Tak, tak zgadzam się z kolegą mariuszbroda . Z matmą ( i z j. polskim

) jest teraz u niektórych delikatnie mówiąc nie za wesoło. Ale czyja to wina? można zwalać na system edukacji, na podręczniki, na nauczycieli itd, itp. Ja myślę , że najwięcej można zarzucić własnemu niedbalstwu i lenistwu bo przecież dla chcącego nic trudnego.
mariuszbroda pisze:
Ale Panowie podaliście koledze batkosowi tylko wynik, no może ostatnie działanie,myślicie,że poradzi w następnym takim przypadku ?
Temat poruszany był na forum chyba już nie raz bo i nie raz zdarza się , że mamy do wytoczenia jakis stożek i zachodzi potrzeba skręcenia sanek narzędziowych, albo ustawienia liniału do stożków . To tak gwoli przypomnienia dla tych co nie pamiętają i gwoli dokształcenia tych, co w szkołę rzucali kamieniami

krótka instrukcja na przykładzie stożka ściętego :
Obliczamy tgα wg wzoru na rysunku. Teraz trzeba tylko znaleźć kąt, którego tangens odpowiada otrzymanej wartości.
Można to zrobić na wiele sposobów (tablice matematyczne , kalkulatory naukowe, wykresy)
Najszybciej i najłatwiej chyba wykorzystać funkcje odwrotną arc tg w kalkulatorze np .w komputerze , jaki ma chyba każdy windows.
w tym celu włączamy kalkulator i w zakładce widok ustawiamy
na naukowy, następnie zaznaczamy
inv i wpisujemy otrzymaną wcześniej wartość tgα, klikamy na
tan i już mamy szukany kąt (czy tam jak kto woli - kont

)

np dla tgα= 0,05 α= 2,86°
Może to trochę łopatologiczne, i pewnie większości wyda się banalne , a nie wykluczone że znajdą się tacy że się pośmieją trochę, ale taka jest niestety rzeczywistość. A ci którzy dalej nie wiedzą niech nie pytają skont to się wzięło
