Bolączki:
- rozpirzony magazyn 20tka
- pajęczyny kabli w szafie i na maszynie
- usterki elektryczne
- zacięta skrzynia biegów na luzie
- ogólnie trochę zaniedbana
- pneumatyka do roboty
- stoi od kilku miesięcy nieruszana
Jak dobrze pójdzie to w przyszłym tygodniu przyjedzie do mnie


Plusy:
- ładny korpus
- sprawne centralne smarowanie = ładne prowadnice/wózki/śruby
- luzy nawrotne zmierzone poniżej 0,01 na wszystkich osiach

- wrzeciono 7,5k 20HP (14.5kW) BT40
- sterowanie do A-axis (nie wiem czy działa)...
- ogólnie dobra baza do roboty
Minusy:
- maszyna chodziła na brudnym powietrzu więc cała pneumatyka do czyszczenia (ogarnę)
- zacięta skrzynia biegów wrzeciona na neutralu. Nie wrzuca biegu. Solenoid stoi ale podaje na HIGH. Prawdopodobnie ogarnę ale raczej nie obędzie się bez wyjęcia / czyszczenia / reanimacji... Możliwe, że brudne powietrze zacięło tłok zmiany biegów...
- magazyn zdemontowany i ostro poniszczony (ogarnę)...
- pajęczyny / braki i popalone bezpieczniki (ogarnę)...
- wkurza mnie panel = klawiatura bez mikrostyków tylko "jakby dotyk" (Mikron)... Nie ma odczucia wciśnięcia tylko jakbyś pukał palcem w ścianę...
Pytania na dzień dobry:
1. Posiada ktoś do tego instrukcję serwisową (mech i electric) ??? Mikron VCE1000 lub Haas VF3 rocznik circa 1996 pol lub eng...
2. Nie wiem czemu w trybie JOG przycisk 1. nie działa? Tzn działa w sensie wykrywa wciśnięcie ale nie wbija odpowiedniego mnożnika. Kurczę nie wiem jak to wytłumaczyć. Załóżmy, że jedziemy na 0.01 i chcemy przejść na 1. Wciskamy przycisk, a sterownik przerzuca na 0.1 (to jest przedostatnia prędkość). Efekt ten sam jak byśmy wcisnęli przycisk 0.1 zamiast 1. (o jeden w lewo)... Może ma zwarcie na klawiaturze albo jakiś parametr / błąd / alarm nie pozwala przejść na najwyższy? Ktoś się kiedyś spotkał z czymś takim?
3. Maszyna zamiast balansu zetki na siłowniku azotowym (jak w naszym drugim VF4) ma normalnie pół tonową przeciwwagę wewnątrz kolumny na łancuchach. Wygląda na oryginalne rozwiązanie ale pierwszy raz widzę takie cuś w Haasie (pseudo)... Ktoś się z taką spotkał? Przeciwwaga mechaniczna ma ten plus, że się nie psuje i nie trzeba dobijać azotu


4. Luzne (odpięte) wtyczki na płycie bezpieczników nr P10 i P11 (od czego to? zapas jakiś czy jak?) oraz wyjęty całkowicie bezpiecznik CB4 (chip conv? - niby w nowszym tak podaje). Nie miałem co włożyć to nie sprawdzałem co to... Z panelu wyrzutnik wiórów się włączył normalnie...
5. Przydałaby się na szybko instrukcja transportowa zanim jakiś debil to po prostu wrzuci na TIRa i przywiezie

Fotki jak maszyna przyjedzie... Jak również będę dokumentował przebieg remontu może komuś się przyda
