hartowanie do 45HRC materiału H17
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3
- Rejestracja: 21 lip 2009, 20:32
- Lokalizacja: sosnowiec/b-b
hartowanie do 45HRC materiału H17
Szukam firmy bądź osoby pracującej na hartowni, która zahartuje mi detal z materiału h17 (1.4000) , o grubości 2mm do ok 45HRC. Jest jeden niuans ma być to tarcza do hamulca rowerowego i musi być idealnie płaska. Dowiedziałem się że można taką płaskość uzyskać poprzez ścisk detalu podczas hartowania ale jak to zrobić z czego i za ile????
Poniżej zdjęcie detalu grubość jak wspominałem 2mm, średnica 180mm
Poniżej zdjęcie detalu grubość jak wspominałem 2mm, średnica 180mm
Tagi:
-
- Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 76
- Rejestracja: 19 sty 2009, 22:40
- Lokalizacja: Kraków
Stali H17 (wg. starej PN http://www.investa.pl/oferta/stal_nierd ... tunkow.htm ) nie zahartujesz (ma max 0,1%C) to ferrytyczna nierdzewka, przesycanie też chyba odpada (nigdzie w literaturze nie spotkałem się by przewidywali dla niej hartowanie, albo przesycanie), możliwe że twardość po próbie hartowania wzrośnie, ale wątpię żeby można było uzyskać 45HRC, po hartowaniu musiała by mieć mieć z 50 HRC bo podczas odpuszczania twardość maleje, ta stal poprostu nie nadaje się do hartowania
), ale ściskanie było podczas odpuszczania, nie wolno było też odkręcić ścisku (mieliśmy specjalnie zrobiony przyrząd) aż po odpuszczaniu nie ostygły do temp. pokojowej, po takich zabiegach były faktycznie płaskie
hartowałem tarcze o grubości ok. 2mm i średnicy ok. 400mm z 50HF (po hartowaniu wychodziły strasznie pokrzywioneZimny bielsko pisze:Dowiedziałem się że można taką płaskość uzyskać poprzez ścisk detalu podczas hartowania

-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3
- Rejestracja: 21 lip 2009, 20:32
- Lokalizacja: sosnowiec/b-b
pytałem w bielsku w fabryce pił tarczowych - GLOB i GLOBUS, i w obu patrzyli na mnie jak na idiotę, w momencie się spotkałem z opiniami , że się nie da, że to nie wyjdzie, że im się nie opłaca i nie dało się z nimi dogadać. Dlatego dalej poszukuje jakiejś małej "domowej" hartowni w której przeprowadze próby .----- tyle co do wypowiedzi dla frontside - pozdrawiam
Wszyscy producenci tarcz hamulcowych do roweru wymieniają stal 1.4000, dorwałem taką stal i wypaliłem na laserze określony wzór pasujący do roweru, (grubość 2mm, średnica 180mm). Mając swój produkt i produkt oryginalny wymontowany z roweru, posłałem to na próby twardości moja tarcza miała ujemny wynik w HRC, a tarcza oryginalna miała 45 HRC.
Doszedłem do wniosku że musze ją zahartować i hartować w jakiś zaciskach, by usyskać idealną płaskość bo oryginalne tarcze taką posiadają. Prośba do BUJAKA, wysłałbyś mi maila albo wstawił zdjęcie tych zacisków i opisał dokładnie jak to hartować i odpuszczać. Bo nie znam się na tym ni w ząb, a bardzo mi na tym zależy POZDRAWIAM
Wszyscy producenci tarcz hamulcowych do roweru wymieniają stal 1.4000, dorwałem taką stal i wypaliłem na laserze określony wzór pasujący do roweru, (grubość 2mm, średnica 180mm). Mając swój produkt i produkt oryginalny wymontowany z roweru, posłałem to na próby twardości moja tarcza miała ujemny wynik w HRC, a tarcza oryginalna miała 45 HRC.
Doszedłem do wniosku że musze ją zahartować i hartować w jakiś zaciskach, by usyskać idealną płaskość bo oryginalne tarcze taką posiadają. Prośba do BUJAKA, wysłałbyś mi maila albo wstawił zdjęcie tych zacisków i opisał dokładnie jak to hartować i odpuszczać. Bo nie znam się na tym ni w ząb, a bardzo mi na tym zależy POZDRAWIAM
-
- Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 76
- Rejestracja: 19 sty 2009, 22:40
- Lokalizacja: Kraków
Ok, podaj mi email. Jeśli by nawet ta twoja tarcza z H17 jakimś cudem się zahartowała to będzie problem z ustaleniem temp. hartowania bo w żadnym poradniku nie znajdziesz temp. hartowania stali która nie jest do hartowania. Ewentualnie można przeprowadzić eksperyment: wyciąć z skrawka materiału który Ci pozostał bardzo wąski paseczek, tak żeby go można było nagrzać na kuchence gazowej do barwy żółtej albo nawet jasno żółtej (odpowiada ok. 1000°C, i następnie szybko ochłodzić w wodzie, potem możesz sobie porównać np. zginając go w rękach, piłując pilniczkiem, czy jego twardość wzrosła w porównaniu z twardością materiału bez obróbki cieplnej, jeżeli tak to można się dopiero zastanawiać nad parametrami hartowania całej tarczy

szkic


szkic

-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3
- Rejestracja: 21 lip 2009, 20:32
- Lokalizacja: sosnowiec/b-b
bujaka, moj mail to [email protected] dzięki wielkie dzieki za info
[ Dodano: 2009-07-27, 11:32 ]
bujaka, napisz do mnie jakiegoś maila to wymienimy się numerami telefonów bo potrzebuje z tobą pogadać o tym hartowaniu. Z góry dziekuje
[ Dodano: 2009-07-27, 11:32 ]
bujaka, napisz do mnie jakiegoś maila to wymienimy się numerami telefonów bo potrzebuje z tobą pogadać o tym hartowaniu. Z góry dziekuje