Instrukcja poruszania się po SSCNC
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 3
Instrukcja poruszania się po SSCNC
Witam,
jestem początkującym programistą, muszę napisać program na centrum frezarskie HP5 ze sterowaniem Sinumerik 810M. O ile opanowałem podstawowe G-kody używając do tego cncsimulatora to chciałem czegoś więcej i zainstalowałem sobie sscnc simulator. Niestety nie bardzo potrafię się po nim poruszać i nie mogę znaleźć do tego manuala, czy mógłby ktoś pomóc i albo podesłać albo powiedzieć od czego zacząć. Potrafię wczytać program, ale nie bardzo wiem jak go edytować, zapisać i wykonywać. Jak zmienić typ maszyny na np. centrum frezarskie poziome?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
Marcin
jestem początkującym programistą, muszę napisać program na centrum frezarskie HP5 ze sterowaniem Sinumerik 810M. O ile opanowałem podstawowe G-kody używając do tego cncsimulatora to chciałem czegoś więcej i zainstalowałem sobie sscnc simulator. Niestety nie bardzo potrafię się po nim poruszać i nie mogę znaleźć do tego manuala, czy mógłby ktoś pomóc i albo podesłać albo powiedzieć od czego zacząć. Potrafię wczytać program, ale nie bardzo wiem jak go edytować, zapisać i wykonywać. Jak zmienić typ maszyny na np. centrum frezarskie poziome?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
Marcin
Tagi:
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Wielkie, wielkie dzięki. Widzę, że u Ciebie symulator ładnie wygląda, mój jest jakiś poobcinany, to pewnie przez grafikę FullHD. A możesz mi jeszcze powiedzieć jak się uruchamia symulację programu i ustawia bazy G54...G57?
Pozdrawiam
Marcin
[ Dodano: 2012-01-23, 09:59 ]
Jeszcze jedna sprawa mój symulator jest jakiś poobcinany? Czy ktoś z Was wie jak to ustawić?

Wyskoczył mi jeszcze komunikat Tool offset group 40 out of boundary?
rozumiem, ze jest jakiś błąd odwołania korekcji G40 ale może wie ktoś coś więcej w tej kwestii?
Pozdrawiam
Marcin
Pozdrawiam
Marcin
[ Dodano: 2012-01-23, 09:59 ]