Gwintowanie zahartowanego pręta. Wykonanie pierścieni.

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
HeniekL
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6

Gwintowanie zahartowanego pręta. Wykonanie pierścieni.

Post napisał: HeniekL » 11 sty 2010, 14:26

Witam!
Jestem laikiem w dziedzinie obróbki metali, stawiam dopiero pierwsze kroki w tym temacie. Mam problem dotyczący wykonania gwintu na hartowanym pręcie. Posiadam pręty o średnicy 10mm, chciałbym na nich wykonać gwinty M10 ręczną narzynką. W związku z tym mam pytanie czy można w warunkach domowych rozhartować końcówkę pręta, by wykonać na nim prawidłowo gwint. Pytanie drugie, do jakiej średnicy należy przetoczyć pręt 10mm, by gwint wykonany narzynką ręczną posiadał właściwe parametry.
Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 11 sty 2010, 16:44 przez HeniekL, łącznie zmieniany 1 raz.

Tagi:

Seba-Jongen
Posty w temacie: 1
Kontakt:

Post napisał: Seba-Jongen » 11 sty 2010, 14:56

Pewnie że się da -pytanie na jakiej długości rozhartuje się "przy okazji".
Jak już kolega chce przetaczać pręt (czyli tokarka jest) to nie dałoby rady przetoczyć ten gwint na twardo???
Jeśli kolega chwyci na krótko (i gwint nie będzie za długi) to nie powinno być problemu.

rynio_di
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)

Post napisał: rynio_di » 11 sty 2010, 16:08

Próbowałem nagwintować hartowany kawałek pręta M 12mm i niestety nie poszło no może drobinkę. Musisz koniec rozhartować ,nagrzać i powoli studzić.
Jaki pręt ja w praktyce do M 10 mm ,toczę pręt 10 mm no może 0,1 na minusie , jednak to zależy też od materiału na jakim gwint ma być nacięty.

Autor tematu
HeniekL

Post napisał: HeniekL » 11 sty 2010, 16:21