Witam.
Zakupiłem w pewnym sklepie złączki automatyczne 3/8 cala i 1/2 cala - tak mi wyszło z pomiarów posiadanych już złączek, więc domówiłem jakie mi pasowały.
Paczka przyszła i ku mojemu zdziwieniu żadna przyłączka nie była dobra...
gwint posiadany który zmierzyłem miał 1/2 cala, - jak zamówiłem taki w sklepie przyszedł 3/4" natomiast jak kupiłem 3/8" dostałem 5/8 cala.
Czy to ja źle mierzę czy te gwinty jakoś inaczej się mierzy? (choć jak pisze gwint 1/2" to chyba raczej powinien mieć 1/2 cala, tak jak M8 ma 8mm....)
Podpowiedzcie coś panowie bo ja juz nie wiem czy to ja złe kupiłęm, czy nieudolny magazynier kompletował paczkę.
Pozdrawiam!
Update -
Ja sugerowałem się wymiarami podanymi tu:
http://www.lwcad.republika.pl/r_gw_cal.htm
i tu:
http://www.lwcad.republika.pl/r_gw_rur_walc.htm
A od sklepu teraz dostałem rozmiarówkę (załącznik PDF)
Jak dla mnie to totalny kosmos i bezsens...
choć wg normy UN wymiary się zgadzają. Na stronie danego elementu nie ma mowy o normach i typie gwintu - tylko rozmiar w calach.
Gwinty calowe w przyłączkach od pneumatyki
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 11916
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
http://www.festo.com/cms/pl_pl/9831.htm
http://www.pneumat.com.pl/katalogi
http://www.pneumat.com.pl/szybkozlacza_pneumatyczne
http://www.machonko.poznan.pl/gfx/ACP-u ... ietrza.pdf
po prostu musisz znać typ gwintu stosowanego do danej złączki (G, UNF, BSP itd..) bo są, różnie stosowane, a wymiary znajdziesz w normach, a jest ich trochę...
ACME - gwint trapezowy symetryczny,
BSF – gwint calowy Whitwortha, drobnozwojny,
BSW – gwint calowy Whitwortha, zwykły,
E – gwint Edisona, elektrotechniczny,
G (lub BSPP) – gwint rurowy Whitwortha, walcowy,
M – gwint metryczny zwykły i drobnozwojny,
NC - gwint specjalny elektryczny
NPT – gwint rurowy Briggsa, stożkowy
Pg – gwint specjalny instalacyjny, pancerny,
R (lub BSPT) – gwint rurowy Whitwortha, stożkowy, zewnętrzny,
Rc – gwint rurowy Whitwortha, stożkowy, wewnętrzny,
Rd – gwint okrągły,
Rp – gwint rurowy Whitwortha, walcowy wewnętrzny,
RW, FG – gwint rowerowy,
S – gwint trapezowy niesymetryczny,
Tr – gwint trapezowy symetryczny,
UN – gwinty zunifikowane o skoku uprzywilejowanym,
UNC – gwint calowy, zunifikowany, zwykły,
UNEF – gwint calowy, zunifikowany, bardzo drobnozwojny,
UNF – gwint calowy, zunifikowany, drobnozwojny,
UNS – gwinty zunifikowane specjalne,
Ven, Vg – gwint wentylowy,
W – gwint stożkowy do zaworów gazowych,
http://www.normapress.pl/identyfikacja-gwintow.html
http://www.gwintowniki-produkcja.pl/gwi ... ortha.html
itd, itd,
http://www.pneumat.com.pl/katalogi
http://www.pneumat.com.pl/szybkozlacza_pneumatyczne
http://www.machonko.poznan.pl/gfx/ACP-u ... ietrza.pdf
po prostu musisz znać typ gwintu stosowanego do danej złączki (G, UNF, BSP itd..) bo są, różnie stosowane, a wymiary znajdziesz w normach, a jest ich trochę...

ACME - gwint trapezowy symetryczny,
BSF – gwint calowy Whitwortha, drobnozwojny,
BSW – gwint calowy Whitwortha, zwykły,
E – gwint Edisona, elektrotechniczny,
G (lub BSPP) – gwint rurowy Whitwortha, walcowy,
M – gwint metryczny zwykły i drobnozwojny,
NC - gwint specjalny elektryczny
NPT – gwint rurowy Briggsa, stożkowy
Pg – gwint specjalny instalacyjny, pancerny,
R (lub BSPT) – gwint rurowy Whitwortha, stożkowy, zewnętrzny,
Rc – gwint rurowy Whitwortha, stożkowy, wewnętrzny,
Rd – gwint okrągły,
Rp – gwint rurowy Whitwortha, walcowy wewnętrzny,
RW, FG – gwint rowerowy,
S – gwint trapezowy niesymetryczny,
Tr – gwint trapezowy symetryczny,
UN – gwinty zunifikowane o skoku uprzywilejowanym,
UNC – gwint calowy, zunifikowany, zwykły,
UNEF – gwint calowy, zunifikowany, bardzo drobnozwojny,
UNF – gwint calowy, zunifikowany, drobnozwojny,
UNS – gwinty zunifikowane specjalne,
Ven, Vg – gwint wentylowy,
W – gwint stożkowy do zaworów gazowych,
http://www.normapress.pl/identyfikacja-gwintow.html
http://www.gwintowniki-produkcja.pl/gwi ... ortha.html
itd, itd,
pozdrawiam,
Roman
Roman