Imadło do gwintowania rur
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 5
Imadło do gwintowania rur
Potrzebuję imadła do gwintowania rur. Niestety zwykłe imadło maszynowe made in china przy gwintowaniu gwintownikiem M20x1.25 nie wytrzymuje i puszcza rurkę. Pomyślałem, że zakupię na alledrogo imadło do rur. Najtańsze 1.5'' wystarczy na przytrzymanie rurki do 35mm co mi wystarczy. Kosztuje to to około 50-60zł czyli da się wytrzymać. Pytanie czy spełni swoje zadanie? Myślę, że tak ale ja nie mam doświadczenia więc zanim wyłożę pieniądze wolę się upewnić. Gwintować rur codziennie nie będę jednak co jakiś czas przyjdzie mi nagwintować coś gwintownikiem typu M20 czy M18. Z małymi wymiarami do M12 poradzę sobie na tokarce.
tokarka NARVIK "made in Taiwan", frezarka Hartford (klon Bridgeporta "made in Taiwan"), frezarka Bridgeport w takcie przeróbki na CNC, frezarka CNC DIY, trochę pomniejszych klamotów
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
Polecałbym typowe, najlepiej polskie, imadło do rur, jakich używają instalatorzy (tzw. Pionier).
Występują w wersji z trójnogiem i bez. Jak masz miejsce, to polecam trójnóg, mam coś takiego i do 3" sprawuje się świetnie. Często można kupić używane za grosze, występują też na złomowiskach. Trzeba sprawdzić, czy nie jest pęknięte (korpus najczęściej żeliwny).
Występują w wersji z trójnogiem i bez. Jak masz miejsce, to polecam trójnóg, mam coś takiego i do 3" sprawuje się świetnie. Często można kupić używane za grosze, występują też na złomowiskach. Trzeba sprawdzić, czy nie jest pęknięte (korpus najczęściej żeliwny).
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ
-
Właśnie znalazłem stronę z takimi imadłami:
Mi chodzi o coś tańszego:
http://irma.pl/407/imadlo-hydrauliczne-2-srubowe.htm
Kosztuje zdecydowanie taniej niż pionier. Pionier na pewno jest lepszy tylko nie wiem czy jest sens wywalać kasę na coś co użyjemy 5 razy w ciągu roku.
Mi chodzi o coś tańszego: