Jaki gatunek na tuleje
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 12
- Rejestracja: 15 maja 2011, 13:36
- Lokalizacja: Jankowice Rybnickie
Jaki gatunek na tuleje
Jaki gatunek materiału zastosowalibyście na wykonanie tulejek do ramienia koparko ładowarki?
Tuleje osadzone ciasno w otworach.
W tulejach obraca się sworzeń hartowany powierzchniowo.
Robiłem już takie tulejki lecz zawsze z materiału 40h
1.toczenie wstępne
2.hartowanie
3.toczenie pod wymiar.
Wiadomo po hartowaniu "powyrabia materiałem" dlatego drugie toczenie
Czy można by ominąć dwie ostatnie czynności i od razu wykonać na wymiar?
Słyszałem opinie że stosowano na takie tuleje materiał 16hg bez hartowania
Nie miałem jeszcze okazji sprawdzenia takiego rozwiązania.
Miał ktoś z was styczność z 16hg?
Jaki jest ten materiał w stanie surowym
Wiem że pracujące elementy są smarowane ale operatorzy smarują jedni często jedni rzadziej
W każdym bądź razie tulejki muszą przetrzymać próby którym są poddawane.
Czy jest jakiś gatunek materiału który można byłoby zastosować bez hartowania?
Tuleje osadzone ciasno w otworach.
W tulejach obraca się sworzeń hartowany powierzchniowo.
Robiłem już takie tulejki lecz zawsze z materiału 40h
1.toczenie wstępne
2.hartowanie
3.toczenie pod wymiar.
Wiadomo po hartowaniu "powyrabia materiałem" dlatego drugie toczenie
Czy można by ominąć dwie ostatnie czynności i od razu wykonać na wymiar?
Słyszałem opinie że stosowano na takie tuleje materiał 16hg bez hartowania
Nie miałem jeszcze okazji sprawdzenia takiego rozwiązania.
Miał ktoś z was styczność z 16hg?
Jaki jest ten materiał w stanie surowym
Wiem że pracujące elementy są smarowane ale operatorzy smarują jedni często jedni rzadziej
W każdym bądź razie tulejki muszą przetrzymać próby którym są poddawane.
Czy jest jakiś gatunek materiału który można byłoby zastosować bez hartowania?
Ostatnio zmieniony 03 cze 2011, 22:59 przez kar-met, łącznie zmieniany 1 raz.
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1678
- Rejestracja: 28 wrz 2009, 11:00
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Jaki gatunek na tuleje
Tylko po co testować 16HG? Zrób bez hartowania z 40H - pewnie będzie lepiej niż z 16HG.kar-met pisze:Chce ominąć dwie ostatnie czynności i od razu wykonać na wymiar.
Słyszałem opinie że stosowano na takie tuleje materiał 16hg bez hartowania
Nie miałem jeszcze okazji sprawdzenia takiego rozwiązania.
Albo są założenia konstrukcyjne, albo ich nie ma, a Ty chcesz testować rozwiązania skrajne.
16HG bez obróbki cieplnej to ma 0,2% węgla i w stanie miękkim jest skrajnie różnym rozwiązaniem od hartowanej tulejki z 40H.
Spróbuj jakiś handlowo ulepszany materiał - jakąś gatunkową np 42CrMo4 (jest w handlu ulepszany ok 35HRC) możesz toczyć na gotowo i byc może to wystarczy.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 850
- Rejestracja: 05 gru 2006, 22:28
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Ciekawe co to za koparka troche z tym miałem do czynienia i sworznie to jeżeli podejdzie srednica to dorobić z wałków chromowanych (grubo chromowanych ) a tuleje też tylko hartowane oryginalne wyglądają na coś jak ŁH choć nawęglane takie cienkie to przehartują się też na wskroś . Co do twardości to popatrz na stronę np. Multistalu i zobaczysz jakie twardości mają stale w stanie zmiękczonym a w szczególności 16 HG(takie g----o)
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 12
- Rejestracja: 15 maja 2011, 13:36
- Lokalizacja: Jankowice Rybnickie
No może nie rozpisałem się szczegółowowieslawbarek pisze:Ciekawe co to za koparka troche z tym miałem do czynienia i sworznie to jeżeli podejdzie srednica to dorobić z wałków chromowanych (grubo chromowanych ) a tuleje też tylko hartowane oryginalne wyglądają na coś jak ŁH choć nawęglane takie cienkie to przehartują się też na wskroś . Co do twardości to popatrz na stronę np. Multistalu i zobaczysz jakie twardości mają stale w stanie zmiękczonym a w szczególności 16 HG(takie g----o)
Robiłem już tuleje hartowane i z 40h i 40hgs ( ulepszany) i z tworzyw sztucznych ( nie pamiętam jaki materiał jakiś plastik z dodatkami )
Robiłem i z brązu i z żeliwa do różnych zastosowań.
Wałki przychodziły gotowe z pewnej firmy i średnica była na wymiar i na pełny wymiar np fi 40 fi 50 itd.
Były to sworznie hartowane powierzchniowo i chromowane
Były tylko toczone na wymaganą długość.
Mam doświadczenie bo pracowałem w firmie która zajmowała się takimi pracami
Moje pytanie o materiał może było banalne ale
po niektórych opiniach ludzi z którymi miałem przyjemność wymienić doświadczenia
i którzy zapewniali że stosowali takie rozwiązania jak np surowy 16mcr zastanowiłem się.
Nie znam się na wszystkich materiałach ale pomyślałem czy można by
zastosować jakiś gatunek w stanie surowym który nie musi być poddany ulepszaniu
i zda egzamin w takich warunkach pracy.
Sam jakoś nie mam zaufania do tego typu rozwiązania.
Dlatego piszę tu na forum by poznać wasze opinie.
Pozdrawiam
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 7611
- Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: LUBELSKIE
To trochę tak jak by zalożyć do przekladni kolo zębate w stanie surowym czyli obrobione a nie utwardzone, oczywiście będzie dzialać tylko że czas dzialania będzie bardzo krótki.kar-met pisze:Nie znam się na wszystkich materiałach ale pomyślałem czy można by
zastosować jakiś gatunek w stanie surowym który nie musi być poddany ulepszaniu
i zda egzamin w takich warunkach pracy.