożyska zwłaszcza, że łożyska liniowe nie pracują w ekstremalnych warunkach (przynajmniej jeśli chodzi o prędkości)olo_3 pisze:400g 360euro.
narażę się fachowcom ale polecam ŁT43

sprawność wg kobiety: stosunek wielkości wyjętej do wielkości włożonej
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 3433
- Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Łt 43 to bardzo przyzwoity smar do zastosowań uniwersalnych i w łożyskach liniowych sprawdzi się dokonale. Ale dla idealistów z zasobną kieszenią to z reguły za mało i lubią sobie życie utrudniać. Producenci łożysk zawsze podawają w swoich katalogach szczegółowe warunki pracy, zabudowy,smarowania itd. i z całym szacunkiem dla teoretyków i praktyków z tego forum podawają tam najbardziej wiarygodne wiadomości poparte badaniami laboratoryjnymi i bynajmniej ja w swojej praktyce zawsze korzystałem z danych katologowych. I tak np. smar za duże pieniądze do łożysk wysokoobrotowych wcale nie jest lepszy do łożysk liniowych a trwałość takiego smaru jest dwukrotnie mniejsza niż wspomniany tutaj LT 43.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1249
- Rejestracja: 31 sie 2004, 22:25
- Lokalizacja: EU
uwierz mi ze nie wiesz co piszesz. jak kiedyś zastosujesz nub15 to się dowiesz jaka jest roznica.ALZ pisze:bynajmniej ja w swojej praktyce zawsze korzystałem z danych katologowych. I tak np. smar za duże pieniądze do łożysk wysokoobrotowych wcale nie jest lepszy do łożysk liniowych a trwałość takiego smaru jest dwukrotnie mniejsza niż wspomniany tutaj LT 43.
tak się składa ze ponad rok temu kupiłem maszynę która miała zatarte prowadnice. podczas ich wymiany posmarowałem je, oraz nakrętkę planetarna NUB15, po roku pracy (intensywnej) okazało się ze istnieje konieczność wymiany łożysk skośnych na osadzeniu śrub planetarnych, przy tej okazji trzeba zdemontować wszystkie osie, okazało się ze uszczelnienie teleskopowe i sprężynowe przepuszczało spore ilości chłodziwa do śruby - myślisz ze Lt43 byłby jeszcze na swoim miejscu ?- bo nub 15 był
Zwątpienie jest oznaką, że podążasz w dobrym kierunku.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 3433
- Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Nie będę tutaj polemizował ale w swojej praktyce używałem smarów min takich firm jak SKF, KLUBER, LUBCON, ARCANOL, ESSO i wiem że najlepszy efekt daje stosowanie smarów polecanych przez producentów łożysk stosownie do aplikacji a każdy zrobi jak chce.olo_3 pisze:uwierz mi ze nie wiesz co piszesz. jak kiedyś zastosujesz nub15 to się dowiesz jaka jest roznica.