Jak wykonać karuzelę aby się obracała

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
carpediem66
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3

Jak wykonać karuzelę aby się obracała

Post napisał: carpediem66 » 04 cze 2013, 16:13

Witam, pojawiam się tu z dość nietypowym problemem.....

chcę zrobić dziecku karuzelę i chciałbym aby się obracała o 360 stopni myślę zrobić ją ze stali nierdzewnej ogólnie mam problem z tym co zrobić aby obracała się ale jednak była stabilnie przytwierdzona do dolnej konstrukcji nie wiem czy jakaś część za to odpowiada czy coś innego jestem amatorem pierwszy raz będę wykonywał taką machinę i nie zbyt wiem co tam w środku musi siedzieć .........

Z góry dzięki

Tagi:

Docenty
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 1

Post napisał: Docenty » 04 cze 2013, 16:28

jakieś duże i mocne łożysko maszynowe- kilkadziesiąt złoty aby było mocne i spokojnie da radę :)

np od piasty z samochodu :) wtedy mocowanie na kilka śrub jak koło a sporo wytrzyma :)

zdzicho
Posty w temacie: 2

Re: Jak wykonać karuzelę aby się obracała

Post napisał: zdzicho » 04 cze 2013, 17:09

carpediem66 pisze: mam problem z tym co zrobić aby obracała się ale jednak była stabilnie przytwierdzona do dolnej konstrukcji nie wiem czy jakaś część za to odpowiada czy coś innego jestem amatorem pierwszy raz będę wykonywał taką machinę i nie zbyt wiem co tam w środku musi siedzieć .........
To może nie rób ,bo szkoda dzieciaka . Wysupłaj parę złociszy i zlec komuś ,kto ma o tym pojęcie.

G3d
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)

Post napisał: G3d » 04 cze 2013, 19:12

Na moje to potrzebujesz lozysko stozkowe lub wzdluzne odpowiednich wymiarow.

Autor tematu
carpediem66

Post napisał: carpediem66 » 04 cze 2013, 19:22

wiem ale chciałbym się też nauczyć robić takie rzeczy ..... od czegoś trzeba zacząć