Jak oblicza sie przełożenie w kołach zębatych?
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
Jak oblicza sie przełożenie w kołach zębatych?
Witam
Jest jakis wzór na obliczenie przełożenia w kołach zębatych (takie na paski zębate) czy wystarczy stosunek ilosci zębów na jednym kole do drugiego?
Jest jakis wzór na obliczenie przełożenia w kołach zębatych (takie na paski zębate) czy wystarczy stosunek ilosci zębów na jednym kole do drugiego?
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Kontakt:
Re: Jak oblicza sie przełożenie w kołach zębatych?
i=Z2/Z1, sam sobie odpowiedziałes na postawione pytaniemorswin pisze:Witam

https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
a jak wygląda sprawa przekładni na samych kołach zębatych.
jest to również stosunek z1/z2?
Czy przy takim wypadku otwory pod osie kół będą liczone jako suma średnic podziałowych koła?
Jestem jak narazie laikiem w konstrukcjach mechanicznym a chcę zbudować amatorską mini-tokarkę konwencjonalną.
Przekładnię chcę zastosować w celu mniejszenia przekładni między pokrętłem przesuwu wzdłużnego a listwą zębatą.
Mam również jeszcze jedno pytanie: Jaki będzie wzór na drogę jaką pokona suport po jednym obrocie pokrętłem (jak mnarazie znalazłem tylko wzór uwzględniający prędkość obrotową).
pozdrawiam
jest to również stosunek z1/z2?
Czy przy takim wypadku otwory pod osie kół będą liczone jako suma średnic podziałowych koła?
Jestem jak narazie laikiem w konstrukcjach mechanicznym a chcę zbudować amatorską mini-tokarkę konwencjonalną.
Przekładnię chcę zastosować w celu mniejszenia przekładni między pokrętłem przesuwu wzdłużnego a listwą zębatą.
Mam również jeszcze jedno pytanie: Jaki będzie wzór na drogę jaką pokona suport po jednym obrocie pokrętłem (jak mnarazie znalazłem tylko wzór uwzględniający prędkość obrotową).
pozdrawiam
-
Tak to jest własnie z przekładniami, nie chce być inaczej.jest to również stosunek z1/z2?