Jaki CAM do 5 osi

Autor tematu
zlp
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 7
Kontakt:

Jaki CAM do 5 osi

Post napisał: zlp » 27 lis 2017, 23:01

Witam wszystkich.
Jestem już kilka lat z wami, ale jest to mój pierwszy post.
Zamierzam kupić frezarkę 5 osiową (5 osi interpolowanych), a konkretnie Lambda ST z polskiej firmy Fanum.
Zakupiony CAD to Solid Works. Zamierzam robić modele do produkcji wyrobów z laminatów poliestrowych. Dużo samochodówki, ramki na okna, podsufitki, osłony słupków itp.
Stoję przed wyborem CAM.
Praktycznie byłem zdecydowany na Solid CAM, jednak zaproponowano mi CAM Works, sugerując że jest lepiej zintegrowany z Solid Works i że będzie miał z tego powodu mocne wsparcie i będzie dobrze się rozwijał. Obie opcje w podobnych cenach. Trochę tym namieszał mi w głowie.
Jestem niemal totalnym laikiem w tych sprawach i można wcisnąć mi niemal wszystko.
Co sądzicie o tych propozycjach?
Jako fachowcy na którą opcję byście się zdecydowali?
Czy może jestem całkiem w błędzie i powinienem wybrać coś jeszcze innego?

zlp.com.pl

cromachine
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 2

Re: Jaki CAM do 5 osi

Post napisał: cromachine » 28 lis 2017, 00:30

Solid Works ma dobre wsparcie pracowałem parę lat na worksie, pewnie zgodność systemów też istotna.

Pozdro Sebastian
Zalewski

Majster70
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1

Post napisał: Majster70 » 28 lis 2017, 12:09

Rzeczywiście moduły od jednego dostawcy współpracują trochę lepiej, ale przede wszystkim to większa wygoda. Najistotniejsza jest jednak różnica w cenie. Od 1-go dostawcy płacisz taniej za pakiet. Np cena osobno za Solid Works Cad - 20 tysi, za Cam 3 osie 20 tysi , w pakiecie razem: 30 tysi. Najlepiej kupować w okresie końca roku, sprzedawcy domykają roczne budżety i schodzą z ceny nad wyraz chętnie. Podobnie wygląda polityka rabatowa praktycznie u wszystkich. Pamiętaj o pp do 5 osi płynnych.