Jak wyciszyć skrzynie w tokarce TUB 32 ???
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2
- Rejestracja: 04 gru 2008, 16:58
- Lokalizacja: Gorlice
Jak wyciszyć skrzynie w tokarce TUB 32 ???
Posiadam tokarke TUB 32 która jak podobno wszystkie głośno pracuje.Koniecznie chciałbym ją wyciszyć. Czytałem na forum wypowiedzi że podobno można to zrobić bez konieczności wymieniania kół zębatych?czy może zna ktos ten spośób lub za pomocą zastosowania w miejsce reduktora falownika.Może ktoś już coś takiego wykonywał i wie jak sie sprawuje??
[email protected]
[email protected]
Tagi:
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 281
- Rejestracja: 14 lis 2007, 21:19
- Lokalizacja: Śląsk
Witam .Jeżeli luzy międzyzębne są poza tolerancja to wiele nie mozna zrobic ale na pewno wymienic łożyska ,zalać bardzo gęstym olejem a nawet mikstura pół olej pół tawot .No i najlepsze rozwiazanie generalny remont skrzyni u producenta.Odradzam jakichkolwiek przeróbek typu falownik czy inne tego typu pomysły .Silnik posiada zamontowany hamulec który zatrzymuje wrzeciono .Moc silnika to około 7 kw czyli falownik trójfazowy bedzie kosztował fortune .Najlepszym wyjsciem jest remont kapitalny skrzyni . Pozdrawiam!!
Chciałem powiedzieć remont kapitalny reduktora a nie skrzyni
Chciałem powiedzieć remont kapitalny reduktora a nie skrzyni

-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1092
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:04
- Lokalizacja: Cieszyn/Kraków
Witam serdecznie.
Też mam ten problem że tubka mi wyje. Taka już przypadłość tych maszyn i trzeba się do tego przyzwyczaić. Rozwiązanie z falownikiem nie jest najlepsze - o ile mnie pamięc nie oszukuje opisuje to jeden z tematów na tym forum, w którym ktoś wymienił silnik na mniejszy w tej maszynie, a z kolei jakaś inna osoba rozważała zastosowanie falownika i pytała o konsekwencje z tym związane, m.in co się będzie działo przy pracy na niskich obrotach.
Jako ciekawostkę podam (oczywiście nie polecam próbować tego na maszynie) że w skrzyniach biegów silników dwusuwowych w celu wyciszenia skrzynki (jak chciało się złom klientowi sprzedać) czasem stosowało się mieszaninę oleju i trocin
. Sprawowało się to rewelacyjnie, wszystko chodziło cicho i miękko...
do czasu gdy nowy właściciel pojazdu zaczął grzebać w skrzyni lub wymieniał olej...
Pozdrawiam, skoczek
P.S. To ten temat.
Też mam ten problem że tubka mi wyje. Taka już przypadłość tych maszyn i trzeba się do tego przyzwyczaić. Rozwiązanie z falownikiem nie jest najlepsze - o ile mnie pamięc nie oszukuje opisuje to jeden z tematów na tym forum, w którym ktoś wymienił silnik na mniejszy w tej maszynie, a z kolei jakaś inna osoba rozważała zastosowanie falownika i pytała o konsekwencje z tym związane, m.in co się będzie działo przy pracy na niskich obrotach.
Jako ciekawostkę podam (oczywiście nie polecam próbować tego na maszynie) że w skrzyniach biegów silników dwusuwowych w celu wyciszenia skrzynki (jak chciało się złom klientowi sprzedać) czasem stosowało się mieszaninę oleju i trocin


Pozdrawiam, skoczek
P.S. To ten temat.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 225
- Rejestracja: 22 lis 2006, 20:12
- Lokalizacja: Poznań
Nie chcę zakładać nowego tematu, ale mam pytanie dotyczące tokarki TUB32.
Pod supportem na jego prowadnicach są przyczepione tekstolitowe podkładki. Są one już troche wytarte i chciałem je wymienić na nowe, ale nie wiem jaką powinny mieć grubość. Czy ktoś z was kiedyś je wymieniał lub wie jaki tekstolit powinienem kupić?
Pod supportem na jego prowadnicach są przyczepione tekstolitowe podkładki. Są one już troche wytarte i chciałem je wymienić na nowe, ale nie wiem jaką powinny mieć grubość. Czy ktoś z was kiedyś je wymieniał lub wie jaki tekstolit powinienem kupić?
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1037
- Rejestracja: 01 kwie 2006, 22:08
- Lokalizacja: Wroclaw
- Kontakt:
Do wykladania poweirzchni czynnych suportu stosuje sie TURCITE B - zdaje sie ze ma standardowa grubosc od 1 do 6mm. I tak trzeba to przykleic poszlifowac i doskrobac zeby dobrze przylegalo. W mojej firmie szlifowalo sie to nie na wymiar, ale tylko tyle zeby bylo gladko. Potem skrobanie, ktore nigdy nie wiadomo ile zdejmie zanim bedzie dobre przyleganie. Potem w procesie montazu trzeba bylo nadwymiarowa plyte pod glowice wymierzyc i szlifowac zeby os glowicy byla w osi wrzeciona. Podsumowujac - prawdopodobnie z tego powodu nie znajdziesz wymiaru samej okladziny. Proponuje sprobowac znalezc miejsce, ktore sie nie wytarlo i wymierzyc tam przyblizona grubosc.
Podobny temat byl tu:
https://www.cnc.info.pl/topics62/okladz ... bc0e2a3fef
A tu jest caly opis zastosowania TURCITE B
http://www.dilanda.it/pdf_file/Busak+Sh ... lydway.pdf
powodzenia
Podobny temat byl tu:
https://www.cnc.info.pl/topics62/okladz ... bc0e2a3fef
A tu jest caly opis zastosowania TURCITE B
http://www.dilanda.it/pdf_file/Busak+Sh ... lydway.pdf
powodzenia
>>>>>>>>>> GELO <<<<<<<<<<
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 281
- Rejestracja: 14 lis 2007, 21:19
- Lokalizacja: Śląsk
Witam
Do Kris79
Jeżeli po zdieciu płyty suportowej widac podkładki z tekstolitu to znaczy że maszyna jest juz po remoncie i szlifowaniu łóż .W takim przypadku najlepiej zlecić przeszlifowanie łoż(jezeli są zurzyte) a nastepnie po usunieciu wkładek z tekstolitu wykleic suport preparatem do regeneracji łóz .Jest troche roboty ale preparat w czasie wypełniania ubytków przyjmuje idealnie kształt pryzmy .Najwiecej pracy jest z ustawieniem na odpowiednich podkładkach płyty suportowej wzgledem łoży i uchwytu .Nie mam czasu na szukanie nazwy preparatu ale jest on dostepny na ąllegro bez problemu jako dwuskładnikowy specyfik do regeneracji elementów silników kół zebatych .Przy wypełnianiu należy pamietac o odizolowaniu powierzchni lóż najlepiej folia aby nie nastapiło sklejenie powierzchni no i o odpowiednim odtłuszczeniu spodniej strony suportu . Na wszelkie inne pytania chetnie odpowiem POzdrawiam
Do Kris79
Jeżeli po zdieciu płyty suportowej widac podkładki z tekstolitu to znaczy że maszyna jest juz po remoncie i szlifowaniu łóż .W takim przypadku najlepiej zlecić przeszlifowanie łoż(jezeli są zurzyte) a nastepnie po usunieciu wkładek z tekstolitu wykleic suport preparatem do regeneracji łóz .Jest troche roboty ale preparat w czasie wypełniania ubytków przyjmuje idealnie kształt pryzmy .Najwiecej pracy jest z ustawieniem na odpowiednich podkładkach płyty suportowej wzgledem łoży i uchwytu .Nie mam czasu na szukanie nazwy preparatu ale jest on dostepny na ąllegro bez problemu jako dwuskładnikowy specyfik do regeneracji elementów silników kół zebatych .Przy wypełnianiu należy pamietac o odizolowaniu powierzchni lóż najlepiej folia aby nie nastapiło sklejenie powierzchni no i o odpowiednim odtłuszczeniu spodniej strony suportu . Na wszelkie inne pytania chetnie odpowiem POzdrawiam

-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 262
- Rejestracja: 16 gru 2007, 12:13
- Lokalizacja: Rybnik
Kolega posiadał kiedyś wyjącą TUB32, próbował różnych wynalazków aby ją uspokoić - efekty przeciętne, w końcu zdecydował się na remont kapitalny reduktora, wszystkie koła zębate i łożyska poszły do wymiany. Koła pochodziły z zapasów u producenta czyli ZM Tarnów, natomiast łożyska z FŁT - efekt: wycie ustało o jakieś max 10% czyli praktycznie nie ustało. Słyszałem także opinie, że najlepiej założyć silnik lub przewinąć oryginalny na 720rpm i podobno wtedy wycie znacznie ustaje należy jednak pamiętać że obroty wrzeciona także spadną o połowę czyli aby uzyskać np 500rpm na wrzecionie to musimy zadać maszynie 1000rpm itd. Uboczne skutki tego rozwiązania to np: spadek mocy silnika po przewinięciu na 720rpm, dodatkowy spadek mocy na wrzecionie, ponieważ im wyższe obroty zadane na wrzecionie tym mniejsza moc wrzeciona.janusz111 pisze:Posiadam tokarke TUB 32 która jak podobno wszystkie głośno pracuje.Koniecznie chciałbym ją wyciszyć. Czytałem na forum wypowiedzi że podobno można to zrobić bez konieczności wymieniania kół zębatych?czy może zna ktos ten spośób lub za pomocą zastosowania w miejsce reduktora falownika.Może ktoś już coś takiego wykonywał i wie jak sie sprawuje??
Z opinii zdesperowanych właścicieli tokarek TUB32 wynika także, że najlepszym sposobem na uspokojenie reduktora jest sprzedaż tokarki


Remonty bieżące i kapitalne mini i midi koparek gąsienicowych.
601081098
601081098