Gwintowanie zahartowanego pręta. Wykonanie pierścieni.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 6
Gwintowanie zahartowanego pręta. Wykonanie pierścieni.
Witam!
Jestem laikiem w dziedzinie obróbki metali, stawiam dopiero pierwsze kroki w tym temacie. Mam problem dotyczący wykonania gwintu na hartowanym pręcie. Posiadam pręty o średnicy 10mm, chciałbym na nich wykonać gwinty M10 ręczną narzynką. W związku z tym mam pytanie czy można w warunkach domowych rozhartować końcówkę pręta, by wykonać na nim prawidłowo gwint. Pytanie drugie, do jakiej średnicy należy przetoczyć pręt 10mm, by gwint wykonany narzynką ręczną posiadał właściwe parametry.
Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam.
Jestem laikiem w dziedzinie obróbki metali, stawiam dopiero pierwsze kroki w tym temacie. Mam problem dotyczący wykonania gwintu na hartowanym pręcie. Posiadam pręty o średnicy 10mm, chciałbym na nich wykonać gwinty M10 ręczną narzynką. W związku z tym mam pytanie czy można w warunkach domowych rozhartować końcówkę pręta, by wykonać na nim prawidłowo gwint. Pytanie drugie, do jakiej średnicy należy przetoczyć pręt 10mm, by gwint wykonany narzynką ręczną posiadał właściwe parametry.
Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 11 sty 2010, 16:44 przez HeniekL, łącznie zmieniany 1 raz.
Tagi:
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Kontakt:
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 6
Nie będę ukrywał, że toczenie gwintów jest dla mnie jeszcze tajemnicą