Gwintowanie na tokarce CNC gwintownikiem na sztywno
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 4
Gwintowanie na tokarce CNC gwintownikiem na sztywno
Witam,
mam problem chciałbym spróbować gwintować na sztywno na tokarce CNC Goodway GTS 200
- sterowanie Fanuc 18i-TB. Gwint M8 w stali automatowej. Na forum znalazłem kilkanaście tematów o gwintowaniu na sztywno, ale nie wiem jak będzie wyglądało to przy moim Fanucu.
Nie wiem jak zapisać program, długość gwintu wynosi 10 mm. Otwór wywierciłem 6,8. Gwintownik mam skrętny M8. Szukałem na różnych stronach w necie , ale raczej jestem zielony w tej sprawie. Gwintownik chciałem na razie włożyć w oprawkę ER32.
Czytałem też o gwintowaniu tworów frezami do gwintowania, ale nie wiem zbytnio jak to zastosować.
Drugim problemem jest wykonanie gwintu też na sztywno długość 7 mm w kwasówce 316 L. Ma ktoś może pomysł jak to zrobić. Próbowałem wiercić otwór na CNC 3,3mm a potem gwintować zarówno na gwinciarce jak i na tokarni. Gwintowniki miałem różnych firm, ale pękały często, najczęściej przy próbie wyjście.
Proszę o pomoc
mam problem chciałbym spróbować gwintować na sztywno na tokarce CNC Goodway GTS 200
- sterowanie Fanuc 18i-TB. Gwint M8 w stali automatowej. Na forum znalazłem kilkanaście tematów o gwintowaniu na sztywno, ale nie wiem jak będzie wyglądało to przy moim Fanucu.
Nie wiem jak zapisać program, długość gwintu wynosi 10 mm. Otwór wywierciłem 6,8. Gwintownik mam skrętny M8. Szukałem na różnych stronach w necie , ale raczej jestem zielony w tej sprawie. Gwintownik chciałem na razie włożyć w oprawkę ER32.
Czytałem też o gwintowaniu tworów frezami do gwintowania, ale nie wiem zbytnio jak to zastosować.
Drugim problemem jest wykonanie gwintu też na sztywno długość 7 mm w kwasówce 316 L. Ma ktoś może pomysł jak to zrobić. Próbowałem wiercić otwór na CNC 3,3mm a potem gwintować zarówno na gwinciarce jak i na tokarni. Gwintowniki miałem różnych firm, ale pękały często, najczęściej przy próbie wyjście.