Jak wykonać obudowę przekładni redukcyjnej?

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
heatbeat
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 2
Rejestracja: 02 mar 2010, 10:24
Lokalizacja: kraków

Jak wykonać obudowę przekładni redukcyjnej?

#1

Post napisał: heatbeat » 02 mar 2010, 10:39

Witam.

Trafił mi się problem którego nie potrafię rozwiązać - zatem pozwolę sobie zapytać was, jako fachowców.

Otóż potrzebuję wykonać obudowę do przekładni. A konkretni chodzi mi o coś na ten kształt:
Obrazek

Jak widać obudowa składa się z 2 "połówek" i wykonana jest z aluminium. O ile mi wiadomo jest wykonywana jako odlew:
Obrazek

Muszę wykonać coś bardzo podobnego w ilości 3 sztuk. Wymiary wewnętrzne kompletnej obudowy to 240x240x340[mm]. Czy wyfrezowanie takich 2 połówek(jak zdjęcie wyżej) z formatki(aluminium) do dobry pomysł? Czy może jakaś inna technika będzie rozsądniejsza?



Tagi:

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 8196
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

#2

Post napisał: WZÓR » 02 mar 2010, 11:15

...ja zastosowałbym staliwo węglowe.

Zastosowanie: Staliwa niskowęglowe (0,10-0,25% C) stosuje się na części przenoszące niewielkie obciążenia, jak korpusy silników elektrycznych, części kolejowe i samochodowe np. zderzaki, stery, kotwice. Staliwa średniowęglowe (0,2-0,4% C) na części bardziej obciążone np. koła bose, łańcuchowe, zębate, podstawy maszyn, korpusy pras i młotów. Staliwa wysokowęglowe (0,4-0,6% C) na części maszyn bardzo silnie obciążonych i narażonych na ścieranie np. koła zębate napędów walcowniczych.
Pomagam w:
HAAS - frezarki, tokarki


MxM
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 228
Rejestracja: 21 mar 2008, 11:41
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

#3

Post napisał: MxM » 02 mar 2010, 13:07

z jakiegoś powodu zastosowano odpowiedni stop aluminium:

EN AW-7022 - CERTAL

stop aluminium AW-7022 (CERTAL) o wysokich własnościach wytrzymałościowych, podobne własności do stali węglowych konstrukcyjnych i niskostopowych, materiał bardzo podatny do obróbki głębokich wybrań; stosowany do produkcji elementów tłoczników, części maszyn, do produkcji formy wtryskowych, form ciśnieniowych i form rozdmuchowych;

EN AW-7075 - PA9

stop aluminium AW-7075 (PA9 - Fortal) ma wysokie własności wytrzymałościowe, bardzo dobry materiał do obróbki głębokich wybrań, stosowany na formy rozdmuchowe, formy na tworzywa piankowe, elementy tłoczników i wykrojników, części maszyn o wysokich obciążeniach - używany w przemyśle lotniczym;

moze ze wzgledu na latwosc obrobki i nizsza cene wykonania...

Przy 3szt musisz zrobic odlew a potem frezowac zostawione naddatki lub tylko frezowac z calej kostki. 250x250x180. Raczej szybciej i taniej to drugie.


smoktdi
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 1
Posty: 20
Rejestracja: 26 lut 2010, 20:10
Lokalizacja: Gniezno

#4

Post napisał: smoktdi » 03 mar 2010, 13:36

Witam

U mnie w firmie na codzień obrabiamy aluminiowe obudowy skrzyni redukcyjnej, wymiaru ok 390x250x220.


Obudowa składa się z dwóch części, korpusu głównego i pokrywy. Wykonujemy wstępne frezowanie odlewu na konwencjonalnych frezarkach a resztę frezowania na pionowym centrum obróbczym.

Nie widzę czy musisz obrabiać całe wnętrze czy tylko powierzchnie oporowe i po łożyska bo to znacznie więcej pracy i czasu.
Pozdrawiam
Załączniki
IMG_04571.JPG
IMG_04571.JPG (56.56 KiB) Przejrzano 3221 razy
obróbka cieplno-chemiczna
Frezowanie uzębienia


grzesiek_cnc
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 1
Posty: 23
Rejestracja: 15 sty 2010, 19:21
Lokalizacja: Gdańsk

#5

Post napisał: grzesiek_cnc » 30 maja 2010, 18:16

Frezowanie całości może okazać się dość drogie, ale przy tylko kilku kompletach może okazać się jedynym rozwiązaniem. Mogę się mylić. Niedawno wykonywałem wycenę wykonania na CNC 10 korpusów przekładni ślimakowej ( porzednie były mocno uszkodzone). Po wycenie klient doszedł do wniosku że lepiej mu będzie kupić 10 całych przekładni niż wykonywać nowe korpusy. Ale jeżeli elementy nie są zamienne więc zostaje kopanie na frezace z formatek.
Pozdrwiam
Setki pytań

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”